Gå til innhold

Halo: Worklog: Master Chief hjelm


Amento

Anbefalte innlegg

Update 29. Juli 2008

 

Som dere sikkert ikke vet så har jeg ikke hat mulighet til å poste update på ca en uke grunnet utilgjengelig kamera. Tok for noen dager siden noen bilder på mobilen, men fant ut at det var lik så greit å vente noen dager til jeg kunne ta noen skikkelige bilder.

 

Denne updaten viser hva jeg har gjort i går(mandag) og forrige uke. Har jobba en del og synes personlig det begynner å se bra ut :)

 

 

Bak på toppen. Fortsatt litt småtweaking som trengs og noen detaljer som mangler, men det begynner å se bra ut.

 

DSCF1519.jpg

 

......................................................................................

 

Hjelmen sett fra siden

 

DSCF1521.jpg

 

......................................................................................

 

Legg merke til linja som går fra fordypningen ved skjermfestet til tuppen av skjermen.

 

DSCF1526.jpg

 

......................................................................................

 

For at leira skulle holde seg på plass rundt kjevepartiet og bak på undersiden ble jeg nødt til å presse in ståltråd som holdt det hele sammen

 

DSCF1532.jpg

 

......................................................................................

 

Disse 3 greiene på toppen.

 

DSCF1534.jpg

 

 

 

Om det er noen som ser noe som ikke stemmer helt med hvordan den ser ut så er det veldig fint om dere sier ifra så skal jeg få fiksa det. After all, det er dere som har peiling, ikke jeg :p

 

 

mvh

Amento

Endret av Amento
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 år senere...

Long time no see. Å se "juli 2008" på posten over her er rart å tenke på. Jeg hadde planlagt å fullføre hjelmen iløpet av sommerferien, men på grunn av mangel på maling/lakk fikk jeg ikke gjort ferdig. Om noen har forslag til hva jeg skal bruke så er det bare å poste i kommentartråden. Om det er i boks til jul så håper jeg å fullføre den da, mellom julemiddagene.

 

 

Hadde ikke tilgang på kamera mens jeg jobbet med leiren. Til tross for innpakking i plast hadde den gamle leira tørket nå (ikke overraskende), så da var det bare å begynne på nytt.

 

1.jpg

 

Silikonbøttene, ordentlig kliss.

 

2.jpg

 

Her har jeg fått på et par lag med silikom. Brukte malekost. Prøvde å få på så mye som mulig siden kosten blir ubrukelig etter at silikonen i den har tørka.

 

3.jpg

 

Her har jeg fått på tilstrekkelig med silikon, 1 dag og 2 malekoster senere.

 

4.jpg

 

En forhøyning langs toppen som skal hjelpe meg med å få det ytre skallet på plass.

 

5.jpg

 

En kopp for hver av komponentene, blandet sammen i isboksen.

 

6.jpg

 

Ryddig akkurat nå, det ble mye værre ...

 

7.jpg

 

Her er silikonformen, har kuttet i et spesielt mønster for å gjøre det enklere å holde det sammen

 

10.jpg

 

Denne er nå ubrukelig ... Masse arbeid i knas.

 

9.jpg

 

8.jpg

 

11.jpg

 

Dette er gipsformen som skal utenpå silikonformen. Skrus sammen med boltene på bildet. De ble litt lange så jeg borret hull i noen trebiter for å løse det.

 

12.jpg

 

Nærmere bilde av åpningen

 

13.jpg

 

Litt mer rotete nå ...

 

14.jpg

 

Insiden av silikonformen

 

15.jpg

 

Da var det på tide å dra fram plastikken. Ble litt overrasket da det viste seg at den var gjennomsiktig. Trodde jeg hadde kjøpt hvit, men er ikkeno stort problem ...

 

16.jpg

 

Støpingsprosessen var mer eller mindre bare å blande litt plastikk og tømme det i formen. Deretter snudde jeg den rundt om kring og spredte blandingen til den herdet. Gjenta til hjelmen får en grei tykkelse.

 

17.jpg

 

på toppen ser du plastikk som har havnet i silikonformens åpning.

 

18.jpg

 

19.jpg

 

For å gi dere et bedre inntrykk av hvordan den skal se ut så skjærte jeg ut visiret og holdt det på plass mens jeg tok disse bildene.

 

20.jpg

 

21.jpg

 

22.jpg

 

23.jpg

 

24.jpg

 

 

Det var alt jeg hadde for nå. Det er lenge siden jeg har posta her, noe som er litt synd, men jeg håper å se dette prosjektet ferdig i nærmeste framtid.

 

 

Endret av Amento
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...