Gå til innhold

Tråd for kjipinger som vil fly langt for en billig penge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet om turer fra Oslo-Tromsø på søndager i september kan bli noe billigere enn 899 kr med SAS eller Norwegian etter klokken 14:00?

Skal reise 8. september og har oppdatert prisene på skyscanner hver dag i 2 uker nå. Billigste som har dukket opp til nå er 899 kr hos SAS.

 

Bør jeg kjøpe til 899 kr nå eller sjanse og oppdatere gjennom hele sommeren? Prisene har ikke steget over 999 kr på de ukene. Blir vel ikke noe dyrere enn det så bør vel bare vente det ut litt?

Lenke til kommentar

Noen som vet om turer fra Oslo-Tromsø på søndager i september kan bli noe billigere enn 899 kr med SAS eller Norwegian etter klokken 14:00?

Skal reise 8. september og har oppdatert prisene på skyscanner hver dag i 2 uker nå. Billigste som har dukket opp til nå er 899 kr hos SAS.

 

Bør jeg kjøpe til 899 kr nå eller sjanse og oppdatere gjennom hele sommeren? Prisene har ikke steget over 999 kr på de ukene. Blir vel ikke noe dyrere enn det så bør vel bare vente det ut litt?

Både SAS og Norwegian har flighter den dager på salg nå med priser fra 499,-. At det er dyrere på ettermiddagen betyr at de sene flightene er ganske fulle allerede så du kan ikke regne med at de kommer til lavere pris selv ved nye salg.

 

Ellers er denne tråden for lengere flighter og ikke for lokale flighter i Europa.

Lenke til kommentar

Noen tips til å komme seg til Melbourne én vei mellom 5-15 juli? Er det best å kjøpe en sammenhengende billett eller er det smart å dele opp og legge inn en overnatting i feks Bangkong eller Singapore?

 

Ser at Thai har ungdomsbilletter men nettsiden deres virker ikke? https://www.thaiairways.com/en_NO/offer/special_offers/youth_fares.page?submit=true&componentID=1558167656060

For de fleste selskapene er t/r billigere. Slå til hos fx Qatar når de har tilbud rundt 6k. Du er altfor sent ute til å få billige billetter for denne sommeren.

 

Envies gir ekstra risiko og/eller ekstra kost for overnattingm neb det er typisk Norwegian + Air Asia.... og husk at immigrasjon i Australia er veldig skeptisk til folk som kommer uten returbillett.

Lenke til kommentar

Enveis reise er ofte dyrt, jeg skal reise til perth i slutten av juli og så videre til kina etter en uke og hjem igjen(en vei hele ruten). De billettene ble ikke billige. Prøv å søk på t/r også

 

 

For de fleste selskapene er t/r billigere. Slå til hos fx Qatar når de har tilbud rundt 6k. Du er altfor sent ute til å få billige billetter for denne sommeren.

 

Envies gir ekstra risiko og/eller ekstra kost for overnattingm neb det er typisk Norwegian + Air Asia.... og husk at immigrasjon i Australia er veldig skeptisk til folk som kommer uten returbillett.

 

Skulle nok helst kjøpt t/r ja, men siden jeg skal på utveksling i 6mnd så tror jeg envieis er best. Vurderer å kjøpe åpen retur men skal sannsynligvis reise i Asia etterpå så dumt å låse seg til en evt. returbill fra Australia.

 

Takk for heads up, har fått studentvisum så ordner seg nok.

 

Det jeg finner nå ligger på ca. 7-8k gjennomgående, eller ca 6-7k med overnatting i Bangkok.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

https://www.secretflying.com/posts/oslo-norway-to-the-comoros-islands-for-only-e387-roundtrip/

 

Komorene til under 4000 NOK som ikke er så vanlig. Har ikke hatt tid til å sjekke tilgjengelighet, men eksemplet de har lagt ut har dårlige connections.

 

Folk som har tenkt seg til Komorene engang bør sjekke om det nå finnes like billig med gode connections.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Færre reiser til asia, men flyselskapene tilpasser seg slik at enkelte ruter er helt stoppet og andre har redusert kapasitet. Alt i alt har prisene til Asia likevel gått litt ned mens prisene til America ser ut til å ha steget litt.

Den største endringen i pris er for hoteller. Flere selskaper pusher nå "røverpriser" i Asia. I Hong Kong fx. får man et sentral plassert dobbeltrom med eget bad til helt nede i 62 kroner.

Men reiser man nå må man regne med at veldig mye av severdigheter, restauranter og slikt er stengt. Og det er risiko for at flighter kanselleres eller at man settes i karantene når man kommer tilbake.

 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Sitronsaft skrev (18 minutter siden):

"That comment didnt age well". 

Har du noen tanker om flybildet om dagen, Robert? 

Det var ikke særlig problemer der i februar. Hadde selv akkurat vært en tur i USA, etter rett før å ha vært innom noen småbyer nord i Italia og i Kina rett før det igjen.

Hilsen indexpasienten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
17 hours ago, robertaas said:

Det var ikke særlig problemer der i februar. Hadde selv akkurat vært en tur i USA, etter rett før å ha vært innom noen småbyer nord i Italia og i Kina rett før det igjen.

Hilsen indexpasienten.

Hehe ja det var mest ment som en "vittig" kommentar. Om jeg skulle fortsatt på det (usuksessfulle) sporet kunne jeg sagt det var du som spredte viruset rundt! (mtp destinasjonene dine) ^^, Og jeg mente, har du noe innsikt å dele om flybildet i DAG? Virker å være veldig.. unikt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274
Sitronsaft skrev (57 minutter siden):

Hehe ja det var mest ment som en "vittig" kommentar. Om jeg skulle fortsatt på det (usuksessfulle) sporet kunne jeg sagt det var du som spredte viruset rundt! (mtp destinasjonene dine) ^^, Og jeg mente, har du noe innsikt å dele om flybildet i DAG? Virker å være veldig.. unikt.

Sett bort ifra myndighetenes råd så anbefaler jeg ingen å fly utenlands nå. Man blir stående i endeløse køer, det er lite informasjon og ens skjebne ligger ofte hos en tilfeldig flyplassansatt som bare halvveis skjønner reglene og prøver å nøste opp i alle de forskjellige lands lover. Beregn svært god tid på transfer og noe forsinkede flygninger. 

Lenke til kommentar
Sitronsaft skrev (1 time siden):

Og jeg mente, har du noe innsikt å dele om flybildet i DAG? Virker å være veldig.. unikt.

Styrer langt unna flygninger til utlandet i overskuelig fremtid, antagelig helt til 2022:

-du kan få tilfeldig behandling ved ankomst til andre land med venting, testing og karantene som kan bli kostbart.

-Det meste man man reiser for å se er antagelig stengt.

-Flyselskapene er ustabile, underbemannede og overvelmet slik at de ikke klarer håndtere varslinger, endringer eller tilbakebetalinger... og mange av dem vil gå konkurs.

-Myndighetene i Norge og andre land kan raskt endre reglene.

-Den neste bølgen med smitte kan raskt komme.

 

Dette er antagelig den mest skremmende grafen du har sett på lang tid. Om vi får en gjentagelse av hva de opplevde med den såkalte Spanskesyken så kan vi få en skikkelig smell til høsten.spanish.thumb.jpg.211d4f0238298dc242e2dbec171e7982.jpg

 

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...