Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!


Xanman

Anbefalte innlegg

Kan noen tipse meg om filmer som minner om "En bro over elven Kwai", "Kanonene på Navarone", "In enemy country", osv. 

 

Tenk Gregory Peck, David Niven, Alec Guinness og filmer som har en handling som de følger uten for mye sidespor med kjærlighet og sånt. Jeg vil ha svartsleiket hår, og kjever og haker så skulpturert at de kan kutte stein. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte automatisk på filmer som Where Eagles Dare, The Dirty Dozen, The Longest Day, The Great Escape, Lawrence of Arabia, The Treasure of the Sierra Madre, Empire of the Sun osv, jeg. Har dog ikke peiling på om det er det du faktisk ser etter. Men prøv. Bare gull lell.

Endret av Egg Shen
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Noen som kan anbefale noen skikkelig gode filmer i kategorien som Da Vinci Koden, National Treasure, der hvor man gjerne leter etter en godt bevart hemmelighet?

 

Denne gleder jeg meg til http://www.imdb.com/title/tt3062096/

Har anbefalt den her tidligere da en etterlyste sci-fi: "The man from earth(2007)".

En kraftig undervurdert (og lavbudsjetts) "sci-fi light" film, som spiller på mysterie og intelektuell graving og gjetting.

Men merk at filmen passer dårlig om du forventer action(og spenning forbundet med action). Egner seg altså antakeligvis dårlig som filmkveld med gutte/jente gjenger.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Er det noen som vet om noen gode sci-fi filmer (år 2005+)?

. Edge Of Tomorrow (2014). Litt som en Action versjon av En Ny Dag Truer. Tom Cruise, Emily Blunt. Regissøren fikk ideen om filmen, etter å ha spilt gamle Nintendo spill. Du skal komme deg igjennom et brett i et run, å taper du, må du starte på nytt. Lett sett film.
Lenke til kommentar

 

Er det noen som vet om noen gode sci-fi filmer (år 2005+)?

. Edge Of Tomorrow (2014). Litt som en Action versjon av En Ny Dag Truer. Tom Cruise, Emily Blunt. Regissøren fikk ideen om filmen, etter å ha spilt gamle Nintendo spill. Du skal komme deg igjennom et brett i et run, å taper du, må du starte på nytt. Lett sett film.

 

Sett den :/

Lenke til kommentar

Noen som har sett Warcraft filmen? Vurderer å se den på kino (pga. vi er en vennegjeng), men må man kunne ha noe forkunnskap/lore for å kunne få noe ut av filmen? Aldri spilt WoW/Warcraft og ikke spesielt interessert i det generelt.

Du trenger absolutt ikke vite noe på forhånd for å forstå filmen. Men for meg lå omtrent alt av underholdningsverdien i at jeg kjente igjen karakterer og lokasjoner.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Siden du nevner Kill List ville jeg sjekka ut lit folk-horror ala The Wicker Man, Blood on Satan's Claw, Witchfinder General, Cry of the Banshee, Plague of the Zombies, The Devil Rides Out, Onibaba, A Field In England (som er regissert av Ben Wheatley, mannen bak Kill List) og mer. The Wicker Man er vel det nærmeste i for at stemning og følelse, men hele sjangeren har vært en stor inspirasjon på Ben Wheatley og Amy Jump, noe som kommer godt frem i Kill List og A Field In England. Mulig du finner noe der.

 

A Field In England er latterlig undervurdert btw. Herlig syrete og rar film.

 

Sånn ellers tror jeg Invason of the Body Snatchers (56), The Thing (82 og 51), It Follows, Let's Scare Jessica to Death, Repulsion og The Tenant vill falle i smak. De to siste er en del av Roman Polanskis "apartment trilogy" sammen med Rosemary's Baby.

Lenke til kommentar

 

Er det noen som vet om noen gode sci-fi filmer (år 2005+)?

. Edge Of Tomorrow (2014). Litt som en Action versjon av En Ny Dag Truer. Tom Cruise, Emily Blunt. Regissøren fikk ideen om filmen, etter å ha spilt gamle Nintendo spill. Du skal komme deg igjennom et brett i et run, å taper du, må du starte på nytt. Lett sett film.

 

Dårlige effekter....

Lenke til kommentar

tips til kult-filmer? tenker på sånn som kill list, the invitation, conspiracy, ene kortfilmen i vhs 2  osv.

kan legge til rosemarys baby og the house of the devil

 

 

liker den noia-stemningen i de filmene

Klarer du å lese tekst så bør du se Ichi the Killer

 

En nydelig ekkel, vemmende, komisk og spennende film. Intelligent laget, og kul samtidig som den er grusom.

 

 

Den minner litt om Oldboy, bare mye mer ekstrem.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Kan noen tipse meg om filmer som minner om "En bro over elven Kwai", "Kanonene på Navarone", "In enemy country", osv. 

 

Tenk Gregory Peck, David Niven, Alec Guinness og filmer som har en handling som de følger uten for mye sidespor med kjærlighet og sånt. Jeg vil ha svartsleiket hår, og kjever og haker så skulpturert at de kan kutte stein. 

 

The Longest Day

Lenke til kommentar

tips til kult-filmer? tenker på sånn som kill list, the invitation, conspiracy, ene kortfilmen i vhs 2  osv.

kan legge til rosemarys baby og the house of the devil

 

liker den noia-stemningen i de filmene

I disse klovne tider må jo Killer Klowns From Outer Space (1988) og The Last Circus (2010) være en perfekt match.

https://www.youtube.com/watch?v=oM2corZvDTI

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hei, har en stund slitt med å funnet gode filmer. Føler liksom jeg har sett ''alt'' :) 

 

Filmer jeg liker godt:

 

- Shutter Island

- Misery

- Eden lake

- Wedding Crashers

- Minority report

- Fatal attraction

 

 

Noen som har noen tips? Orker btw ikke franske filmer fra 40-tallet, eller kinesiske svarthvittfilmer.

Lenke til kommentar

Hei, har en stund slitt med å funnet gode filmer. Føler liksom jeg har sett ''alt'' :)

 

Filmer jeg liker godt:

 

- Shutter Island

- Misery

- Eden lake

- Wedding Crashers

- Minority report

- Fatal attraction

 

 

Noen som har noen tips? Orker btw ikke franske filmer fra 40-tallet, eller kinesiske svarthvittfilmer.

Så nettopp After The Sunset med Pierce Brosnan fra 2004. Morsomog underholdende, verdt å se. http://www.imdb.com/title/tt0367479/

Lenke til kommentar
  • Uderzo avklistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...