Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Håper noen her kan hjelpe meg. Jeg fikk i april 2016 takst på huset mitt. Ett par måneder etter dette fikk jeg telefon fra takstmann som lurte på om jeg hadde betalt regningen på dette, (noe jeg mente jeg hadde) så da ble vi enige om at den var betalt og ferdig med det. 

Nå 20.02.17 fikk jeg plutselig en inkasso fra kreditor vest as. Ringte til takstmann og lurte på hva dette var for noe, da fant han ut at jeg ikke hadde betalt regningen. Vi ble enige om at jeg skulle sjekke nettbanken for kvittering, men det fant jeg ikke så den regningen må nok rett og slett ha gått i glemmeboka. Det som er saken her nå er at takstmann sier at Kreditor Vest AS har ringt og snakket med meg flere ganger angående denne saken, og sendt ut purring. 

Jeg har verken snakket med Kreditor Vest As eller fått noen purring på dette kravet, det som også er nå er at dette er jo nesten ett år siden, og jeg har fått forsinkelsesrenter og inkassokostnader på 1008,-kr!

Har jeg noen sak her, og evt hva bør jeg gjøre? Jeg er inneforstått med at jeg må betale regningen, men jeg er ikke mye interessert i og betale 1008,- kr i renter og inkassokostnader! 

Takk på forhånd for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ringe Kreditor Vest AS og be om dokumentasjon på at de har tatt kontakt med deg og fått noen purringer.. Si at du er villig til å betale det orginale beløpet, men ikke inkassokostnader før de kan dokumentere at de har vært i kontakt med deg. Ordinære renter må du nok trolig betale utifra det orginale beløpet...

 

Ring iallefall inkassoselskapet og forklare det som det er, Kreditor Vest AS vil da ringe sin kunde, som er Takstmannen og be ham/henne om dokumentasjon på at de har kontaktet deg anngående dette.. Om de ikke klarer å dokumentere dette, vil saken trolig bli droppet fra deres side..

Anbefaler også å ta en telefon til Forbrukerrådet 23 400 500 om du ønsker ytterlige hjelpt fra proffesjonelle som kan gi deg videre anbefalinger på hvordan du kan gjøre dette på en ryddig måte :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...