Gå til innhold

2 moskeer angrepet i New Zealand, minst 40 døde


Anbefalte innlegg

2 moskeer angrepet i New Zealand av en australsk høyreekstrem.

 

Første indikasjon er at minst 40 har død.

 

Virker som en Breivik med eget manifest og erklærer lojalitet til andre høyreekstreme rundt omkring i verden, slik som Breivik gjorde.

 

Også litt interessant at han omtaler innvandrere som "invaders" siden briter også invaderte Australia. De utryddet jo blant annet folkegruppen: Tasman-negrene i løpet av denne invasjonen også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han sier han er i kontakt med Knights Templar og at han i retten vil si at han ikke er skyldig. 

 

He stated that while no group ordered the attack, he was in contact with the “reborn Knights Templar” who offered him their blessing.....The shooter says in the manifesto that he intends to stand trial for his actions, which he intends to plead “not guilty” to. “The attack was a partisan action against a occupying force, and I am a lawful, uniformed combatant.”

Endret av Ove38
Lenke til kommentar

Tips: gå inn på Resett.no sin sak om hendelsen og les kommentarfeltet. Garantert latterkrampe hele helgen!

 

der var det mange eksperter ja, artig lesning. takk for tipset.

 

 

Ser også på flere nettsider at han hadde skrevet Ebba Åkerlund på siden av våpenet sitt..

Endret av Eriksendrul
  • Liker 1
Lenke til kommentar

2 moskeer angrepet i New Zealand av en australsk høyreekstrem.

 Første indikasjon er at minst 40 har død.

 Virker som en Breivik med eget manifest og erklærer lojalitet til andre høyreekstreme rundt omkring i verden, slik som Breivik gjorde.

 Også litt interessant at han omtaler innvandrere som "invaders" siden briter også invaderte Australia. De utryddet jo blant annet folkegruppen: Tasman-negrene i løpet av denne invasjonen også.

Right-wing extremists and IS are the same, only difference is the name!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

så hvis de skulle eksistert så er det da en slags høyreekstremisters svar på frimurerlosjen der bare noen utvalgte får innsyn?

For meg virker det som om Knights templar er en internet gruppe de er i kontakt med. Politet går sikkert gjennom PCen hans nå.

Endret av Ove38
Lenke til kommentar

Tips: gå inn på Resett.no sin sak om hendelsen og les kommentarfeltet. Garantert latterkrampe hele helgen!

 

Jeg trodde først du overdrev, og de fleste følte sinne og tristhet over hendelsen, men du har rett. Klarer ikke å forstå hvorfor folk prøver å bortforklare grusome handlinger bare fordi de er på deres side. 

 

Om det er noen som burde bli sint over dette, så er det resett-lesere. 

Lenke til kommentar

Jeg trodde først du overdrev, og de fleste følte sinne og tristhet over hendelsen, men du har rett. Klarer ikke å forstå hvorfor folk prøver å bortforklare grusome handlinger bare fordi de er på deres side. 

 

Om det er noen som burde bli sint over dette, så er det resett-lesere.

Hele Resetts eksistens er basert på vi-og-dem-propaganda. Når det er det eneste du leser dag ut og dag inn, så sitter til slutt den tankegangen i ryggmargen.

Endret av Skurupu
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hele Resetts eksistens er basert på vi-og-dem-propaganda. Når det er det eneste du leser dag ut og dag inn, så sitter til slutt den tankegangen i ryggmargen.

Ja, ser ut som en del Resett lesere bør ta seg en tur ut av ekkokammeret. Ganske drøye noen av kommentarene under artiklene. Men mange bruker vel Resett i mangel på noe bedre. Alle de store avisene mener jo det samme. Om alt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er jo at folk ikke plukker opp signaler fra sånne ekstremister, såvidt jeg har hørt så er de ikke så veldig diskre i sin væremåte, det kan jo selvfølgelig være individuelt. Men det finnes folk du kanskje burde holde et ekstra øye med hvis du syntes noe av det som blir ytret er litt drøyt. Det ser ut til at ekstremist tankene fortere får utløp i aksjon nå enn før.

Lenke til kommentar

Veldig trist for oss nordmenn da det minner oss om terror aksjonene til Breivik. Det er en påminnelse om at vi er nødt til å slåss mot ekstremisme i alle former.

 

Det er veldig veldig vanskelig og overbevise en bitter fyr som sitter alene og bare oppsøker den informasjonen han selv ønsker og finne. De sitter og overbeviser seg selv om at det de gjør er nødvendig, Jeg trur ikke dette er noe vi får gjort så mye med i stor grad uten og begynne med overvåking.

Lenke til kommentar

Det er veldig veldig vanskelig og overbevise en bitter fyr som sitter alene og bare oppsøker den informasjonen han selv ønsker og finne. De sitter og overbeviser seg selv om at det de gjør er nødvendig, Jeg trur ikke dette er noe vi får gjort så mye med i stor grad uten og begynne med overvåking.

 

En ting som man bør huske på, er at når sosiale medier fjerner "grumset" så forsvinner det ikke. De som blir påvirket drar til mer ekstreme sider og blir radikalisert.

 

Jeg tror en mer åpen og inkluderende debatt, vil føre til at færre blir radikalisert på begge sider.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...