Gå til innhold

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags


Anbefalte innlegg

Har endelig fått sett sesongstartene, kjærkomment gjensyn med gjengene.

 

To store spørsmål:

 

1. Hva slags virkning kommer mor/datter-forholdet mellom Vala og Adria til å ha for det før eller senere kommende tilbakeslaget av Ori-invasjonen?

 

2. Atlantis uten Weir... når får de sendt henne tilbake? Finner de en kraftkilde til gaten i SGC, eller må hun haike med et tilffeldig skip?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva ville Atlantis vørri uten Rodney McKay :D

6242921[/snapback]

Hva er folkets favoritt-goa'ulds?

 

Personlig må jeg si at Hathor scoret rimelig høyt... inntile vi møtte Baal, eller bør jeg si Baalene?

6242954[/snapback]

 

Yu er min favoritt, litt hjelpsom mot menneskende men selvfølgelig alt i hans egen interesse. SG-1 hadde vært rimelig knust uten "hjelpen" hans. Synd han ble senil og tilslutt drept på en brutal måte av RepliCarter :hrm:

For øvrig kommer Ba'al på en god andreplass, eller ja. Ba'alene :)

 

Har endelig fått sett sesongstartene, kjærkomment gjensyn med gjengene.

 

To store spørsmål:

 

1. Hva slags virkning kommer mor/datter-forholdet mellom Vala og Adria til å ha for det før eller senere kommende tilbakeslaget av Ori-invasjonen?

 

2. Atlantis uten Weir... når får de sendt henne tilbake? Finner de en kraftkilde til gaten i SGC, eller må hun haike med et tilffeldig skip?

6516205[/snapback]

 

1. Jeg vil tro at mot slutten så vil dette forholdet ha betalt seg da Adria får sympati overfor sin mor, ellers virker Ori rimelig ustoppelige for øyeblikket. På slutten av SG-1 premieren var jo SG-1 folket i en rimelig stor knipe da planene deres for å ta det ene Ori skipet gikk til helvete.

 

2. Husker ikke detaljene rundt dette helt nøyaktig, de har jo ZPM i Atlantis men husker ikke om de nevnte at den skulle bli shippa til SGC og antarktis for forsvarssystemet i tilfelle Ori invasjon. Hun kommer seg tilbake iaf, ellers er Atlantis nok i bra hender med Teyla ;)

Haiking ser dårlig ut for øyeblikket ihvertfall, med alle Earth skipa smadret til helvete, i reparasjon eller flytene rundt i verdensrommet.

 

Og hvor blir det av alles små grå favoritter, Asgard? Hva skjedde med Asgard skipet under Ori invasjonen på siste ep av sesong 9? Den så ut til å takle Ori "laser-våpenet" bra med skjolda sine sammenliknet med Ha'tak skipa som blir "1-shotta".

Endret av LordjOX
Lenke til kommentar

Ja, hvor har det blitt av Supreme Commander Thor? Savnet etter den noe forvridde utgaven av stemmen til Michael Shanks begynner å bli gnagende.

 

Vi har nå alltids de to Æsene som bemanner Odyssey og Daedalous å trøste oss med inntil videre da, men jeg forventer å høre litt fra Thor igjen snart.

Lenke til kommentar

Så de i morgest jeg, var litt dårlig idag :hrm: Men neste uke på SG1!

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

The Pegasus Project: Daniel and Vala travel to Atlantis in search of Merlin's anti-Ori weapon. Endelig en crossover!! Tenk hvor mye de kommer til å lære når noen som faktisk kan Ancientish kommer dit.
Endret av lago
Lenke til kommentar
Så de i morgest jeg, var litt dårlig idag  :hrm:  Men neste uke på SG1!

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

The Pegasus Project: Daniel and Vala travel to Atlantis in search of Merlin's anti-Ori weapon. Endelig en crossover!! Tenk hvor mye de kommer til å lære når noen som faktisk kan Ancientish kommer dit.

6539376[/snapback]

Ja! Daniel har jo aldri vært i Atlantis før nå. Det blir nok en konge episode :D

 

Gleder meg også til vi får se vår kjære General O'Neill igjen :w00t:

Lenke til kommentar
Så de i morgest jeg, var litt dårlig idag  :hrm:  Men neste uke på SG1!

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

The Pegasus Project: Daniel and Vala travel to Atlantis in search of Merlin's anti-Ori weapon. Endelig en crossover!! Tenk hvor mye de kommer til å lære når noen som faktisk kan Ancientish kommer dit.

6539376[/snapback]

Ja! Daniel har jo aldri vært i Atlantis før nå. Det blir nok en konge episode :D

 

Gleder meg også til vi får se vår kjære General O'Neill igjen :w00t:

6539891[/snapback]

Eh, jeg har riktignok ikke sett HELE ep#2 fra sesong 10 enda, men de dro til en planet som skulle ha en anti-ascended våpen men var et sove-sykdom istedet?

Ser hele til morran når det klarner litt :)

Lenke til kommentar

Har begynt å se Stargate: SG-1 sesong 1 nå, og skal prøve å komme så langt som mulig. Siden folk sier at noen av sesongene går parallellt med Atlantis, så må kanskje prøve å henge med. Samtidig er 9+ sesonger ekstremt mye.

Må bli ufattelig mange timer!

 

Er litt skuffet så langt i s. 1 SG-1. Jeg drar paralleller til s. 2 av Atlantis, hvor hver episode ikke har så mye sammenheng, men bare er nok et oppdrag på en ny planet. Og slik fortsetter det. Episode etter episode. Er det slik det vil være de neste 9 sesongene jeg skal se også? I såfall kan jeg vel bare hoppe et par sesonger, se noen episoder, og så fortsette?

I Atlantis var det jo til dels en historie, med altså Wraith, og det er det jo i s. 3, men synes det ble litt langdrygt og de kom seg liksom ingen vei.

 

Håper ikke jeg fornærmer de mest hardbarka fans nå da :)

Lenke til kommentar

Ettersom du allerede har sett de to første sesongene av Atlantis, vil jo selvfølgelig de to første sesongene av SG-1 virke meningsløse, men du må huske på det at det er i SGCs spede begynnelse, og de har enda igjen å kartlegge hvilke farer som lurer der ute før de kan begynne med noe målrettet.

Lenke til kommentar

kjetil_b:

 

I begynnelsen av Stargate SG-1 vil stortsett ingen av eppisodene ha noen spesiell sammenknyttning. Men mot slutten av sessongen (sessong 1) så blir enkelte av hendelsene tidligere i sessongen en sentral del av handlingen. Så du burde få med deg hele sessongen, selv om den kan virke litt daff. Nå skal det også sies at i de senere sessongene av SG-1 så er det ofte tidligere eppisoder som legger grunnlaget for hva som skjer i den aktuelle eppisoden. Dessuten får eppisodene mer sammenheng litt ut i serien (hvis jeg husker rett så er det fra sessong 2 at sammenhengen kommer mer og mer).

 

 

Men seriøst, jeg ser fram til neste uke. Håper det blir bedre enn eppisode 2 av SG-1, denne var litt skuffende. For å være helt erlig så virket denne som en sånn eppisode hvor ingen av manus forfatterne klarte å komme med en god idé, så de bare tok en gammel eppisode og gav den en ny innpakning og la til litt stoff om sangraal. :thumbdown:

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar
Er litt skuffet så langt i s. 1 SG-1. Jeg drar paralleller til s. 2 av Atlantis, hvor hver episode ikke har så mye sammenheng, men bare er nok et oppdrag på en ny planet. Og slik fortsetter det. Episode etter episode. Er det slik det vil være de neste 9 sesongene jeg skal se også? I såfall kan jeg vel bare hoppe et par sesonger, se noen episoder, og så fortsette?

6543405[/snapback]

Jeg vil sterkt anbefale å fortsette å se episodene kronologisk, enskjønt det til tider kan gå en tanke tregt. Den gamle leksa med at SG-1 ankommer en ny planet, oppdager noe interessant, blir angrepet/startskuddet til en revolusjon/må redde et folkeslag/danner allianser/ect (hvorpå alt kommer til rette i slutten av epsioden) er riktignok oppskriften på ganske mange episoder, men serien er så mye mer: Karakterutvikling, større konflikter over hele sesonger, "season endings" (episoder i slutten av sesonger som virker mer som helaftensfilmer enn en TV-serie), humor, overraskelser - kort sagt, god underholdning.

Lenke til kommentar

Japp. SG-1 tar seg vel opp i sesong 2 og den absolutt beste sesongen hittil er sesong 6. Episoder som tilsynelatene ikke bringer hovedhistorien videre (kampen mot Goa'uld osv) får større innvirking senere. Og man møter igjen karakterer eller steder senere.

Egentlig skal man starte å se Atlantis etter sesong 7, da seriene går parallellt og gir og tar fra hverandre. Men det er ikke et must, selv om det gir mer mening.

 

Men altså jeg er enig at SG-1 sesong 1 kan være litt treg, men det tar seg opp. Så ikke slutt helt enda! Til slutt så blir du helt hekta ;) Det begynner bli bra når man lærer om de fire store rasene, mer om Goa'uld og asgard osv.

Lenke til kommentar
Så de i morgest jeg, var litt dårlig idag  :hrm:  Men neste uke på SG1!

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

The Pegasus Project: Daniel and Vala travel to Atlantis in search of Merlin's anti-Ori weapon. Endelig en crossover!! Tenk hvor mye de kommer til å lære når noen som faktisk kan Ancientish kommer dit.

6539376[/snapback]

 

Synes det var helt greie episoder jeg, var hyggelig med en liten parasitt-historie igjen, og det bygger jo helt klart opp til noe virkelig stort.

 

Synd at Woolsey dro fra Atlantis så fort, hadde et lite håp om at han skulle slutte å gnage på SGC en stund nå.

En ting jeg hadde lyst til å se i Atlantis-episoden var transportetappen tilbake, hadde vært hyggelig å se noen Æser igjen.

Endret av Iceman™
Lenke til kommentar
Vel den siste SG-1 episoden var kanskje litt kjedelig, men Atlantis episoden var bra.

6552891[/snapback]

 

Var ikke den mest spennende nei, men syntes den var bra og at episode plottet kommer til å ha en kanskje viktig rolle et eller annet punkt videre i serien. Kanskje "anti ori-follower paracite weapon" elns.

 

Atlantis episoden var meget bra og håper "Michael" overlevde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...