Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kan booking.com kreve penger fra meg?


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Booka en leilighet til påsken ved en feiltagelse.

Det var ikke gratis avbestilling.

Hadde ikke penger på kortet pr nå så de fikk ikke trekt noe.

 

Nå har jeg forespurt om de kan redusere kostnaden for avbestilling.

Dette er 10 knappe minutter etter booking.

 

Om de ikke er samarbeidsvillige så ønsker ikke jeg å være det.

 

Dersom de sier jeg må betale hele beløpet:

Kan jeg da sperre kortet mitt i banken og satse på at ingen(hverken booking.com eller hotellet) forsøker å kreve inn pengene i senere tid?



Anonymous poster hash: dc149...d87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og hva er kostnaden for avbestilling?

Det må vel lønne seg å betale dette gebyret fremfor at kostnaden for hele oppholdet kreves inn via inkasso?

 

Om bookingen ikke kan endres overhodet kan du kanskje forsøke å legge den på finn?

 

Husk at de store hotellportalene idag ofte kan spores tilbake til ett selskap.

Om opplysninger om manglende betaling deles mellom enhetene kan du få problemer med å få bestilt hotell i fremtiden, om du ikke gjør opp for deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan angrerett være en mulighet?

 

(Edit: Jeg kikket litt på avtalevilkårene, og det ser ut som om TS har en avtale med "leverandøren" av leiligheten. Da har han nok ikke angrerett, jf. angrerettloven § 22 (m) om unntak for "levering av innkvarteringstjenester for andre formål enn boligformål". Argumentet måtte være at han angret på bookingtjenesten...? Men det hjelper antakelig ikke.)

Endret av Ståle Nordlie
Lenke til kommentar

Etter avtalevilkårene pkt. 1 opptrer Booking.com som en "intermediary", altså en mellommann. I og med at du som kunde tilsynelatende ikke kjøper noen tjenester fra Booking.com (jf. også pkt 4 - tjenesten Booking.com er gratis for kunden, leverandøren betaler en liten kommisjon) vil det ikke foreligge noen angrerett etter den vinklingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kostnaden for avbestilling er 1000 euro.

 

Booking.com mailet meg følgende:

 

Even though there is a charge associated with this cancellation, we'll try to find the best possible solution for you. We've asked Tagoror Beach Apartments to make an exception for your reservation, and hope to have an answer for you shortly.

 

Håper de kan se mellom fingrene ettersom jeg avbestilte så kjapt og at det er 2 måneder til reise.

Alle reviews på nett tilsier at leilighetskomplekset har veldig "friendly staff".



Anonymous poster hash: dc149...d87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...