Gå til innhold

[Løst] Trenger hjelp til kjøp av ny PC!


Anbefalte innlegg

Budsjett: 10 000-12 000

 

"Kriterier":

1. Bygges helst i en Fractal Design Define R4

2. Den må være fremtidssikker

3. Trenger bare et grafikkort, men planlegger å oppgradere til SLI/Crossfire.

 

Bruksområder: Jeg vil foreløpig, bruke PCen til videoredigering og spilling med høy grafikk.

 

Ellers er det bare å frigjøre fantasien sin, og hjelpe meg med ideer. Jeg er helt ny til dette, og trenger definitivt hjelp.

 

På forhånd, Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fremtidssikker? Da bør du vente til sommern med å bygge. Nvidia GTX 700 serien kommer, og med haswell kommer en ny socket kaldt socket-1150. Mulig det også kommer ny RAM socket. Bare vent og se.
når på sommeren kommer det? noen aning? har tenkt til å bestille i starten på sommerferien men skal ikke ha nivida serien så bør jeg vente eller ikke ? skal uansett vente til juni da :)
Lenke til kommentar
når på sommeren kommer det? noen aning? har tenkt til å bestille i starten på sommerferien men skal ikke ha nivida serien så bør jeg vente eller ikke ? skal uansett vente til juni da :)

 

Tror Haswell kommer i juni eller noe sånt. Nvidia Geforce GTX 7-serien og eventuellt ny RAM socket kommer nok mot høsten sånn i juli/august/september. Men hvis du spør meg ville jeg ha ventet til ny PCIe socket, ny SATA og eventuelt ny USB standard kommer. Tror ikke det er så veldig langt unna. MEN... ny sata og usb kan man jo legge til i form av utvidelseskort. Og PCIe er bakoverkompatibel, Så til sommern er nok en god tid å kjøpe ny PC.

Lenke til kommentar
Tror Haswell kommer i juni eller noe sånt. Nvidia Geforce GTX 7-serien og eventuellt ny RAM socket kommer nok mot høsten sånn i juli/august/september. Men hvis du spør meg ville jeg ha ventet til ny PCIe socket, ny SATA og eventuelt ny USB standard kommer. Tror ikke det er så veldig langt unna. MEN... ny sata og usb kan man jo legge til i form av utvidelseskort. Og PCIe er bakoverkompatibel, Så til sommern er nok en god tid å kjøpe ny PC.
ok ty har tent tiul å kjøpe når sommern starter liksom sommerferien
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...