Gå til innhold

Rykte - Nikon D400 i august?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://nikonrumors.c...n-the-air.aspx/

 

Hvis ikke.. noen som har hørt noen andre rykter om når et nytt Nikon kamera kommer ut?

 

 

Det har vært flere rykter om at D400 er rett rundt hjørnet, men sjansen for at det stemmer øker for hver gang :yes: .

 

 

Jeg vet ikke, men etter at D7000 og D5100 ble lansert med bedre sensor enn D300s skal det mye til at det ikke kommer en D400 relativt snart så jeg har tro på at Nikon vil lansere noe på sensommeren/høsten selv om det ikke nødvendigvis blir august.

Lenke til kommentar

Rykter skal man alltid ta med en klype salt. Det er fullt mulig at man kommer med noe i August, men kombinasjonen D4 og D400 forundrer meg. Nikon har delt produksjonen slik at high end, særlig D3 og D700 blir produsert i Japan, mens de fleste andre kameraene blir produsert andre steder i Østen (så vidt jeg vet). Når man da vet at produksjonsanleggene til Nikon i Japan fikk betydelige skader under jordskjelvet er jeg langt fra sikker på at de klarer å lansere D4 i august, og da spørs det om de lanserer D400.

 

Men "time will show".

Lenke til kommentar

Er også litt spent på hva som skjer med en eventuell D400. I denne generasjonen har de jo snudd ting litt på hodet med å lansere høyere oppløsning og merkbart bedre høy-iso-kvalitet på de rimeligere modellene først; altså innenfor DX-gruppen av sensorer.

 

I de to forrige generasjonene gjorde de det jo helt motsatt:

 

Sensoren fra D200 havnet i D80 (som ble lansert etter D200)

Sensoren fra D300 havnet i D90 (som ble lansert etter D300)

 

Jeg blir faktisk litt overrasket hvis de går 'den andre veien' nå og setter eksakt samme sensor som i D5100/D7000 (med evt. noen forbedringer)i D400.

 

På den annen side håper jeg at de *ikke* drar til med en ny sensor som er noe særlig mer enn 16 mpix - kjøpte meg et D5100 som et litt mer portabelt feriekamera nå nylig (har D300s fra før) og det går merkbart tregere å behandle/sortere bilder i Lightroom selv om hoppet bare er fra 12 (D300s) -> 16 (D5100) mpix.

Lenke til kommentar

Rykter skal man alltid ta med en klype salt. Det er fullt mulig at man kommer med noe i August, men kombinasjonen D4 og D400 forundrer meg. Nikon har delt produksjonen slik at high end, særlig D3 og D700 blir produsert i Japan, mens de fleste andre kameraene blir produsert andre steder i Østen (så vidt jeg vet). Når man da vet at produksjonsanleggene til Nikon i Japan fikk betydelige skader under jordskjelvet er jeg langt fra sikker på at de klarer å lansere D4 i august, og da spørs det om de lanserer D400.

 

Men "time will show".

Naa slapp Nikon baade D3 og D300 samtidig i 2007, saa det er vell grunnen til folk regner med at de slippes samtidig denne gangen ogsaa.

Helt ulogisk er det ikke.

 

Ellers har nikon vaert relativ forutsigbare med Dx serien, ca 4 ar, hvilket gir august 2011 for D4. ;~)

Lenke til kommentar

Vet bare at Nikon har problemer knyttet til produksjonsfasilitetene som normalt er brukt til proffkameraene sine. De ble relativt hard råket av jordskjelv/tsunami. Og så vidt jeg kjenner Nikon så gjør de ikke papirlanseringer, dvs lanserer de noe er produksjonskapasiteten klar.

 

Dette kan medføre at bare et av kameraene bli lansert, men som sagt vil tiden vise.

Lenke til kommentar

Rimelig sikker på at vi ser lansering av D4 i august, med de første eksemplarer tilgjengelig i november... samt den normale altfor store etterspørselen som medfører lange ventelister

 

Det store spørsmålet er vel egentlig om D400 kommer samtidig; noe jeg tror vil skje grunnet D300s er ganske utdatert; og D7000 ikke er helt på høyden med tanke på robusthet, hurtigknapper og hastighet.

 

Edit:

D400 blir nok produsert utenfor Japan, D300/D300s ble det.

Endret av TGB
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Etter det jeg leste på nettet no og ryktene stemmer så kommer det ny d400 i høst, jeg trur at den kommer tidsnok til julehandelen. D4 derimot og den nye d700 som vist skal bli d800 kommer på nyåret pga jordskjelvet. Men det som er spørsmålet er om hvilken brikke som de kommer med... Den som venter for se :-)

Lenke til kommentar

D4 og D400 vil bli lansert, samt Nikons første speilløse systemkamera. De som tror at en D700 avløser skal lanseres samtidig som D4, kan fortsette å drømme..

Jeg synes også det høres merkelig ut.

 

Vel og merke hvis D700-etterfølgeren er en D4-mini slik D700 var i forhold til D3; men det kan jo tenkes at det er større forskjell enn bare huset.

Lenke til kommentar

Men når det kjem er jo interessant nok, men det som virkelig betyr noe er hvor bra det blir. For bra det trur jeg at det blir, bare se på d7000 som er bedre enn dagens d300s på mangeområder. Så hva trur dere vi har i vente?

 

jeg trur ultra høy iso med mellom 16 og 20 mpix og værtett og mye mer...

Lenke til kommentar

For å være ærlig hadde jeg vært fornøyd om de puttet D7000/D5100-sensoren i et D300-hus (har en D5100 og synes den i sensorytelse er betydelig bedre enn min D300s), men det gjør de neppe nå, så jeg er spent på hva det blir i D400.

 

Jeg håper bare ikke de drar opp oppløsningen altfor mye; 16-18mpix holder i massevis for meg.

Lenke til kommentar

Det er vanskelig å vite hva Nikon finner på, men mange forventer Sonys nye 24MP sensor i D400, alternativet er vel D7000-sensoren (eller noe helt nytt, men det er nok tvilsomt). Ellers har jo D300s allerede det meste bortsett fra en litt gammel (men god) sensor og dårlig videofunksjon. D300s-specen vil sikkert få mange små forbedringer, kanskje et bilde eller to til i sekundet, bedre LCD-skjerm og oppgradert elektronikk som kommer opp mot D3 på AF-ytelse.

Endret av se#
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...