Gå til innhold

De store gutta vil gjerne sprenge litt


Ra-ta-ta (Det blir KRIG!)  

11 stemmer

  1. 1. Hvor starter 3. verdenskrig?

    • Kashmir, mellom Pakistan og India
    • Demilitarisert sone, mellom Nord-Korea og Sør-Korea
      0
    • Svartehavet, mellom NATO og Russland
    • Nordpolen, mellom USA og Russland
    • Comedy Option, mellom Texas og resten av De Uforente Stater (særlig)


Anbefalte innlegg

Ok.

Hva vet vi?

 

Jo, i hele menneskehetens historie har vi betraktet tilgang til ressurser som et null-sum spill ('Lykkelig er mannen som har mange sønner; for de er som piler i hans pil-kogger.'), og det går nå mot knapphet på ikke-fornybare ressurser over hele fjøla. EVERY. WHERE.

 

Så om vi antar at det ikke er et spørsmål om det blir krig eller ei, gitt en hel rekke indikatorer utover ressurs-knapphet - overbefolkning, økonomisk stagnasjon, inflasjon, indre uro i minoritetsgrupper, arbeidsløshet, energiknapphet etc osv ad nauseam - så blir da spørsmålet bare å gjette seg frem til HVOR det knaller av først.

 

Vi har alternativ:

  • India som stenger tilgangen til vann for Pakistan med demninger og de Himalaiske isbreene som smelter
  • Nord-Korea som endelig mister alle egga (vi vet alle at vi er leie av at de leker lure-mus)
  • Russland som finner ut at 'Hm, hadde det ikke vært en god ide å rævkjøre deler av angrepskorridoren som Hitler brukte mot oss og som USA nå utplasserer mellomdistanse-raketter i?'
  • Russland og USA i direkte konflikt, gjerne på nordpolen (hvorfor ikke, når vraket av romskipet til aliens tines frem fra Grønlandsisen?)
  • Ditt valg, finn fram Tarot-stokken og krystallkula
Kjenningsmelodi til tråden: 'Ra-ta-ta (Det blir krig)'

 

 

 

 

Endret av slemskurk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gratulerer, jeg er en Profet: Nå blusser konflikten kraftig opp

 

I nesten 50 år holdt indiske kampfly seg på sin egen side av grensen. Natt til tirsdag gikk de til angrep.

Og den underliggende bakgrunnen?

 

A third of Himalayan ice cap doomed, finds report

 

Himalaya trues av hundrevis av nye demninger

 

Fremtidens vannkonflikter

 

Finner ikke artikkelen som snakket om at India har begynt å bygge demninger som stopper vannstrømmen til den pakistanske delen av Kashmir, men. Dere skjønner tegningen.

Endret av slemskurk
Lenke til kommentar

Det blir krig mellom 1) Rike/kapitalister, 2) Fattige/mellomklasse/sosialister, og 3) Religiøse/fanatikere. De som vinner får regjere verden resten av menneskets levetid.

 

Når og hvor det starter er nesten umulig å si. Hvis USA fortsetter å stemme inn forvokste småbarn som Trump som presidenter, så er det bare et tidsspørsmål.

Lenke til kommentar

Det blir krig mellom 1) Rike/kapitalister,

Rike har undertrykket fattige siden kleptokratiets morgen - når de først begynte å lagre innhøstet frukt. Sånn ca. noen ti tusen år siden. Har aldri (vel, ytterst sjelden) vært et problem i seg selv.

 

2) Fattige/mellomklasse/sosialister,

Right. Dude, you just said that.

 

og 3) Religiøse/fanatikere.

Du mener hvis vi ignorerer alle de 99.99999% av tilfellene hvor folk ikke har et problem med at andre tror på noe annet enn dem?

 

Uansett, da jeg bodde i Australia for 25 år siden (et kvart århundre) hørte jeg for første gang om at fremtidens konflikter kom til å handle om vann. Jeg forstod det da, og vi ser det nå. Pakistan godtar ikke at sin del av Kashmir blir omformet til en ørken ved at India setter opp demninger og struper elvene.

 

*Ba-DOOM*

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Rike har undertrykket fattige siden kleptokratiets morgen - når de først begynte å lagre innhøstet frukt. Sånn ca. noen ti tusen år siden. Har aldri (vel, ytterst sjelden) vært et problem i seg selv.

 

 

Right. Dude, you just said that.

 

Du mener hvis vi ignorerer alle de 99.99999% av tilfellene hvor folk ikke har et problem med at andre tror på noe annet enn dem?

 

Uansett, da jeg bodde i Australia for 25 år siden (et kvart århundre) hørte jeg for første gang om at fremtidens konflikter kom til å handle om vann. Jeg forstod det da, og vi ser det nå. Pakistan godtar ikke at sin del av Kashmir blir omformet til en ørken ved at India setter opp demninger og struper elvene.

 

*Ba-DOOM*

 

 

 

 

Det blir med små krangler, pga ingen av dem vil slutte og eksistere så en større konflikt kan ikke skje. Hadde dette vært før atomvåpenets tid, hadde India og Pakistan slaktet hverandre allerede.

 

MAD er effektivt.

Endret av DirekteDemokrati
  • Liker 1
Lenke til kommentar

MAD er fortsatt hovedgrunnen til at USA og Soviet aldri gikk i krig. Og hvorfor Pakistan og India ikke rasler hardere med sablene enn de gjør.

Eller hvorfor Iran og Israel ikke krigfører hardere

Eller hvorfor Nord Korea er i en helt annen forhandlingsposisjon enn f.eks Irak.

Ukraina ga opp sine atomvåpen i 1994, da de satt på 1/3 av Soviets offisielle arsenal. Russland ville nok aldri ha tatt Krimea vis de har beholdt arsenalet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du lever i en annen tid. Og jeg bedriver ikke voksen-opplæring.

Så nedlatende du er da. Starte en tråd så være nedlatende mot noen som kommer med argumenter som ikke stemmer med ditt syn på ting? Hvorfor starte en tråd i det hele tatt da, eller er det bekreftelse du ønsket kanskje?

 

Hva har forandret seg og gjør atomvåpen ubrukelig siden MAD ikke er grunnen til at det ikke er krig? Hva har forandret seg?

 

Se om du har baller til en diskusjon i stede for bare og slenge spydige kommentarer da...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Starte en tråd så være nedlatende mot noen som kommer med argumenter som ikke stemmer med ditt syn på ting?

Du har ikke kommet med argumenter; du har kommet med en løs påstand for en helt annen konflikt og en helt annen tid, OG:

 

Se om du har baller til en diskusjon i stede for bare og slenge spydige kommentarer da...

...MAD-doktrinen (som kan tilbakebevises) avhenger fullt og helt på at begge statene kan ødelegge hverandre totalt.

 

For India og Pakistan stemmer ikke dette, les theguardian.co.uk hvis du ikke leser Jane's Defence Weekly eller andre plasser (igjen, min misjon i livet er ikke å bedrive voksenopplæring av folk som fisker etter en pappa som kan fortelle dem hvordan ting er ved at de kun begrenser seg til å gjenta det andre voksne har fortalt dem).

Endret av slemskurk
Lenke til kommentar

Du har ikke kommet med argumenter; du har kommet med en løs påstand for en helt annen konflikt og en helt annen tid, OG:

 

 

...MAD-doktrinen (som kan tilbakebevises) avhenger fullt og helt på at begge statene kan ødelegge hverandre totalt.

 

For India og Pakistan stemmer ikke dette, les theguardian.co.uk hvis du ikke lese Jane's Defence Weekly eller andre plasser (igjen, min misjon i livet er ikke å bedrive voksenopplæring av folk som fisker etter en pappa som kan fortelle dem hvordan ting er ved at de kun begrenser seg til å gjenta det andre voksne har fortalt dem).

Og hvordan tilbakebeviser du MAD doktrinen? Den har fungert så langt..

 

India og Pakistan har en 130-150 atomvåpen hver. Som disse går av tar de ut alle større byer i landene sine. Så mye vegitasjon og annet materie brenner at vi får en kjernefysisk vinter som vil drepe en 2milliarder mennesker på sikt av sult og sykdom..

 

Begge stater vil totalt kollapse, samt veldig mange andre land i verden vil totalt kollapse. Temperaturen på jorden faller med en 20-40 grader celcius i måneder. Så en 4-6 grader mindre enn normalt i åresvis. Sult vil være enorm.

 

https://weather.com/en-IN/india/news/news/2019-03-01-nuclear-winter-from-an-india-pakistan-war-could-kill-2-billion

 

https://www.reuters.com/article/us-india-kashmir-pakistan-nuclear-factbo/factbox-india-and-pakistan-nuclear-arsenals-and-strategies-idUSKCN1QI4O5

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_winter

 

Tror det er du som mangler litt kunnskap lillegutt.

Lenke til kommentar

Og hvordan tilbakebeviser du MAD doktrinen? Den har fungert så langt..

Det har jeg dessverre ikke tid til akkurat nå, beklager det. Men jeg gav deg en pekepinn, og India er storebror og Pakistan er veslepjukk.

 

India og Pakistan har en 130-150 atomvåpen hver. Som disse går av tar de ut alle større byer i landene sine. Så mye vegitasjon og annet materie brenner at vi får en kjernefysisk vinter som vil drepe en 2milliarder mennesker på sikt av sult og sykdom..

Hadde jeg ikke vært i så godt humør idag fordi husvertinne gav meg et slengkyss fordi hun var impregnert overhvor flittig jeg hadde vært med å bruke både støvekost og vasket, OG jeg ikke hadde funnet et gartneri rett oppi veien slik at verandaen min ser ut som at her henger det blomster som signaliserer at her bor det et anstendig menneske, så hadde jeg seriøst vurdert å putte deg på ignore fordi i himmelens navn det er da for FAEN ikke bare å fise avgårde en rakett og tro at du kan lukeparkere den rett ovenfor en by uten at anti-rakettvåpen dropper siestaen og fyker avgårde.

 

Begge stater vil totalt kollapse, samt veldig mange andre land i verden vil totalt kollapse. Temperaturen på jorden faller med en 20-40 grader celcius i måneder. Så en 4-6 grader mindre enn normalt i åresvis. Sult vil være enorm.

 

Tror det er du som mangler litt kunnskap lillegutt.

Uansett har ikke jeg tiden til å utlede dette nå, men i korthet handler dette om angrepsvinduer.

Pakistan har null interesse av å treffe byer i India, de irriterer seg over demningene som fører til at hundrevis av millioner sulter og tørster ihjel. Og de befinner seg i ytterkantene av territoriet som betyr, i klartekst: Kjør en lastebil mot grensa, fis av en rakett, tredeve sekunder og *KA-BOOM*.

Så får heller India ta ballen videre, er deres tanke.

Lenke til kommentar

Det har jeg dessverre ikke tid til akkurat nå, beklager det. Men jeg gav deg en pekepinn, og India er storebror og Pakistan er veslepjukk.

 

 

Hadde jeg ikke vært i så godt humør idag fordi husvertinne gav meg et slengkyss fordi hun var impregnert overhvor flittig jeg hadde vært med å bruke både støvekost og vasket, OG jeg ikke hadde funnet et gartneri rett oppi veien slik at verandaen min ser ut som at her henger det blomster som signaliserer at her bor det et anstendig menneske, så hadde jeg seriøst vurdert å putte deg på ignore fordi i himmelens navn det er da for FAEN ikke bare å fise avgårde en rakett og tro at du kan lukeparkere den rett ovenfor en by uten at anti-rakettvåpen dropper siestaen og fyker avgårde.

 

 

 

Uansett har ikke jeg tiden til å utlede dette nå, men i korthet handler dette om angrepsvinduer.

Pakistan har null interesse av å treffe byer i India, de irriterer seg over demningene som fører til at hundrevis av millioner sulter og tørster ihjel. Og de befinner seg i ytterkantene av territoriet som betyr, i klartekst: Kjør en lastebil mot grensa, fis av en rakett, tredeve sekunder og *KA-BOOM*.

Så får heller India ta ballen videre, er deres tanke.

Sett meg på ignore bryr meg lite. Det at det du faktisk må uttale at det er noe du vurderer sier meg mer en nok om deg som person.

Jeg har ikke angripet deg på noen måte før du begynner, er nedlatende og arrogant. Som du er en kilde til fakta og alle som mener no annet er gamle eller hva enn dit argument var. Som jeg ikke ser helt relevansen i men, noens alder pleier som regel og si at dem besitter mer kunnskap enn da dem var yngre.. Siden du vet, folk lærer hele livet..

 

Pakistan har like mange atomvåpen som India. Lykke til med og skyte ned noe som kommer ned mot landet ditt i 30000 km/t. USA klarer det noenganger under tester der de har posisjonert alt utstyr perfekt til at de kan få målinger bra nok til og treffe noe som beveger seg så kjapt. 

 

Selv om meste av pakistans atomvåpen ikke er ICBMs enda, så vil bare skyte dem ned gjøre ikke annet enn og spre masse radioaktivt materiale overalt. Samt de fleste missiler har endel måter og ikke bli skytt ned på, som feks og dele seg inn i mange bomber.

 

Nettopp derfor USA ikke ypper på Nord Korea. Selv om de relativt få atomvåpen Nord Korea har, så er det faktisk en mulighet for at 1 eller flere av dem kommer igjennom den mest teknologisk avanserte nasjonen på jord. 

 

Og Pakistan har da endel mer atomvåpen enn Nord Korea. Spiller ikke rolle hvem som er stor eller liten, jorden ender slik vi kjenner den uansett.

 

Ingen nasjon har bevist at de kan skyte ICBMs med noe særlig effektivitet. Faktisk er dette noe man har unngått og forske på igjennom avtaler igjennom den kalde krigen. Nettopp fordi om noen plutselig har et skjold, er det lettere og bruke sverdet.

 

Les deg litt opp på hvordan det er og treffe noe som kommer inn i atmofæren fra rommet i 30000 km/t, gjerne styrt av finner i tilegg for og gjøre avskjæring så si umulig.

 

Ta og skriv når du har tid til og skrive noe annet enn at du har lite tid..

 

Noen ganger lurer jeg på hvorfor jeg gidder og diskutere med noen som har et så vanvittig lite spekter på krig. Spesielt når dette menneske er super arrogant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På Internett som informasjonskrig mellom folket som vil vite sannheten om ting etter å ha blitt løyet til opp gjennom historien. Mot folk med makt som vil tviholde på den. Tvilsomt at det vil føre til atomkrig.

http://humansarefree.com/

 

 

Viktig ikke la deg lure.

Haha, denne fyren ruser seg som bare faen. Han innrømmer selv at han er høy som et fjell, og det er der fantasiene hans kommer fra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Haha, denne fyren ruser seg som bare faen. Han innrømmer selv at han er høy som et fjell, og det er der fantasiene hans kommer fra.

Stemmer det. Han er langt fra den eneste så noe enda løgnere i går. Disse gutta liker også og ruse seg.

 

 

Veldig lang men jeg satt å lo av det meste.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...