Gå til innhold

Den store tråden om Grand Theft Auto V


Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Etter å ha nylig vært i Miami kan jeg tenke meg en tur tilbake til Vice City. New York/Liberty City blir grå og kjedelig i forhold. Eneste kjipe er at Florida er dønn flatt, men Rockstar kan ta seg visse kunsteriske friheter...

 

Ellers:

 

- Lange, komplekse oppdrag. Ikke simple budjobber og

"skyt 100 personer i et lagerbygg"-oppdrag som vi har spilt så alt for mange ganger før.

 

- Flere historier/oppdrag/slutter ut fra hvilke valg du gjør underveis. Vil gi spillet enorm gjenspillingsverdi.

 

- Kutt ut massevis av venner/kjærester som maser om alt mulig og skal ha deg til å spille bowling eller noe midt i et oppdrag. Man kan godt ha valgmuligheten, men slike avbrytelser passer ikke inn i hovedhistorien.

 

- Tøffe, relevante mini-games for å tjene penger: narkoselger, torpedo, smugler etc.

 

- Gjengkrigene fra San Andreas

 

- Kjøpe eiendommer som i Vice City, men dra det enda lenger. Kan se for meg at man etter hvert kan kjøpe hoteller, store yachter, nattklubber, kjøpesentre etc. som man igjen får inntekter fra. Jeg vil virkelig ha følelsen av at man har blitt rik og mektig, ikke bare en løpegutt for andre.

Endret av kilik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er GTAV annonsert? Jeg er ikke så voldsom stor fan av GTA, men det er noen småting de kan gjøre for å få meg mer interessert.

 

- Våg å le litt i blandt. GTA er blitt alt for seriøst for meg. Det bør ikke gli helt ut og bli som Saint's Row, men litt moro er det lov å ha. De har jo en rekke easter eggs som America's Next Top Hooker, så hvorfor ikke ha mer humor i selve spillet?

 

- Mer ødeleggelse. I GTA1 sprengte jeg politistasjonen, og godt mulig flere bygninger. Hvorfor kan vi ikke gjør det nå lengre?

 

- Bedre fysikk på bilene. Husker med gru et oppdrag i San Andreas der vi måtte kjøre en bil i et race på en elendig grusvei. Kjørefysikken var så elendig at jeg plagdes veldig lenge med det oppdraget fordi bilen spratt som en sprettball langs veien. Da jeg endelig klarte løpet fikk jeg et enda vanskeligere i neste oppdrag. Geez...

 

- Kvinnelig hovedperson. Saint's Row lot deg få velge å vøre en dame om du ville, men spillet tror likevel at du er en mann. Mercenaries hadde tre hovedpersoner, og to av dem var menn. Mulig det bare er meg, men jeg begynner å bli drittlei av å bare ha mannlige hovedpersoner i actionspill. Vi fikk endelig en bra kvinnelig hovedperson i Tomb Raider, men "selvsagt" fokuserte alle på puppene hennes i stedet for selve dama. Geez...

 

- Mer variasjon. Jeg er rimelig lei av gå/kjør/fly/svøm dit, spreng det, skyt dem, gjenta til du har klart spillet. Historie er greit nok, men jeg trenger motivasjon til å gidde å gjøre oppdragene også.

 

- Bedre soundtrack. Hvor er de tyngre sakene? Hvorfor kan vi ikke kruse nedover stripa med Pantera, Anthrax, Slayer osv dundrende ut av høytalerne? Vi hadde Guns N' Roses, men selv om det er bra musikk er det ikke akkurat tungs. Noe kan kalles hardrock, men det er fortsatt bare rock. Jeg vil ha metall. Dyp. mørk, tung, rask metall. Selv Alestorm hadde vært en stor forbedring.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Får håpe det er litt sannhetsgehalt i ryktene om at Rockstar har tittet mye rundt i Hollywood i det siste.

GTAV Winewood funker for meg. Da kan man lett sy inn gamle figurer fra San Andreas og sørge for det som er det viktigste med GTA-spillene: Eiendom, kartellvirksomhet og syke oppdrag. Jo - åvise seg frem i fete biler ha ha.

 

PS Jeg mener å huske at den første traileren for GTAIV kom ca ett år før spillet så der er en pekepinn på mulig release :thumbup:

Lenke til kommentar

Ellers er nok GTA V fortsatt langt unna en lansering. Kommer nok ikke i år. Tipper 2012/2013.

Det er bare bra! Liker at utviklerene bruker lang tid på spillene! Kunne helst sett at alle brukte minst 2 år på projektene, helst 3 år! Heller kvalitet over kvantitet! Er så sinnsykt mange spill som melkes hvert år, jeg er så lei av det! Hvorfor kan de ikke bruke mer tid på dem, og lage lange, vellagede, store kavitetsspill! Kommer så mange spill at praktisk talt ingen klarer å spille gjennom alle. Spillindustrien ødelegger bare for seg selv.

 

 

Krysser fingrene for at det blir mye ekslusivt til 360.

Nei, krysser fingrene for at de slutter med dette våset. Gi det ut samtidig på alle plattformer, ikke la Microsoft smiske med pengene sine. Endret av StianAarskaug (S10QaN)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Krysser fingrene for at det blir mye ekslusivt til 360.

Nei, krysser fingrene for at de slutter med dette våset. Gi det ut samtidig på alle plattformer, ikke la Microsoft smiske med pengene sine.

 

 

Ja fy faen som jeg er lei den dritten der.

 

1. Slutt med ekslusive avtaler konsoller imellom

(f.eks: bare se på oppstyret rundt at Test Drive Unlimited 2 ikke leverer Ferrari 458 Italia til Xbox fordi Forza har en eller annen avtale på den bilen..)

2. Slutte med pisset hvor man forhåndsbestiller hos en bestemt sjappe og får en bestemt ingame-item til spillet. Resten må du betale for en måned senere som DLC.

 

Det er ran og alle forbrukerne bare bøyer seg ned og får den hardt bakfra av grådige spillutviklere, utgivere og konsollprodusenter.

 

Grr! :mad:

Lenke til kommentar

 

Krysser fingrene for at det blir mye ekslusivt til 360.

Nei, krysser fingrene for at de slutter med dette våset. Gi det ut samtidig på alle plattformer, ikke la Microsoft smiske med pengene sine.

 

 

Ja fy faen som jeg er lei den dritten der.

 

1. Slutt med ekslusive avtaler konsoller imellom

(f.eks: bare se på oppstyret rundt at Test Drive Unlimited 2 ikke leverer Ferrari 458 Italia til Xbox fordi Forza har en eller annen avtale på den bilen..)

2. Slutte med pisset hvor man forhåndsbestiller hos en bestemt sjappe og får en bestemt ingame-item til spillet. Resten må du betale for en måned senere som DLC.

 

Det er ran og alle forbrukerne bare bøyer seg ned og får den hardt bakfra av grådige spillutviklere, utgivere og konsollprodusenter.

 

Grr! :mad:

 

 

Det er det bare og takke piratene for, hadde ikke vert for de så hadde du fått komplette spill ved første kjøp...

Lenke til kommentar

 

Krysser fingrene for at det blir mye ekslusivt til 360.

Nei, krysser fingrene for at de slutter med dette våset. Gi det ut samtidig på alle plattformer, ikke la Microsoft smiske med pengene sine.

 

 

Ja fy faen som jeg er lei den dritten der.

 

1. Slutt med ekslusive avtaler konsoller imellom

(f.eks: bare se på oppstyret rundt at Test Drive Unlimited 2 ikke leverer Ferrari 458 Italia til Xbox fordi Forza har en eller annen avtale på den bilen..)

2. Slutte med pisset hvor man forhåndsbestiller hos en bestemt sjappe og får en bestemt ingame-item til spillet. Resten må du betale for en måned senere som DLC.

 

Det er ran og alle forbrukerne bare bøyer seg ned og får den hardt bakfra av grådige spillutviklere, utgivere og konsollprodusenter.

 

Grr! :mad:

 

 

Det er det bare og takke piratene for, hadde ikke vert for de så hadde du fått komplette spill ved første kjøp...

 

Det er jo bare tull. For det første så er det som regel Xbox som kjøper Enerettene til DLC. Og som du sikkert er klar over så har Xbox vært cracket en god stund nå. noe som gjør det lettere og stjele spill til den konsolen. altså ville man tjent mere penger på Ps3 DLC siden folk ville måtte kjøpe spillene der. noe de ikke trengte og gjøre med Xbox. Nå er også Ps3 cracket eller Jailbreaket som det heter. men det er mere nyligt. Dette har ingenting med Piratisme og gjøre. men allt med og pushe på folk konsoller de ikke vil ha. ( åh jeg ser du har GTA 4 på Ps3- har du lyst på den nye DLC? det var synd .da får du kjøpe Xbox for vi har eneretten til de i 2 år framover aahahaww) nå har jo DLC kommet ut til Ps3 og Pc. men det var først 2 år etterpå. dette er ikke mer en Microsoft sine forsøk på og presse den stygge konsollen sin på folk som ikke vil ha den. det er både råttent og umoralsk. Er så pisslei av DLC eneretter at det er til og spy av.

Endret av Upsidian
Lenke til kommentar

Forstår at noen kan oppfatte ekslusiv DLC som litt surt, men på en annen side har ikke brukeren krav på en dritt.

 

Hvis det er så fælt at dere ikke kan få DLC, så la være å kjøpe spillet. Da viser dere at dere ikke støtter denne prosedyren.

 

Det er ikke lett, verken for Microsoft eller Sony, når en stor del av brukermassen er en gjeng drittunger som aldri blir fornøyde.

Endret av kozeklumpen
Lenke til kommentar

Forstår at noen kan oppfatte ekslusiv DLC som litt surt, men på en annen side har ikke brukeren krav på en dritt.

 

Hvis det er så fælt at dere ikke kan få DLC, så la være å kjøpe spillet. Da viser dere at dere ikke støtter denne prosedyren.

 

Det er ikke lett, verken for Microsoft eller Sony, når en stor del av brukermassen er en gjeng drittunger som aldri blir fornøyde.

Skulle gjerne boikottet spillet hadde de ikke anonesert DLC lenge etter jeg hadde kjøpt det. Geesh. noen stod opp på feil fot! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...