Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor er alle som ikke jobber?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg tror "avhengig av sted" skulle være "arbeidsledighet".

 

Ts: Folk løper ikke akkurat rundt og avertérer at de er arbeidsledige. Det er forbundet med skam og sosial stigmatiséring.

 

De er ikke aktive på sosiale medier da?

 

Anonymous poster hash: cbdca...a7d

 

Jeg ser mange profiler som ikke beskriver noe om hvor de hverken jobber eller bor. 

Lenke til kommentar

Mange har heller ikke oppgitt hvor de bor, men tipper de bor ett sted ?

Hvis du ikke kjenner en person som er arbeidsledig, så skyldes vel det at du har en forholdsvis homogen omgangskrets. Ut fra dette vil jeg også tro at de 100 rikeste i Norge har få arbeidsledige i sin vennekrets, samt at ekstreme selvmordsbombere har få karikatur tegnere på sin venneliste.

Er litt sånn at man velger sine venner basert på at man har ting til felles.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mange har heller ikke oppgitt hvor de bor, men tipper de bor ett sted ?

 

Hvis du ikke kjenner en person som er arbeidsledig, så skyldes vel det at du har en forholdsvis homogen omgangskrets. Ut fra dette vil jeg også tro at de 100 rikeste i Norge har få arbeidsledige i sin vennekrets, samt at ekstreme selvmordsbombere har få karikatur tegnere på sin venneliste.

 

Er litt sånn at man velger sine venner basert på at man har ting til felles.

 

Jeg er enig der, men jeg har bare slekt og gamle klassekamerater. All slekt og alle gamle klassekamerater blir lagt til. Venner eller andre bekjente har jeg ikke.

 

Anonymous poster hash: cbdca...a7d

Lenke til kommentar

 

Jeg ser mange profiler som ikke beskriver noe om hvor de hverken jobber eller bor.

 

Jeg har 2 på min venneliste (de skriver ikke hva de jobber med nei, men jeg vet de ikke jobber). Men det virker litt lite i forhold til det statistikken sier.

 

Anonymous poster hash: cbdca...a7d

 

Du burde være forsiktig med å bruke din egen venneliste som definitiv statistikkmåler ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Jeg ser mange profiler som ikke beskriver noe om hvor de hverken jobber eller bor.

 

Jeg har 2 på min venneliste (de skriver ikke hva de jobber med nei, men jeg vet de ikke jobber). Men det virker litt lite i forhold til det statistikken sier.

 

Anonymous poster hash: cbdca...a7d

 

Din statitstikk, eller har du noe mer utfyllende å vise til ?

 

 

Lenke til kommentar

Er vel også sånn at hva man får med seg eller ikke av hva som skjer i verden eller på Facebook avhenger av hva man VIL se.

Siden fotograferer mye så henger jeg naturlig nok i mange fotograf og bildegrupper, og det er alltid interessant og se når folk begynner å klage på bilder.

En gjenganger er "det er så mye naken/erotiske/lettkledde/perverse bilder i gruppa. I ene tilfellet gikk jeg gjennom de 600 siste bildene som var postet, og 4 av de var blant de nevnte over. Resten består av veldig mange landskap/katter/blomster/knipsebilder. Men at de er i overveldende flertall klager ingen på...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...