Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva skal jeg gjøre med eksen?


Anbefalte innlegg

Hei, i et år nå har jeg og eksen min diskutert mye! Jeg liker han fortsatt og de vet han. Alikavell forteller han om alle damene som er sååå mye bedre en meg og utnytter meg til de fulleste. De har og vært vold i bildet som vennene mine vet, derfor er de ikke mange som snakker med han. Igår så jeg meg lei av oppførselen hans for tusende gang og prøvde igjen og sei ifra at de ikke var greit. Han takler ikke å høre noe vondt om seg selv eller oppførselen sin og igjen begynte å legge alt på meg «min skyld, blir bare styr når jeg sier ifra» selv om jeg prøver å ta de på en fin måte før han blir irritert. Igår så var jeg lei av oppførselen og at han alltid skal dra den langt og lekste ut av meg en utrolig stygg ting. Da ville han ikke snakke mer med meg og sa at nå var alt av vennskap og kontakt mellom oss over for godt. Men så ville han møttest idag og snakke, selv om han var fast bestemt på at vi aldri skal bli venner igjen. Er de noen som vet hva jeg kan si til han idag? Han sier de ikke er vits med unnskyldning eller noe. Han er veldig sta og alt går på hans prinsipp, men jeg elsker han og vet ikke hva jeg skalgre uten han.

Endret av Megja123**
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom deg bort fra denne mannen. Er han sånn etter bare ett år, så tenk deg selv alt drama og elendighet du sparer deg for!

 

Høres ut som han har en av de "dramatiske" personlighetsforstyrrelsene, mest sannsynlig: Borderline

 

 

EDIT: 

 

"beskrives som en langvarig forstyrrelse av personlighetsfungering karakterisert av tydelige variasjoner i humøret. Lidelsen innebærer vanligvis uvanlig grad av ustabilitet i humør og svarthvittenkning. Lidelsen manifesterer seg ofte ved episoder med skifte mellom idealisering og devaluering av andre mennesker, kaotiske og ustabile mellommenneskelige relasjoner"

 

"Personer med borderline kan være svært følsomme for hvordan andre behandler dem og reagerer sterkt på det de oppfatter som kritikk eller nedlatenhet. Følelser for andre skifter ofte markant fra positive til negative"

 

"Personer med borderline personlighetsforstyrrelse er ofte beskrevet, blant annet av noen fagfolk som bevisst manipulerende eller vanskelige"

Endret av ozone
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Dette kan stemme ganske godt. Har fått beskjed av alle om å holde meg unna, de har gått så langt at jeg har hatt samtaler med psykolog og lege, skal ikkje til lege før neste uke.De mener også de samme. Men idag kunne han møte meg, og vet ikke hva jeg skal si. Men jeg bryr meg veldig om med mennesker rundt meg, spesielt han. Og suicidal har han vært og derfor er jeg syk bekymret for han selv om han sier alt går bra og har bryr seg ikkje en dritt om de som ble sakt igår. Eneste er at han ikkje vil være venn med meg. Har prøvd å si at sånn har han vært en år med drittslenging, vold og forsøk på å få meg sjalu pg såra, og den ene gangen eg gjør det samme da er det slutt på kontakten. Vet ikkje hva jeg være gjøre idag, har ikkje lyst til å miste han samtidig som jeg trur de hadde vært utrulig sunt for meg

Lenke til kommentar

Dette kan stemme ganske godt. Har fått beskjed av alle om å holde meg unna, de har gått så langt at jeg har hatt samtaler med psykolog og lege, skal ikkje til lege før neste uke.De mener også de samme. Men idag kunne han møte meg, og vet ikke hva jeg skal si. Men jeg bryr meg veldig om med mennesker rundt meg, spesielt han. Og suicidal har han vært og derfor er jeg syk bekymret for han selv om han sier alt går bra og har bryr seg ikkje en dritt om de som ble sakt igår. Eneste er at han ikkje vil være venn med meg. Har prøvd å si at sånn har han vært en år med drittslenging, vold og forsøk på å få meg sjalu pg såra, og den ene gangen eg gjør det samme da er det slutt på kontakten. Vet ikkje hva jeg være gjøre idag, har ikkje lyst til å miste han samtidig som jeg trur de hadde vært utrulig sunt for meg

Hva han gjør kan ikke du kontrollere. Er du genuint redd for at han kommer til å drepe seg når han truer med selvmord så ring inn en bekymringsmelding til politiet. La proffene ta seg av det. Denne duden er sykt manipulativ. Han manipulativer deg med å dingle selv noe enkelt som vennskap over hodet ditt, sier du er så fæl at dere ikke kan være venner, så hvorfor i helvete skulle han gå til deg når han har det vondt og vil drepe seg selv? Du er jo så fæl! Fordi han LYVER. Den stygge drittsekken lyver og manipulerer deg og bruker alle dine følelser mot deg. 

 

Edit: Se på dette som om du var din egen venn, hva hadde du bedt vennen din gjøre? Passe på seg selv og drite i hva denne store sutreungen vil er jo det de fleste hadde bedt vennen sin gjøre. 

 

Du skylder han NADA. 

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

 

Men idag kunne han møte meg

 

suicidal har han vært og derfor er jeg syk bekymret for han

 

han bryr seg ikkje en dritt om de som ble sakt igår.

 

Eneste er at han ikkje vil være venn med meg.

 

år med drittslenging, vold og forsøk på å få meg sjalu pg såra

 

Klassisk Borderline-pasient.

 

Et par ting du kan være trygg på: Han mener ikke alvor med selvmordtruslene sine. De er utelukkende en måte å få mennesker han manipulerer til å glemme dritten han har sagt, og få mer omsorg.

 

Han mener heller ikke alvor når han "slår opp" med deg. Det gjør han fordi han er veldig trygg på din kjærlighet, og kan tillate seg å skape drama, der du trygler om hans kjærlighet.

 

Hvis han et øyeblikk faktisk trodde du ikke var interessert lenger, hadde du fått se en ny side ved ham! Trust me!

Da hadde han angret og "alt skal bli bra" osv. Og så et par fine dager, til manipuleringen, anklagene, drittslengingen, og dramaet begynner ny syklus på et enda høyere nivå.

 

Borderline-diagnosen (ikke at jeg på noen måte er sikker på at han har det) er kjennetegnet av at det nesten utelukkende er mennesker nær pasienten som lider under det. Utad blandt venner og kolleger kan han fungere nesten helt normalt.

 

Du må tro meg: Dette bli ikke bra før du kommer deg bort, og ikke lar deg lure tilbake av "oppriktig anger".

Lenke til kommentar

Kan også forklares med narsissisme.

Karen er forstyrret og trenger mye mer hjelp enn det TS noensinne kan tilby han, du kan ikke redde han TS. Det er ikke din jobb uansett. Din jobb er å passe på deg selv så du er i stand til å være den beste utgaven av deg selv for de som står deg nær og kjær. 

Folk som bare drar deg ned har ingen plass i livet ditt. Selv familie burde man begrense kontakten noe veldig med hvis man merker at det gjør deg mer vondt enn godt å ha kontakt med denne personen. Det er IKKE egoistisk å bestemme seg for at man skal prioritere seg selv for bli bedre, for det virker ikke på meg som om du har det så veldig godt akkurat nå TS. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...