Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kommer jeg til å gå opp i vekt?


Anbefalte innlegg

Jeg har spist veldig lite for å gå ned i vekt. Når jeg begynner å spise normalt men trene samtidig og spise for det meste sunt, går jeg da opp i vekt? Fordi jeg har lest noe som heter "jojo slanking" har spist veldiiig lite og spiser veldig lite fortsatt. Lest at man går fort opp i vekt når man begynner å spise normalt etter å ha slanket seg på den måten jeg gjør

 

Anonymous poster hash: 8dd38...cd7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, du vil mest sannsynlig ende opp med å legge på deg det du gikk ned og kanskje enda litt til. Det er fordi du misforstår ordet diett som noe som er kortvarig når du egentlig burde satse på en diett du kan holde i flere år. Bytt fra å jojo slanke deg til å holde en diett du faktisk kan leve med, ja det betyr at du må nekte deg selv veldig mye godt å spise for resten av ditt liv, men istedenfor å tenke på det du mister så tenk på det du tjener på det, og du kan fremdeles kose deg med god og fet mat, du må bare sørge for at du ikke går over ditt daglige kaloribehov, og en dag her og en dag der hvor du ikke klarer følge dietten din er ingen fare heller så lenge du holder det til de sjeldne gangene.

Vil anbefale deg å finne ut av ditt daglige kaloribehov basert på høyde, vekt, kjønn og aktivitetsnivå, og så holde deg 500 kalorier under hvs du vil være streng og gå ned i vekt. Når du har nådd ditt mål så må du selvsagt rekalkulere ditt daglige kaloribehov og prøv å holde deg til det for å opprettholde vektnedgangen.  

Lenke til kommentar

Hvis du begynner å spise mer normalt og trener både kondisjon og styrke, vil du antageligvis gå noe opp i vekt, men mye av det vil bli muskulatur, slik at du likevel blir sunnere og sterkere. Vekt er ikke så godt mål i så måte, midjemål sier mer om uheldig fett Antageligvis vil du få større appetitt hvis du blir veldig fysisk aktiv, så det kan likevel være nødvendig å bremse litt for å forhindre ny fettlagring, men vi er litt forskjellige slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...