Gå til innhold

Lage quiz


Alkymedes

Anbefalte innlegg

Hei. Tenkte å leie et lokale til quiz her jeg bor.  Det skal koste penger å delta feks 100,- pr lag, og har lyst å selge øl som jeg kjøper i butikk. det vil selvfølgelig bli 18års grense.
Er dette noe som lar seg gjøre, eller er det umulig siden jeg ikke er en organisasjon eller lag/forening?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må få tilatelse av kommunen for å selge alkohol: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1989-06-02-27#KAPITTEL_3

 

Og du kan ikke få det som en privatperson nei: https://www.altinn.no/skjemaoversikt/kommunene/skjenkebevilling-for-skjenking-av-alkoholholdig-drikke/

 

Bare disse kan søke om det:

 

 

Rollen er forhåndstildelt til følgende eksterne roller:

  • Bestyrende reder
  • Bostyrer
  • Daglig leder/administrerende direktør
  • Deltaker i ANS/DA (kun fødselsnummer)
  • Forretningsfører
  • Innehaver
  • Komplementar (kun fødselsnummer)
  • Kontaktperson i administrativ enhet i offentlig sektor (ADOS)
  • Kontaktperson (øvrige enheter bl. a organisasjonsledd) *
  • Kontaktperson NUF 
  • Nestleder *
  • Norsk representant for utenlandsk enhet
  • Sameiere (registrert hos Skatteetaten)
  • Styrets leder

Muligens de du leier lokale med kan søke for deg alternativt...

 

Eller man kan gjøre det litt sært som bygda jeg kommer fra gjorde en årrekke, de annonserer festen.. Men da var bilettene også svindyre, man noterte ned navn på hver enkelt.. Så kalte de det en privatfest... Så var det da også lov å ta med medbrakt drikke :p

 

Vet ikke helt hvordan det faller under jussen, men onkel politi var stadig innom for å sjekke tedensene uten at det ble noe mer utifra det.. (Eller kanskje, har ikke vært fest de to siste årene) :p Av årsaker jeg ikke har kjenskap til..

 

(Misstenker at det var på grunn av 15års aldersgrense) hvor de også hadde medbrakt drikke...

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar

Eller man kan gjøre det litt sært som bygda jeg kommer fra gjorde en årrekke, de annonserer festen.. Men da var bilettene også svindyre, man noterte ned navn på hver enkelt.. Så kalte de det en privatfest... Så var det da også lov å ta med medbrakt drikke :p

 

Vet ikke helt hvordan det faller under jussen, men onkel politi var stadig innom for å sjekke tedensene uten at det ble noe mer utifra det.. (Eller kanskje, har ikke vært fest de to siste årene) :p Av årsaker jeg ikke har kjenskap til..

 

(Misstenker at det var på grunn av 15års aldersgrense) hvor de også hadde medbrakt drikke...

Det finnes mange slike fester midt i Oslo også. Så lenge det er en gjesteliste, og man kun slipper inn dem som står oppført på forhånd, så kvalifiserer man til privat fest. Og da er reglene mye slappere. Da trenger man ikke bry seg om idiotiske regler som stengetid og sjenkebevilling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...