Gå til innhold

Fortress Gamer Mumble-server!


Anbefalte innlegg

Hei.

For en stund siden ble en god del medlemmer i steam-gruppen enige om å spleise på en Mumble-server. Mumble er en VoiP-løsning, som Ventrilo/Teamspeak.

 

Denne serveren har hele 100 slots, og den er åpen for alle som vil bruke den. Enten det er om du vil snakke om random ting, eller om du skal skal spille sammen med noen fra forumet/noen du kjenner og du vil kommunisere med dem via snakking.

 

Håper noen får nytte av den :)

 

Info:

Servername: Fortress Gamer

Address: mumble-3.verygames.net

Port: 50139

Username: Ditt forumnavn

 

Under er det en guide for å laste ned og konfigurere Mumble.

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

NEDLASTNING AV MUMBLE 1.2.2

 

For å laste ned Mumble 1.2.2 går du til denne linken:

 

http://sourceforge.n...rojects/mumble/

 

Når du har lastet Ned Mumble 1.2.2 går du til neste steg:

 

START OG OPPSETT AV MUMBLE 1.2.2:

 

1. Start Mumble

2. Du vil få opp en popup. Trykk "Add new"

3. Servername: Fortress Gamer

Address: mumble-3.verygames.net

Port: 50139

Username: Ditt forumnavn

4. Trykk "OK" og connect til serveren (dobbelklikk eller trykk "connect" knappen)

5. Husker ikke helt om Audio-Wizard kommer som en popup første gang eller ikke. Hvis den gjør det, følg audio wizarden. Hvis ikke trykk "Configure" og så trykk "Audio-Wizard" og følg instruksjonene.

6. Merk: Velg push-to-talk! Veldig irriterende når folk ikke bruker push-to-talk.

 

Da er du ferdig med å sette opp din Mumble-bruker.

 

Nå er det bare å joine et rom og snakke med andre. Have fun!

 

Donører:

Ares1890 - 50kr

Filip Strand - 80kr (vet ikke hvem dette er)

Anthropod - 100kr

Nøtte - 250kr

Gal_Ape - 200kr

Atsjonas - 133,7kr

 

Jeg tror det var alle. Jeg hadde tenkt til å slenge på litt på slutten, men det ble donert så mye at jeg bare trengte å betale 10 kroner for å få det til å gå opp.

 

Takk til dere :)

Hvis det var noen andre som donerte men som ikke har blitt listet opp, ta kontakt via PM.

Endret av Error
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Hva er Fortress Gamer?. Mumble serveren har til nå, hovedsaklig blitt brukt av Kompani Gamer, som spiller Bad Company 2 hver tirsdag. Kompani Gamer er en undergruppe av Fortress Gamer.

 

Det er ingen krav om å bli med i noen av gruppene for å bruke serveren. Hvis du kommer på mumble serveren for å spille med andre folk fra Gamer.no, så tenker du likt som da vi opprettet disse steamgruppene, så hvorfor ikke bli med disse gruppene i samme slengen?

 

Verdt å merke seg at vi er ganske dårlig organisert, så ikke forvent at vi arrangerer noe, bortsett fra de faste tirsdagene i Kompani Gamer.

 

Kan en god ide å lage flere rom på mumble.

 

Edit: Skal få Nøtte til å åpne Fortress Gamer fra invite only, til public.

Endret av Anthropod
Lenke til kommentar

Nå skrev jeg nettopp en rimelig lang post og så klarte jeg selvfølgelig å komme bort i knappen som tar meg tilbake en side.

 

Moralen var uansett at Skype ikke fungerer for det vi leter etter her, av et fjell av grunner. I tillegg har vi allerede mumble, som er hundre ganger bedre.

Endret av Error
Lenke til kommentar

Bruker dere posisjonslyden (eller hva det nå blir på godt norsk) når dere spiller? Har lenge lurt på om den fungerer bra i et fps; har testet litt lord of the rings online med posisjonslyd, og det ga en ytterligere dimmensjon i spillet :)

Kan du utdype?

 

@skype: Som Error sa, FJELL!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bruker dere posisjonslyden (eller hva det nå blir på godt norsk) når dere spiller?

Kan du utdype?

 

Mumble støtter positional audio, dvs retningsbestemt lyd. F.eks når en spiller står på din venstre side, vil du høre stemmen hans fra venstre høytaler. Han vil høre stemmen din fra høyre høytaler. De heldige som har koblet pc'en til et surroundanlegg vil også kunne høre stemmer fra fremre / bakrehøytaler avhengig av spillerenes plassering :)

 

Mumble kan også øke /dempe lyden alt etter hvor langt unna spillerene er fra hverandre, men jeg følte at stemmene da alltid var for lave/høye, og skrudde av denne funksjonen. Det fungerer bra i et MMO, men jeg lurer på dere brukte det i fps'er.

 

http://mumble.sourceforge.net/Games

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...