Gå til innhold

Nedtelling fra CCCCIƆƆƆƆ (Romerisk tall)


Gjest Bruker-292501

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-292501

Her teller vi ned fra CCCCIƆƆƆƆ , 1000000 romerske tall. Tenkte å prøve noe nytt innen nedtelling:)

 

Jeg starter, CMXCIXCMXCIX

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CCCCIƆƆƆƆ er ikke et romersk tall, og det tallet du har startet med, er 1098, ikke 999 999. Jeg forstår logikken din, at CMXCIX = 999, men du kan ikke bare skrive det to ganger for å få 999 999...

 

Du bør i hvertfall forstå romerske tall før du starter en telletråd med dem. :)

Endret av ChrisReeve
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

CCCCIƆƆƆƆ er ikke et romersk tall, og det tallet du har startet med, er 1098, ikke 999 999. Jeg forstår logikken din, at CMXCIX = 999, men du kan ikke bare skrive det to ganger for å få 999 999...

 

Du bør i hvertfall forstå romerske tall før du starter en telletråd med dem. :)

Jeg søkte om det på nettet og det sto at det betydde 1000000 på romersk

Lenke til kommentar

cccIᴐᴐᴐccccIᴐᴐᴐᴐccIᴐᴐcccIᴐᴐᴐcIᴐccIᴐᴐccIᴐxcv

 

Det er et romertall, bare en nyere måte å skrive det på for å muliggjøre tall over 4000. Det benyttes eldre tegn for M og D enn disse kjente variantene.

 

Når det er sagt så er jeg litt skeptisk til å greie nedtelling fra 1 million innen 25-50 år. Ville heller satset på å begynt med 50.000 (IƆƆƆ)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

cccIᴐᴐᴐccccIᴐᴐᴐᴐccIᴐᴐcccIᴐᴐᴐcIᴐccIᴐᴐccIᴐxcv

 

Det er et romertall, bare en nyere måte å skrive det på for å muliggjøre tall over 4000. Det benyttes eldre tegn for M og D enn disse kjente variantene.

 

Når det er sagt så er jeg litt skeptisk til å greie nedtelling fra 1 million innen 25-50 år. Ville heller satset på å begynt med 50.000 (IƆƆƆ)

Skulle gjerne foranddret tittel, tenkte bare siden jeg så en annen tråd hvor dem telte ned til 100.000 i løpet av et år så kunne vi klart dette på 8 til 10 år. ikke så lenge, jeg vil ha passert 30 også da:)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...