Gå til innhold

[Løst] Lyd FRA iPad (telefon etc) INN i lydkort (Focusrite Scalett 18i20)


FMKL

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har et Focusrite Scarlett 18i20 lydkort som er koblet opp mot pece'n min hvor jeg bruker Cakewalk Sonar X3. I tillegg har jeg, som så alt for mange ;), en iPad - og den eneste grunnen til å ha iPad er at det faktisk er ganske mange gode "softsynther" til den.. Bl.a. Korg iMS-20, og iElectribe.. Jeg ønsker å kunne ta opp lyden fra iPad'n (eller samplinger tatt opp på telefonen for den saks skyld..) i DAW'n... Men når jeg bruker en vanlig minijack / phono kabel (med phono -> jackadapter ja) fra iPad'n og inn i Focusrite'n, så blir lyden bare ullen og grumsete... Så spørsmålet er da:
Trenger jeg en egen "forsterker" mellom iPad'n og Focusrite'n? Jeg syns det ville være rart.. og når jeg googler, så finner jeg bare masse om hvordan sette opp Focusrite'n til å sende lyd TIL iPad.. og jeg ønsker jo det motsatte..
Alle svar mottas med takk! Takk takk :D

 

FMKL

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar... Jeg skammer meg over å forklare løsningen.... Men til alle der ute som sliter med tekniske problemer, ta mitt råd, ALLTID sjekk, og dobbeltsjekk, de mest elementære tingene først... som for eksempel - er kabelen du bruker i orden??? Og når du dobbelsjekker med en annen kabel, vær sikker på at den andre kabelen faktisk ER en annen kabel, og ikke den samme som du testet først... *kremt*
Så idiotisk kan det altså gjøres... Men jeg velger å stå frem for å gi alle idioter en stemme, og kanskje stoppe noen fra å gjøre samme feil som meg... høhøhøh... fyyy jeg føler meg dum.. MEN men - jeg fant ut av det, så nå låter det bra!

Takk for svar igjen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...