Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-8OkEXm

Hvordan flytter jeg hele itunes-biblioteket til en ekstern harddisk for deretter å kun spille sanger fra den eksterne harddisken? Trenger mer plass på harddisken. 

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

 

Hvordan flytter jeg hele itunes-biblioteket til en ekstern harddisk for deretter å kun spille sanger fra den eksterne harddisken? Trenger mer plass på harddisken.

https://support.apple.com/en-us/HT201625

 

 

Takk! Når jeg consolidate biblioteket, og kopiert sangene til backup disken, skal jeg slette mappen fra macbooken? Jeg ønsker å fjerne musikken fra macbooken og kun bruke den eksterne harddisken for å høre på musikken eller overføre sanger til ipod. 

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Jeg har ikke testet det selv, men hvis du nå har filene dine to plasser, ville jeg prøvd å slette en fil fra det stedet du ikke vil ha den, og spille den av i iTunes. Hvis det funker, burde du kunne slette resten også.

 

 

...uten at jeg tar ansvar for noe hvis det går skeis.

 

Det fungerte utmerket! 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Leter etter et godt macbook pro 15 kjøp, brukt. Hva er en god årgang, 2014, 2013? Hva er prisen jeg bør slå til på? 

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

 

Når ble det en greie at volumet på iphonen er lik som på macen og at man kan styre volumet på macen via iphonen?

Det er ikke spotify connect som spiller deg et puss?

 

Hmm, virker som om det er det. Heldig at jeg satt hjemme , fordi jeg la ikke merke til før etter en stund at alle snapsa mine ble spilt av med max volum på høyttaler på tlf, mens jeg hørte på musikk på macen.

Lenke til kommentar

Jeg hadde et liknende problem med en MBPr (late 2013) med OSX i datidens tilstand. Når skjermen skrudde seg av kunne det ta et halvt minutt før den kom på igjen ved berøring av trackpad/tastatur. Var ganske irriterende og fant aldri helt ut av det, men ordnet seg med en av oppdateringene som kom siden.

 

Nå med nyeste High Sierra har det kommet et nytt problem hvor bilde fryser og musen låser seg i noen sekunder. Lyd og slikt spiller fint i bakgrunnen og tastetrykk registreres og blir raskt synlige når maskinen kommer til seg selv. Jeg har ikke helt funnet feilen her heller, men håper det er noe som blir rettet i en kommende oppdatering for det er temmelig irriterende.

Lenke til kommentar

Kommer jo litt an på hva du skal streame. Støtter tjenestene du skal streame ifra Google Cast så er jo ChromeCast Ultra bra og rimelig, hvis ikke så er jo Apple TV 4K noe å vurdere da kan du spille av via apper på Apple TV eller via AirPlay til Apple TV.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...