Gå til innhold

Better Call Saul - Generell Diskusjon - (USA/Netflix-sendetid)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tydlig at han er "el-overfølsom" (tinfoil hat syndrome). Det er vel ikke en (medisinsk) anerkjent sammenheng mellom elektromagnetisme og de plagene personen opplever, men forklares som en slags placebo-effekt (nocebo i følge Wikipedia). Kan være det skyldes underliggende årsaker, f.eks. paranoia som Gavekort nevner. Den som lever, får se :)

Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som ikke er helt overbevist? Er ca halvveis i første episode, men til nå har det ikke vært spesielt interessant. Er for mange klisjéer (som starten i rettssaken), og for tam historie og karakterer.

Hva synes du etter å ha sett litt mer? Jeg synes produsentene har vært smart, og tatt seg tid til å bruke første episode for å bygge opp stemningen. Hvis du har et problem med denne fremgangsmåten, får du finne noe annet å se på. Det er et utall av serier hvor man får full uttelling i hver episode, men hvor dette går på bekostning av en større historiefortelling.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Liker serien godt. Han har vært en deadbeat type som har loket rundt (med tanke på fengsel flashbacket), han har plukket seg opp og fått seg en law degree og til og med da, har han slitt pga få saker, og antagelig få selskaper som har villet ansatt han pga. criminal record. Synes da det er temmelig sannsynlig at han velger veien han vil gå med å bli en halv-korrupt advokat.

Lenke til kommentar

Det er slike episoder som dette som får serien til å minne meg om Terriers. En serie alle burde sjekke ut en gang. En flott serie rundt også noen rufsete personer som ikke har mye midler eller akkurat opperer helt innen loven i sitt yrke. Begge seriene har også veldig sympatiske hovedkarakterer, til tross for at vi vet at Saul ender opp med å bli mye sleipere og det.

 

Egentlig den svakeste episoden så langt, men jeg likte den godt for det. Gøy å se både Mel Rodriguez fra Enlisted og Kevin Weisman fra Alias/Awake i episoden.

Lenke til kommentar

Så nå begynner serien å jobbe mot at Mike er en større del av serien, egentlig bra at de ikke har ligget for mye på den karakteren disse første episodene selv om Jonathan Banks er med fast på serien. Trenger liksom å ikke å rushe han inn i folden så mye.

 

Noen par Breaking Bad-ting i denne episoden.

 

Ene sykesøsteren til Chuck var hun som holdt tilbake Jesse når han skulle besøke Brock i sesong 4 av Breaking Bad.

 

Huset til Big Ricky (han galningen som ville starte egen stat) ble tenkt for bruk som huset til Gretchen og Elliot i seriefinalen til Breaking Bad, men de valgte et større et. Fikk brukte det i denne episoden av Better Call Saul istedenfor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...