Gå til innhold

Replica våpen ( pistoler)


sun360

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Hvordan funker det? Altså er det sånn at toll'en mottar pakken og jeg går og henter den , eller er det at jeg på selv ta kontakt med toll kontoret etc?? Er det nosn som har erfaring med import av hva som helst ( over 200) der de måtte fortole varen??

 

Takk på forhånd!

 

Jeg har bestilt en del ting fra utlandet.

Tollkontoret mottar pakken, sjekker om verdien er anslått som over 200 kr. (fra sender). Er verdien anslått som under 200 kr. blir den sendt videre. Om det er anslått verdi over 200 kr tar tollkontoret imot pakken, legger på tollavgift på kr. 180 (tror det var ca. det), merverdiavgift (25%) og sender den til nærmeste postkontor. Så får du hentelapp, da går du i posten, betaler og tar den med deg hjem :)

Endret av bolern
Lenke til kommentar

Verdt å nevne er at momsen på 25% også gjeller fraktkostnader, så hvis du bestiller noe til 70.00USD med 30.00USD i frakt, så havner totalprisen på 125.00USD.

 

Har trådstarter vurdert airsoft-våpen? Disse ser ofte så godt som identiske ut til ekte skytevåpen.

 

Red.: Forresten, det er ikke toll (10% tror jeg) på airsoft-våpen og utstyr, så da er det antagelig ikke det heller ved kjøp av slike våpenkopier.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar
Red.: Forresten, det er ikke toll (10% tror jeg) på airsoft-våpen og utstyr, så da er det antagelig ikke det heller ved kjøp av slike våpenkopier.

 

Hva mener du? Grunnen til at jeg vurdere denne typen replica våpen er at de skyter blank patroner ( gitt at de er litt modifiserte). Skal bruke det til reklame og film innspillinger så da tenkte jeg at det er ganske greit å ha så natur tro så mulig samt at den hørres rimelig mektig ut.

 

Tusen takk for at dere tok dere tiden til å svare. Setter stor pris på det!!

 

-Sun360

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...