Gå til innhold

«Superlag» er ikke alltid veien til suksess


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

" I CS:GO har BX3 Elektroniske sportsklubb vært gode på dette og det har ført til at de har blant annet hatt en relativt stabil lagoppstilling som nå har kommet i finalen av Telenorligaen andre sesong på rad." Bra bevis på at man har 0 oversikt over CSGO-scenen i Norge hvertfall. Bx3 er et mixlag (hint: ikke et ordentlig lag) der phnien og m1kkis tar med seg nye folk hver eneste turnering fordi ingen vil spille i lag med dem over lengre tid.

Lenke til kommentar

Veldig spennende sak Benedichte!

Her er det vel din erfaring som manager vi får innblikk, korrekt?

Det ble litt langt, og skulle gjerne sett innspill fra andre i saken.

 

I tillegg til samholdet i laget betyr stadige utskiftninger mye for oss som liker å følge med på esport lag. Når jeg fatter interesse for et lag er det ved å fatte interesse for spillerne gjennom f.eks spennende hendelser. Dette er vel likt for esport som i sporten ellers?

 

Et lag med hyppige utskiftninger vil gjøre det vanskelig for oss fans å følge dem.

Og norsk esport trenger fans.

 

Fra mitt personlige ståsted om CS GO:

Jeg er jo litt NIP-fan. Jeg føler jeg kjenner Forest, GetRight, Xizt og Friberg. Allu skal få plass i mitt hjerte og ;)

 

Veien H2K -> LC -> LGB har vært humpete. Men det er en vei jeg har prøvd å følge.

Faktisk har BX3 nå flere gamle H2K spillere enn LGB har.

 

Både for samspillets skyld og for å bygge følgere er det viktig med langsiktighet på lagene.

Lenke til kommentar

God lesning, det du skriver i denne artikkel serien kan aspirerende esport utøvere lære mye av. Men det blir som sigurdz sa ukorrekt å trekke BX3.CSGO frem for samhold. De er ett mixlag bestående av sterke individuelle spillere satt opp for å delta i altibox og telenorligaen, utenom disse to ligaene spiller ikke den lineupen sammen. At de presterte å slå LGB som stilte i den kampen uten sin beste spiller (rain, på vei til SK?) og med en pensjonert spiller som erstatter var ikke overraskende og har ikke nødvendigvis årsakssammenheng med samhold men heller med individuell styrke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...