Gå til innhold

65", kun PS4 pro og strømming


Anbefalte innlegg

Burde ikke være nødvendig å passe på at TV-en brukes "korrekt" i 2018?... Dette skrives av personer uten erfaring med Oled 2018 dessverre.

Det er svært få med OLED 2018-erfaring per dags dato, verken Sony AF8 eller LGs 2018-OLED har kommet ut i salg, og selv om man kan kjøpe Philips nå er det vannvidd ettersom de er for dyre i forhold til fjorårets modeller.

 

Samsungs Q9FN kan sikkert være interessant i prinsippet, men jeg mistenker sterkt at de vil prise seg ut av enhver konkurranse. Til og med LG kommer med FALD på mellomklasse-modeller i år, og de pleier stort sett å rase betraktelig mye de første månedene.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klart, man er ikke smart om man kjøper en helt ny modell på markedet enten det er oled eller led. Eller har man ræva full av penger så er deg noe annet, for min del venter jeg til BF salg og håper på 25k eller noe slikt og da kjøper jeg den.

Ingen tv er for meg verdt 40K med mindre det skulle vært snakk om 75" og opp.

 

For øyeblikket har komplett det beste tilbudet, iom at man får med en relativt dyr soundbarpakke på kjøpet og da er den endel under 40k hvis man skal ha soundbar uansett.

 

Som han andre "eksperten" her oppe mente så må det tydeligvis lokale norske tester til for at q9fn skal kunne "være bra" så annerkjente profesjonelle er visst ikke godt nok :-)

Lenke til kommentar

Moderatormelding

 

Da setter vi en strek over debatten eller rettere sagt krangelen, om hvem som har mest peiling. Noen intetsigende innlegg har blitt slettet.

Kom med konstruktive anbefalinger til TS eller la være. Denne kranglingen er ikke hjelpsomt for TS. Videre krangling vil bli slettet uten forvarsel.

Tilbakemeldinger tas på PM eller i tilbakemeldinger-kategorien. Dette innlegget skal ikke kommenteres.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ganske behagelig review fra denne karen den nye Q9 og den blir visst genial til spilling i tillegg til svært imponerende bildekvalitet og sortnivå til lcd. Venter enda på å lese en dårlig review fra profesjonelle sider/personer om denne tven.

 

neste update fra han vil altså gå inn mer detaljert på gaming.

Lenke til kommentar

Uten å starte den hissige debatten her igjen, men for PS4 ville jeg gått for LCD. Har selv OLED og har ikke sett noe problem med innbrenning eller lignende, men spill har ofte statiske deler på skjermen som potensielt ikke er optimalt med OLED etter mitt syn.

 

Begge teknologier har styrker og svakheter. Husk at man også kan få innbrenning på LCD om man overdriver veldig. For film/serier ville jeg uten å blunke gått for OLED. For spilling LCD (naturligvis har OLED en fordel på spilling relatert responstid, men å kunne ha statiske elementer på skjermen over flere dager uten å bli bekymret kan også være en fordel).

 

Et annet element som bør tas med i vurderingen; om TV brukes i et mørkt rom er OLED best (bedre sortnivå; og detaljer i mørke scener). Sitter man med TV i et rom med masse vinduer er LCD vinner uansett. Tror nok man klarer seg fint med OLED i opplyst rom også, men om man skal begynne å konkurrere med sollyset gjennom vinduet så er LCD bedre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ta noen full skjerm innhold pauser når man spiller engang i bland og det er null problem å spille på en Oled tv.

2018 paneler har litt ny pixel struktur som en litt bedre protection på ir på farven rød som har vært problemet for enkelte brukere.

I 2010 sa en kjent IT-figur "Just don't hold it that way" angående antenneproblemene til en telefon, svaret ditt er i samme stilen.

Ser du problemet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei har eid over 20 Oled tvr med ingen inbrenning så vet godt hva jeg gjør ....

Det er irrellevant hvor mange OLED du har hatt uten innbrenning.

Det som er relevant er at man må følge noen forholdsregler for hvordan man bruker dem, hvis ikke er det en reell risiko for innbrenning. For noen er det faktisk uakseptabelt å ikke kunne se på NRK i tre timer mens damer og herrer går på ski.

 

Jeg har prøvd å si det før, og jeg sier det igjen: prøv å forstå at noen har andre prioriteringer enn deg selv.

Se litt lengre enn din egen nesetupp, det riktige valget for deg er ikke alltid det riktige valget for alle andre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Nei har eid over 20 Oled tvr med ingen inbrenning så vet godt hva jeg gjør ....

 

Det er irrellevant hvor mange OLED du har hatt uten innbrenning.

Det som er relevant er at man må følge noen forholdsregler for hvordan man bruker dem, hvis ikke er det en reell risiko for innbrenning. For noen er det faktisk uakseptabelt å ikke kunne se på NRK i tre timer mens damer og herrer går på ski.

 

Jeg har prøvd å si det før, og jeg sier det igjen: prøv å forstå at noen har andre prioriteringer enn deg selv.

Se litt lengre enn din egen nesetupp, det riktige valget for deg er ikke alltid det riktige valget for alle andre.

Tipper du ikke har eller eid en Oled tv fint med teorier men ingen ting slår praksis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uten erfaring er nok fakta det skjønner man fort ut når man ser på begrunnelser til enkelte.. Blir i grunn bare komisk å lese når folk bare henger erfaringene sin på skrekkeksempler fra Youtube. De fleste ønsker seg en Oled tv men har ikke muligheten og i forbannelse rakker man i stedet ned på produktet uten Empati for de med egenerfaring som kommer med reell fakta og egenerfaring. I bunn og grunn er det misunnelsen som til slutt tar overhånd uten mulighet til å høre på de med erfaring med selve produktet. Da blir det en usaklig debatt som ikke gagner de som ber om råd og tips dessverre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oj, her har det tatt av litt mens jeg har vært litt borte!

 

Jeg heller litt mot ZD9, som selv om den er et par år gammel nok er mye tv for pengene.

 

Jeg er litt skeptisk til OLED, men det er mest balansen mellom pris/kvalitet og innsignaler. Når det går mye i Netflix tror jeg pengene et bortkasta på f.eks. Philips sin toppmodell, siden 4k-signalet uansett ikke er all verden.

Lenke til kommentar

Oj, her har det tatt av litt mens jeg har vært litt borte!

 

Jeg heller litt mot ZD9, som selv om den er et par år gammel nok er mye tv for pengene.

 

Jeg er litt skeptisk til OLED, men det er mest balansen mellom pris/kvalitet og innsignaler. Når det går mye i Netflix tror jeg pengene et bortkasta på f.eks. Philips sin toppmodell, siden 4k-signalet uansett ikke er all verden.

ZD9 er en glimrende TV, om du ikke har det helt mørkt i rommet vil du nok ikke savne absolutt sort.

 

En av de store fordelene med OLED er at det store skrittet fremover i bildekvalitet - uendelig kontrast - ikke blir "ruinert" av dårlige kilder. Hadde ikke bekymret meg for at Netflix i UHD var "for dårlig" med OLED, det er kun innbrenningsproblematikken som er et reellt problem* med de.

 

 

*Samco:

Det er et problem at man ikke kan spille Zelda på en OLED i 3 timer uten å være bekymret for at hjertene brennes inn, ingen trenger å høre hvordan dette ikke gjelder deg Samco.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...