Gå til innhold

Mulig å plombere tv?


BlackH

Anbefalte innlegg

Du kan registrere tv som ikke i bruk...

En jeg kjenner gjore det når han skulle bruke den til xbox360...

7077443[/snapback]

Har han plombert eller fjerna tuneren? Det hadde vært dårlig butikk dersom alle kunne sendt eit skjema til lisensavdelingen om at TVen ikkje er i bruk. Trur ikkje dette er mogleg i dag.

7077466[/snapback]

Viss man ikke ser tv uansett så er det vell ikke dårlig butikk... husker ikke hva han gjore... Men man trenger i dag ikke en tvtuner inne i skjermen for å se tv... Digital tv som flere og flere skaffer seg går via bokser... Men en del selskaper slurver med å melde inn folk at de f.eks har kabeltv... kjenner en som har hatt kabeltv i 30år og ennå ikke har fått lisens pappirer :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han har nok plombert eller fjerna tuneren. Det eg meinte med dårleg butikk var at dersom eg kunne sagt til lisensavdelingen at eg ikkje ser på TV så ville alle gjort det. Skal dei sende nokon heim til folk for å sjekke? Neppe.

 

Dei fleste med parabol eller kabel antar eg er registrert, at nokon vil alltid være heldige å sleppe unna.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

hm... jeg burde kanskje tenkt litt på det der før jeg også...

 

Ser ut som plombering vil være vanskelig.. å fjerne tuneren ser heller ikke ut til å være mulig (ikke uten å herpe tv'n hvertfall).

 

Tv'n er ikke registrert på meg, og jeg har den heller ikke hos meg nå, så selve registreringen er ikke problemet. Problemet oppstår i det jeg tar med en tv hit jeg bor. Hjelper ikke om det ikke er min engang. Det er ei her som har betalt tv-lisens som flytter nå, og NRK registrerer slike flyttinger, så kommer nok en lisensmann på døra om en måned eller noe.. garantert..

 

I følge NRK kan man heller ikke dele på å ha tv'lisens i kollektiv (med mindre man er gift, samboer,etc), selv om de andre her kranglet til seg det sist gang.

 

teite teite teite lisens..

 

Det å starte et firma som aktivt går inn for at folk skal få slippe lisensen var ingen dum ide.... men ender bare med at NRK sier at det ikke hjelper å plombere.. de er noen xxxxx kyniske xxxxx.

Lenke til kommentar

De har vært på døren min to ganger de siste årene...

 

Sier bare til de at jeg nekter å slippe de inn i minn leilighet uten Politi og en retslig rannsakelsesordre. De har aldri kommet tilbake med noen...

 

Har selv en Dell LCD-TV som min far "kjøpte" for meg... :p

 

At de har noe utstyr som magisk smagisk kan se at du har TV er bare tull.

Lenke til kommentar
Lisens er på 2039,04kr i 2006, og øker hvert år.

 

Om man har en tv i 3år uten å bruke tv'tuneren kunne man da spart over 6000kr på å kjøpe en uten tuner. *dunke hodet i veggen*

7082341[/snapback]

Er lisensen for å kunne se på tv, altså kanalene? Så når jeg kjøper en tv, må jeg betale lisens da? Bor hjemme, snart flytte ut btw, her har vi kabel tv. Det betaler mamma, men må jeg betale noe tillegg når jeg kjøper den da?

Tenker vel på å bytte ut min gamle Nokia 21'' stor klump.

Lenke til kommentar

Det er ein lisens per husstand, dvs at du som bur heime hos foreldre ikkje må betale. Bur du derimot i ein leilighet eller hybel i eit bustadhus må også du betale. Kjøper du ein TV og registrerer den på deg vil dei sikkert sende rekning når du flyttar ut, registrer alt på foreldre som sannsynlegvis betalar lisensen allereie. Eg kjøpte ein TV og videospelar som vart registrert på min far, ingen lisens til meg. Derimot når eg fekk meg parabol kom den dumpande ned i postkassa, kjipt, men med den inntekta eg har i dag er egentlig ikkje denne avgifta noko økonomisk problem. Surt, ja, men til å leve med.

Lenke til kommentar
Det er ein lisens per husstand, dvs at du som bur heime hos foreldre ikkje må betale. Bur du derimot i ein leilighet eller hybel i eit bustadhus må også du betale. Kjøper du ein TV og registrerer den på deg vil dei sikkert sende rekning når du flyttar ut, registrer alt på foreldre som sannsynlegvis betalar lisensen allereie. Eg kjøpte ein TV og videospelar som vart registrert på min far, ingen lisens til meg. Derimot når eg fekk meg parabol kom den dumpande ned i postkassa, kjipt, men med den inntekta eg har i dag er egentlig ikkje denne avgifta noko økonomisk problem. Surt, ja, men til å leve med.

7084305[/snapback]

 

Du regnes som egen husstand om du er over 18, og hvis du mottar trygd eller studielån.

 

Du dekkes kun av husstandens lisens om du er mindreårig, bor hjemme, og blir helt og fullt forsørget av lisensbetaleren (en av foreldrene dine). Ellers er du nødt til å være samboer eller gift med den som betaler lisensen.

 

De er ganske så vriene skjønner du..

Lenke til kommentar

Lisensbetaleren kan ha så mange tv'er han vil.... men om noen bor i samme hus og i følge NRK ikke defineres som samme husstand, så må de fremdeles betale lisens etter hva NRK påstår. Uansett om det ikke er din tv og du aldri bruker den. De sier bare at du "har tilgang", og det holder.. så får du regning i posten på 1000kr i halvåret.

 

(Nå skal det sies at de sjeldent tar 18åringer som bor hjemme.. men om du har hatt lisens registrert på deg fra før, og så flytter hjem, så kan du banne på at du fremdeles får regning i posten direkte til DEG hvor de krever at du også må betale lisens, selv om det betales lisens på tv'n i huset fra før)

Lenke til kommentar

Er det slik å forstå at dersom man har plasma/LCD/projektor uten analog/digital tuner, og en heldigital satelitt tuner uten analog antenne signal, at man slipper NRK lisensen? Eller følger NRK lisens automatisk parabol, "fordi det ikke er nok å betale Canal Digital XXX antall kroner i måneden"? :)

Lenke til kommentar
Er det slik å forstå at dersom man har plasma/LCD/projektor uten analog/digital tuner, og en heldigital satelitt tuner uten analog antenne signal, at man slipper NRK lisensen? Eller følger NRK lisens automatisk parabol, "fordi det ikke er nok å betale Canal Digital XXX antall kroner i måneden"? :)

7085736[/snapback]

 

Følger nok automatisk parabol... det holder at du har en enhet som kan ta i mot tv-signaler... hvordan den tar dem i mot er urelevant..

Lenke til kommentar

Det går ann å plombere en tv. Da er den en monitor og kan ikke ta i mot antenne signal. Verkstedet som plomberer en tv melder i fra til lisenskontoret at tven er plombert.

 

At tven / monitoren kan ta i mot signaler fra andre bokser via scart har ikke noe med lisensen å gjøre. du betaler ikke lisens på en pc monitor( selv om nrk en gang i tiden prøved å tvinge igjennom det også...) de kan ikke vite om du bruker monitoren til sattelitt eller dvd/xbox. Da er det annet mottaker utstyr som eventuelt er lisens pliktig. som for eksempel sat tuner eller tvkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...