Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tråden om operasjon av trang forhud


Gjest Gjest :)

Anbefalte innlegg

snip

8645445[/snapback]

 

Heisann.

Hvis du ønsker kirurgi er første steg en tur til fastlegen din.

(en tur til fastlegen kan være lurt uansett, for å få svar på spørsmål)

Han/hun er garantert snill og forståelsesfull. Vedkommende videreskriver deg til en kirurgisk avdeling på et sykehus eller til en urolog som kan undersøke deg.

 

Operasjonen er kurant og ganske enkel.

Du kan velge om du vil si fra til foreldre eller ikke, men personlig ville jeg sagt fra.

Finn et fint tidspunkt og presenter problemet ditt, så blir du garantert møtt med forståelse.

 

Lykke til da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Anonym gjest

Hvorfor er folk så opptatt av at forhuden skal bort? Jeg personlig synes det er bedre når den er der, synes den blir litt for følsomt at det nesten gjør vondt.

Lenke til kommentar
Hvorfor er folk så opptatt av at forhuden skal bort? Jeg personlig synes det er bedre når den er der, synes den blir litt for følsomt at det nesten gjør vondt.

8650733[/snapback]

 

for noen personer kan forhuden være så trang at den ikke kommer over i det hele tatt, og da blir samleie eller andre lignende aktiviteter fryktelig smertefulle.

Lenke til kommentar
Gjest --gjest--

Hei

 

Hadde tidligere trang forhud selv (tror jeg). Fikk i begynnelsen bare såvidt blotta urinrøråpningen (14-årsalderen). Etterhvert som jeg ronka strakk huden seg tilbake forutsatt at jeg hele tiden la litt press på hvert "napp". Så forhuden ble tøyd mer og mer og nå klarer jeg å få den helt tilbake bak hodet (20 år). Klarer nok snart helt tilbake. Har aldri hatt problemer med smerter når jeg har strukket huden, men det kan være fordi jeg har tatt det ganske rolig...

 

Dette kan helt sikkert gjøres raskere hvis man går inn for det og bruker eks. kortisonkrem, men tror ikke det er nødvendig hvis man ikke har det ekstremt travelt.

 

Så til dere som er redde for operasjon så kan dette være et mulig alternativ. Er i hvert fall verdt et forsøk. :)

Lenke til kommentar

Har selv hatt denne opperasjonen når jeg var liten, det var lenge før jeg i det hele tatt tenkte på å verken ronke eller å ha sex. Så der og da, var det ingen mening med det. Følte meg ekkel, og som en taper etterpå.

 

Nå 9 år senere, angrer jeg ikke ett sekund. Tenker nesten aldri på det, og alt fungerer helt fint i sengen :)

Lenke til kommentar
Gjest Guest

hva defineres som trang forhud? jeg kan uten problemer dra forhuden ned og blottlegge penishodet og ca en cm nedenfor kanten på penishodet.

hvor langt ned er det vanlig å kunne dra forhuden? helt ned til roten? har det noe innvirkning når jeg skal ha sex første gang at jeg ikke kan ta forhuden lenger ned enn en centimeter nedenfor penishodet? (kan gjøre det ganske hardt uten smerter.)

Lenke til kommentar
Gjest Guest

jaja, da var det gått litt over 2 uker og stingene har ENDELIG falt ut.

måtte klippe dem bort for de klødde så jævlig, De hadde slitnet fra hverandre , så klipte den bare vekk slik at det ikke lå der og plaga meg.

 

Det har seg slik at jeg har prestert og fått meg dame og går rundt med stå så og si 24/7 og etter og ha vert litt for kåt litt for lenge finner jeg at jeg skal prøve selv om legen sa 3-4 uker.

Gikk jo ikke helt som planlagt da :p meeen meeen. så tror jeg noe har revnet opp igjen, er faen ikke helt sikker men det kan se litt sann ut ja :/

 

Og det med at jeg går rundt med stå 24/7 har det noe og si på hvor lang tid det vil ta og lege sårene der nede eller? Noen som har peiling, Og den lille rifta er det noe og gå til lege for tror dere? Blir snart gal her. Har ikke tid lenger!

Lenke til kommentar

hei..

jeg er en gutt på 18, og er litt bekymra..

har aldri følt eg har "trang forhud", men for en liten stund siden klarte jeg å

få et solid "rift" i "strengen":S

det irriterer meg litt, for det svir avogtil under samleie..

BØRR eg vurdere operasjon? eller går smertene over?^

Lenke til kommentar
Gjest Sjernert Gutt

Når jeg ronker, er det få ganger forhuden går av/ned, over hodet. Da må jeg holde på i 10 min eller no, men vanligvis holder jeg på i max 4, og da skjer ikke det. Er det normalt? Og foresten så synes jeg det har vært vondt de gangene forhuden har gått av, og synes det er bedre når den der. Så hvorfor er det da så viktig at den går av? Kan dere beskrive nærmere hvorfor forhuden skal av, skjønner ikke helt det der :p .

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Anonym_*

Hei Sjenert Gutt.

 

Forhuden din blir nok mer vid med mer tøying.

 

Jeg tror nok at den seksuelle opplevelsen ved runking og samleie er bedre når forhuden glir lett frem og tilbake over penishodet. Det er vel runkingen over selve penishodet som er best. I hvert fall med tiden. Og om jeg tør skrive dette, så er det også mye bedre å bli sugd av en jente direkte på penishodet. Huff. Hva skriver man ikke nå til dags.

Lenke til kommentar
Gjest Gutt 13

Hei! Jeg er en snart 14 år gammel gutt som har noen spørsmål. Jeg tenker en del på dette med trang forhud, og kan bli en del nervøs når jeg tenker på det.

 

En gang etter en dusj, så klarte jeg å dra forhuden over hodet etter litt tøying. Dette skjedde i slapp tilstand. Forhuden var da så stram, at den ikke gikk tilbake av seg selv. Og siden den var så stram, så fikk jeg ikke skikkelig "tak" på den, så jeg måtte prøve å "plukke" den opp, noe som gjorde jævlig vondt. Jeg sleit virkelig med å få den tilbake over hodet, og jeg var kjempenervøs og litt redd til og med. I ettertid har jeg tenkt, at hvis jeg hadde fått stå med huden over hodet, ville da forhuden blitt så uttøyd at den ville gått tilbake over hodet igjen når den var tilbake i slapp tilstand?

 

Hvor lett skal forhuden egentlig gå over penishodet? Skal den gjøre det av seg selv, eller er det vanlig at det kreves "en hjelpende hånd" bokstavelig talt?

 

Det som står skrevet her er ikke beroligende: http://www.ulleval.no/modules/module_123/p...&iDisplayType=2

Det står "Barnet kan holdes hjemme fra barnehage/skole 1-2 dager etter operasjonen." BARNEHAGE!? Er det ikke det vel tidlig å tenke på trang forhud? Barnehageunger har da ikke kommet i puberteten. Det er vel ikke vanlig å kunne dra forhud over penishode før puberteten?

 

Håper jeg får noen gode svar på de lange spørsmålene mine. Jeg er bare 13 år, så dette burde vel egentlig ikke bekymre meg, men det gjør det allikevel.

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Det er vel ikke vanlig å kunne dra forhud over penishode før puberteten?

8703648[/snapback]

Ikke? Da er jeg, ikke overraskende nok, uvanlig.

 

Fra spøk til revolver. Hvorfor ikke? Jeg har gjort det sia jeg var 7-8 år, klart det er vanlig. Ble litt redd første gangen, siden jeg faktisk lurte på hva faen det var som skjedde. Vondt var det og.

Lenke til kommentar
Gjest Gjestemann

Grei tråd for de som trenger det ;)

 

Jeg hadde nesten trang forhud før, men kan vel si at jeg "Trente" den vekk :p Siden jeg visste den var trang i begynnelsen, begynte jeg å "strekke" i den for å få den bak. Jeg gjorde det forsiktig, og aldri helt bak i begynnelsen, pga. fare for at hvis jeg av en eller annen grunn ville begynne å få stå (gutter i tenårene, umulig å kontrollere vettu) så tok jeg den ikke helt bak. Dette var vel for ca. et år siden. I dag og i hvertfall de siste månedene så har den strukket seg nok til at jeg ikke gidder ta noen operasjon, som jeg faktisk tenkte på i begynnelsen. Den går helt fint bak "hodet" i både slapp tilstand og i ståtilstand. Eneste er at det lille "tauet" på undersiden eller hva jeg skal kalle det, strammer seg når jeg trekker den langt bakover, men jeg tar ikke det som noe problem.

 

Poenget med denne posten er bare å si at det er mulig å "tøye" eller trene dette vekk, men vær forsiktik, for er du riktig uheldig kan du sitte igjen uten pikk/pikk som ikke fungerer, fordi at du kan tvinge huden helt bak, for å så ikke få den frem igjen, som vil "kvele" hodet på den. Hvis det skjer, må du i hvertfall skyndte deg å ringe lege! Det nytter ikke å være flau da kan jeg tenke meg.

Lenke til kommentar
Gjest Guest

Hei du tulling over her. Virker ikke som du er så gammel og at du gjerne nettopp har komt i puberteten eller.no

 

Uansett, det er forskjellig fra person til person for hvor trang forhuden er. Og er den veldig trang slik den var med meg er det umulig, ja faktisk umulig og trene dette bort. Jeg var på sykehus 2 ganger og det tok faen meg langt over et år og få fiksa alt så jeg tok bare og fjerna hele forhuden.

 

og er glad og lykkelig i dag får nå funker den endelig etter mer en 20 år.

faen meg på tide :)

 

Så meningen med denne posten er; er forhuden din veldig veldig trang stikk til lege og vis legen stoltheten din og si at den ikke funker som den skal. For dette kan ta tid om det gikk like lang tid som med meg. Og at Anonym her tar grusomt feil. kan selvsagt bli kvitt det med kortison krem eller lignende om man ikke har så trang forhud.

 

så, jeppe jepps :thumbup:

Lenke til kommentar

Loenner seg aa proeve med kortisonkrem foerst. Jeg var ogsaa bittelitt trang en stund tilbake, og dette rettet seg totalt med daglig bruk av en type kortisonkrem med 1% hydrokortison over 3-4 ukers tid. Men naar sant skal sies saa var jeg saapass grei at det kunne knapt kalles et problem, jeg bare ville bare helt 100% "perfekt". Men hoerer fra andre gode venner ogsaa at de gjorde det samme.

 

Dette problemer er foroevrig MYE mer vanlig enn de fleste tror, men de fleste prater ikke stort om det. I mine oeyne saa er det ikke noe annerledes enn om man hadde trang hud i mellom fingrene :p

Lenke til kommentar
har aldri følt eg har "trang forhud", men for en liten stund siden klarte jeg å få et solid "rift" i "strengen":S

Dette skal ikke vanligvis være noe problem, men i enkelte tilfeller kan strengen gro seg kortere enn tidligere, og da kan det oppstå problemer.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Anonym_*

Jeg skal ha min trang-forhud-inngrep imorgen. Og jeg tror at jeg MÅ ha narkose. Ellers kommer jeg til å dø vil jeg tro. Noe smart jeg burde si for å få narkose? Og andre ting som kan være lurt å fortelle når jeg skal operere? Skal bare snitte opp og sy sammen på en spesiell måte sa legen. Jeg er 20 år, og skal til Syden om 1 måned. VIIIKTIG at den funker som den skal til da. Noen gode råd før jeg går under kniven imorgen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...