Gå til innhold

den lille gratis mmo-spill gudien


Anbefalte innlegg

tenkte at man kunne her vise andre de gratis mmo-spillene du spiller. og får å prøve å holde denne tråden igang kan man legge sine egne erfaringer om spillet. skal lage et eksempel utførelse som jeg håper dere også kan bruke

 

først ut er s4 league (plattform; windows)

 

sammendrag:

 

s4 league er et cartoon lignende skytespill som man må spille får å tjene inn penger får så igjen kjøpe utstyr, utstyre med kjøper har en holdbarhet på ca 10 timer.

 

selve spillet er ganske underholdene, tegneserie grafikken gjør spillet artig i seg selv,

 

figur:

du kan ha 3 figurer per bruker som kan konfigureres gjennom kjønn og utsende til en hvis grad i starten av spillet. senere kan du kjøpe nye klær, dog så har klærne også en brukertid på ca 10 timer

 

våpen;

av våpen kan du bruke pistoler, gevær, sverd, roboter som du setter ut å skyter andre og andre våpen som jeg ikke kan helt beskrive.

 

spesialitet;

spillefiguren din kan man kjøpe spesielle evner som kan gi deg en fordel, av evnene kan man kjøpe laser skjold, vinger, usynlighet som dog ikke gjør deg 100% usynlig, utholdenhet

og andre jeg ikke kommer på i farten

 

baner;

her kan du spille 2 typer forskjellige spill, de to er den klassiske deadmatch og capture the flag.

selve brettene er gjort vanskelig utformet til sitt bruk

 

annet å nevne;

her har du også en rangeringsnivå som viser din level og hva du kan kjøpe.

 

 

neste på min liste blir regnum online (platform; windows og linux)

 

sammendrag;

 

regnum online er et fantasy rpg spill som er egentlig ganske underholdene.

 

spillefigur;

her kan du velge kjønn og konfigurere spilleren din til en hvis grad.

 

handling;

spillets handling foregår i en egen verden der 3 lag som har sine egne klasser innen magi, pil og bue og sverdkamp som kjemper om å overta territorier, under spillets opphold må du ta oppdrag får å få adgang til enkelte enheter og man må også trene opp sin level får å bruke dem.

 

selve spillet minner meg faktisk mye om wow, så jeg tror enkelt mannen i gate ikke skal ha så mange problemer med dette spillet

 

 

så har vi perfect world (plattform; windows)

 

sammendrag;

 

 

perfect world er enda et fantasy rpg spill som minner om wow, her har du de klassiske rasevalgene mellom magiker, pil og bue og sverd

 

spillefigur;

her har du en enorm frihet for å konfigurere den spiller etter ønske, kjønn, størrelse og ikke minst et imponerende verktøy for å lage et ansikt etter ønske dette verktøyet er så bra at man kan lage et ansikt som ligner ditt eget.

 

handling;

her har du den klassiske level opp og gjør oppdrag, forskjellige raser kan gjøre forskjellige ting, eks: flyve alvene har evnen til å starte med en flyve evne.

 

omgivelse;

områdene som er laget er egentlig imponerende, men noe som blir tungvindt er at alt ser ut som om det går tregt slik at men egentlig blir lei av dette, alt i alt et vellykket mmorpg spill

 

 

må nesten nevne combat arms (plattform; windows)

 

sammendrag;

 

 

combat arms er ganske likt oppbygd som s4 league med deres spillepoeng system som man må kjøpe utstyr får.

 

selve spillet er greit i seg selv, men jeg hadde ikke selv sansen får dette siden Europa serverne er enda på open beta.

 

spillets handling er to lag som kjemper mot hverandre, ene lagget et terrorister mens det andre skal bekjempe dem.

 

våpen;

siden du må tjene spillepoeng gjennom å spille er det kjedelig i starten når du ikke har råd til noe, men her har du muligheten til å oppgradere eks: sniperrifla din til lydløs og et større magasin.

 

alt i alt... et bra spill, men kan virke kjedelig i lengden og passer ikke for alle

 

 

må også nevne runescape :tease: (plattform; alle systemer som kan kjøre java i nettleseren)

 

sammendrag;

 

 

spillet kjøres over en nettleser og krever ingen installasjon som er greit nokk i seg selv.

 

handling;

her velger du deg mann eller kvinne som kan spesialiseres i en eller alle tingene. dette med bærer et spred spekter over ting å gjøre. tidsepoken er satt til middelalderen med drager, monstre og trollmenn.

 

negative sider;

du kan spille dette spillet gratis men da har du begrensninger, derimot om du betaler ca 45,- måneden får du et member konto som har alle mulighetene. andre ting å navne er om du taper en kamp og mister ditt utstyr må du skaffe alt på nytt =(

dette er kjedelig hvis du har mistet noe verdifullt

 

ting å gjøre;

ting som man kan gjøre er å tjene penger på flere hundre forskjellige måter, oppdrag som gir deg adgang til flere våpen og kjemping av kamper

 

spilte selv dette spillet på barneskolen og er et greit spill, men siden det tar veldig lang tid å levle seg opp gir de fleste opp

 

 

 

edit:

skal fylle inn flere ettervert

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I S4 started du enkelt og greit med en 'trial' for alle våpenene og skillsa, sånn at du kan prøve ut alt og finne ut hva du liker best. Etterhvert kjøper du det som passer deg og din spillestil (husk å kjøpe permanente våpen og ikke 5 timers). Det er et 1st/3rd person shooter (valgfritt) med mye fart og spenning. Veldig 'fast paced' spill.

 

Det finnes heller ingen granater i spillet; du har melee våpen, skyte våpen og sniping våpen.

 

Som skills kan du få ekstra HP, ekstra SP (som gjør at du kan springe mer, hoppe mer, osv.), usynlighet (langt ifra 100% usynlig), vinger, skjold, osv.

 

Det er to 'modes' i spillet: Death Match og Touchdown (begge er team-based).

 

Er ulikt andre vanlige shooting mmo's og har hørt at det er en bedre versjon av "GunZ", selv om jeg aldri har spilt det.

 

Hvis noen har tenkt å prøve spillet, bare PM meg og jeg kan gledelig hjelpe. 'Thomas.' er mitt ign.

 

Og husk å ikke kjøpe klær i starten; da ender du opp som fattig og vil dermed ikke ha råd til våpen i framtiden (noe som du MÅ ha for å kunne spille spillet).

http://s4.en.alaplaya.eu

Endret av Creowks
Lenke til kommentar
Jeg synes du burde skille mellom MMO og.... Online spill..

 

Americas Army er ikke et MMO selvom du kan spille det online. Det er et taktisk FPS spill.

Hvis AA er MMO, så er CS, CoD, BF, HL, Crysis, Farcry etc. MMOs.. Noe som ikke stemmer.

 

ok, er faktisk litt blind på å skille mmo fra online generelt, takker får at du rettet opp på mine feil

Lenke til kommentar

Travian et spill jeg spilte litt.

 

 

 

 

Grafikken er enkel, det er ingen innstallering siden det er webbasert. Et spill tar lang tid hurtig versjonen der produksjon går 3x vanllig spilletid tar vel 3-4 månder, mens et valig spil tar ca 1 år.

 

Stamme

Når en starter så har kan man velge mellom 3 stammer, gallere, romere og germanere. Alle har forskjellige enheter med forskjellige styrker og svakheter. Byggninger er alt det samme utenom bymur som hver stamme har forskjellige

 

Oppgradering

En må oppgradere det meste her enhter, byggninger og ressursfelt. Byggninger for å øke en egenskap og kunne utforske/bygge nye enheter. Ressursfelt for å produsere mer.

 

Allianser

Etterhert må en helst komme med i en allianse for å kunne stå imot angrep. I en allianse er det som regel et forum der man lege planner om å angrippe andre. Allianser kan også danne avtaler med andre allianser.

 

Ny landsby

Etter hvert kommer kanskje til at man vil ha mer enn 1 landsby som man starter med. Da er det to måter å gjøre det. Spesielt verdifult kan de 9c og 15c byene som har mer kornfelt enn ellers, men da mindre av de andre ressursene. Det ene metoden for å få en by til er å ta over en annens landsby, men man kan ikke ta over fra en som bare har en landsby.

 

Plyndring

Farming er et begrep man må prøve å hindre andre i å gjøre på seg. Noe som kan være vanskelig. Farming gjøres for å stjele ressurser fra andre, men også for å øke helts nivå som økes ved at en hær med helten dreper tropper. I starten har man en periode man ikke kan bli angreppet. Man kan se hvor lenge det er til et angrep kommer slik at en kan enten flytte ut styrker(slik at man ikke mister dem) eller få inn forsvar.

 

Annet

Det tar lang tid å spille og typisk er jo at noe skjer når en skal gjøre noe i den virkelige verden og ikke kan være online. Hvis en vil så kan en kjøpe gull som man kan bruke til diverse fordeler.

 

 

 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
I S4 started du enkelt og greit med en 'trial' for alle våpenene og skillsa, sånn at du kan prøve ut alt og finne ut hva du liker best. Etterhvert kjøper du det som passer deg og din spillestil (husk å kjøpe permanente våpen og ikke 5 timers). Det er et 1st/3rd person shooter (valgfritt) med mye fart og spenning. Veldig 'fast paced' spill.

 

Det finnes heller ingen granater i spillet; du har melee våpen, skyte våpen og sniping våpen.

 

Som skills kan du få ekstra HP, ekstra SP (som gjør at du kan springe mer, hoppe mer, osv.), usynlighet (langt ifra 100% usynlig), vinger, skjold, osv.

 

Det er to 'modes' i spillet: Death Match og Touchdown (begge er team-based).

 

Er ulikt andre vanlige shooting mmo's og har hørt at det er en bedre versjon av "GunZ", selv om jeg aldri har spilt det.

 

Hvis noen har tenkt å prøve spillet, bare PM meg og jeg kan gledelig hjelpe. 'Thomas.' er mitt ign.

 

Og husk å ikke kjøpe klær i starten; da ender du opp som fattig og vil dermed ikke ha råd til våpen i framtiden (noe som du MÅ ha for å kunne spille spillet).

http://s4.en.alaplaya.eu

 

 

Omg! For guds skyld! Folk må få opp øynene for dette geniale spillet! Begynte å spille det på TG 09, Gikk med kaffekanne og kanintøffler mot raden min der det satt en dude som spillte dette spillet. Jeg spurte instantly om hva spillet het og dermed var jeg gone from this world! XD

 

Prøv dette spillet folkens! Det er absolutt verdt de 10-20 minuttene det tar å laste det ned!

 

BAre å PMe meg også btw. Navnet mitt ingame er DasFuhrer

Ikke spør hvorfor.. Alt annet var tatt.. D:

Tror forresten det er case sensitive.. :p:P

 

Adder forresten deg thomas ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...