Gå til innhold

2 moskeer angrepet i New Zealand, minst 40 døde


Anbefalte innlegg

Isåfall "fallacy of irrelevance" ettersom det er ganske så klart at denne personen, som oppgir en farget person som sitt viktigste ideologiske forbilde, ikke mener dette.

Hvis han ikke troller om denne saken så er det ingen bevis likevel, for det er mulig å mene at noen i en rase er bra, men ikke resten.

 

 

 

Nei, man bør ikke ta det noen politikere sier som fakta, ei heller i denne saken.

 

Dog, om man ønsker å forstå Cesar burde man nok lese hva han skriver, og ikke kun basere seg på hva Lucanus skriver ... eller enda værre noen som kun skriver basert på Lucanus men selv aldri har lest Cesar eller hatt noen kontakt med ham.

 

Så kan du gjøre deg opp din egen mening ... istedenfor at andre gir deg din mening.

Jeg har lest store deler av manifestet men jeg studerer ikke rasistiske fora som ekspertene gjør og ikke kjenner symbolene og kulturen som de sier han kopierer og uttrykker white supremacy.

 

Det gjelder å vite når en mangler kunnskap.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har lest store deler av manifestet men jeg studerer ikke rasistiske fora som ekspertene gjør og ikke kjenner symbolene og kulturen som de sier han kopierer og uttrykker white supremacy.

 

 

Det gjelder å vite når en mangler kunnskap.

Da burde du muligens linke til eksperter ... ikke tilfeldige journalister som mangler kunnskap men deler dine "prejudices"? Endret av Skatteflyktning
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er jeg selvsagt 100% enig i. Jeg snakket bare litt mer spisset, og ikke så generelt. Men du har mer rett enn meg, ja.

 

Kulturkonservatistene benekter virkeligheten. Det er ingen vei tilbake i vår globale verden. Jeg ser på terrorangrep av denne typen som en måte å holde seg for øyne og ører mens man skriker "JEG VIL IKKE!". Det helt meningsløst.

Verden er nok litt mer komplisert enn ‘frem’ og ‘tilbake’ og vi kan selvfølgelig påvirke hvor vi går.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da burde du muligens linke til eksperter ... ikke tilfeldige journalister som mangler kunnskap men deler dine "prejudices"?

Harvard professoren som studerer disse ekstremister -

 

Joan Donovan, Director of the Technology and Social Change Research Project at Harvard Kennedy’s Shorenstein Center, agreed. She posted to Twitter:

 

“Journalists must not annotate the NZ murder’s manifesto. The coded language is not worth your time. Moreover, his social media celebrity call-outs don’t mean you need to ask those influencers to speak on this. Those references were strategically placed to create coverage.

 

https://www.google.com/amp/s/nationalpost.com/news/world/what-is-8chan-and-why-did-the-new-zealand-shooter-use-it-to-announce-himself-to-the-world/amp

Lenke til kommentar

 

Harvard professoren som studerer disse ekstremister -

 

Joan Donovan, Director of the Technology and Social Change Research Project at Harvard Kennedy’s Shorenstein Center, agreed. She posted to Twitter:

 

“Journalists must not annotate the NZ murder’s manifesto. The coded language is not worth your time. Moreover, his social media celebrity call-outs don’t mean you need to ask those influencers to speak on this. Those references were strategically placed to create coverage.

 

https://www.google.com/amp/s/nationalpost.com/news/world/what-is-8chan-and-why-did-the-new-zealand-shooter-use-it-to-announce-himself-to-the-world/amp

Forsåvidt kom du NÅ med en interessant kilde.

https://shorensteincenter.org/about-us/areas-of-focus/technology-social-change/

 

Hennes twitter feed ... som du IKKE linket til:

https://twitter.com/BostonJoan

 

Faktisk ser hele twitterfeeden ut til å gå ut på at dette må sensureres, og journalister må gi riktig "spin" på det de skriver. Dog interessant lesning forsåvidt.

 

Dog, når hun går ut med Twitter og sier til journalister at de ikke må skrive om manifestet .... uten noen begrunnelse, så fremstår ikke kilden som stort bedre enn forrige kilde du la ut som ble skrevet av Taylor Lorenz

 

 

 

Taylor Lorenz is a staff writer at The Atlantic, where she covers technology.

https://www.theatlantic.com/author/taylor-lorenz/ Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

 Forsåvidt kom du NÅ med en interessant kilde.

https://shorensteincenter.org/about-us/areas-of-focus/technology-social-change/

 

Dog, når hun går ut med Twitter og sier til journalister at de ikke må skrive om manifestet .... uten noen begrunnelse, så fremstår ikke kilden som stort bedre enn forrige kilde du la ut som ble skrevet av Taylor

Hun ga en begrunnelse. Hun studerer den «coded language» som Tarrant bruker som gjør det sannsynlig at han bare troller media.
Lenke til kommentar

 

Hun ga en begrunnelse. Hun studerer den «coded language» som Tarrant bruker som gjør det sannsynlig at han bare troller media.

Den "begrunnelsen" gikk meg hus forbi.

 

Det jeg finner bemerkelsesverdig med hva jeg ser er at hun faktisk ønsker å sensurere internet slik at politiske ideer hun misliker ikke skal få oppmerksomhet.

 

Stalin, Hitler, etc aplauderer fra sine graver.

 

https://www.youtube.com/watch?v=B1gdJY7DYhg

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 3
Lenke til kommentar

fordi det bare er fjas.

 

I likhet med resten av det andre hos den brukeren:

 

https://www.youtube.com/user/OneTruth4Life/vide

Denne brukeren tar opp temaer som går på tvers av hva mainstream media og politikere vil at befolkningen skal bli orienterte om. For de som ikke vil presses inn i A4-rammen og formes etter myndighetenes formål, er det slike kanaler man ønsker flere av.

 

Derimot er innholdet ikke bare fjas. Har du sett hendelsen terroristen streamet? 

Lenke til kommentar

Denne brukeren tar opp temaer som går på tvers av hva mainstream media og politikere vil at befolkningen skal bli orienterte om. For de som ikke vil presses inn i A4-rammen og formes etter myndighetenes formål, er det slike kanaler man ønsker flere av.

 

Derimot er innholdet ikke bare fjas. Har du sett hendelsen terroristen streamet? 

https://no.wikipedia.org/wiki/Schizotyp_personlighetsforstyrrelse

 

Det finnes hjelp og få.

 

Mental Helses Hjelpetelefon

(hele døgnet)

telefon 116 123

  • Liker 4
Lenke til kommentar

De som tjener på det er åpenbart vestens og demokratiets fiender.

 

Her er du ute på sykkeltur. Hvem er vestens fiender? Hvem er demokratiets fiender?

 

EDIT: Hva er det eneste som kan hindre at myndighetene beslaglegger din eiendom?

Endret av AnArv
Lenke til kommentar

Beskyttelsen mot fascisme er en fri presse, demokrati, og politi og forsvar som er lojale mot folket.

Nazistene kom til makten via demokratiet, og i Østerriket kom nynazistene inn i regjering nylig via demokratiet, så dette "demokratiet" er ingen beskyttelse mot fascisme. En fri presse er ikke stort mer enn en høytaler for Politikere, som sier hva folk vil høre for å komme til makten. Politi og forsvar er lojale mot regimet.

 

Samt at sosialdemokratiet i bunn og grunn kun er en renvasket form for fascisme ... politisk sett er der per idag ingen forskjell. Dine "beskyttelser" mot fascisme har ikke fungert ... ellers ville dere ikke levd under ett fascistisk regime per idag.

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke-demokratier, med religiøse ledere og diktatorer/plutokrater på toppen, ser helst at idealer om demokrati og likestilling ikke sprer seg.

 

Beskyttelsen mot fascisme er en fri presse, demokrati, og politi og forsvar som er lojale mot folket.

 

Hva synes du da om at det er den katolske kirke som styrer hele verden i dag?

 

Videre blander du fælt med begreper som du mener tilhører kun den ene ytterliggående siden. Hvordan mener du om en fri presse ikke forteller om voldshandlingene som har foregått mot YellowVests bevegelsen i Frankrike? De rapporterer strengt tatt ikke i det hele tatt. Hvor attpåtil politiet banker opp folket i demokratiets navn og har skadet flere for livet etter at de har skutt inn i folkemengder? Nå vil Macron i tillegg sette inn militæret mot folket. Også dette i demokratiets navn. Her snakker vi om en mann som har Stalin / Lenin / Mao som forbilde, så dermed forventer jeg se en appell mot de narsissistiske sosiopatene som styrer med marxist-kommunistisk ideologi. Er det ikke slik at politiet og forsvaret skal avsette en liten guttunge som Macron da dette er hva folket krever? Og ikke beskytte "slummen".

 

Du hoppet bukk over denne og da minner jeg deg vennlig på igjen; Hva er det eneste som kan hindre at myndighetene beslaglegger din eiendom?

Lenke til kommentar

Jeg svarte vitterlig på spørsmålet ditt.

Uten en Ukorrupt demokratisk stat med politi lojal mot folket, og en fri presse, så har du ingenting å stille opp med mot fascistiske statsledere.

 

Jeg bor ikke i Frankrike.

De gule vestene er arbeiderklassen som føler seg overkjørt og uten muligheter.

Macron er på høyre side, økonomisk, når vi ser på gjennomført/innført/praktisk politikk.

 

Men jeg har ikke satt meg spesielt grundig inn i saken.

Har du noen objektive kilder å vise til?

Hvem er de gule vestene?

Har de organisasjon?

Har de konkrete krav?

Har kravene deres støtte i folket?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...