Gå til innhold

65", kun PS4 pro og strømming


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg tenkte å bytte ut tv'en og skal ha en 65"-tommer. TV'en skal i hovedsak brukes til playstation 4 pro og streaming. Budsjettet er i utgangspunktet stort, men jeg har ikke behov for en TV jeg må ha 4k blu ray spiller for å kunne nyte bildekvaliteten på. Utover gaming og blurayfilmer, vil den nesten utelukkende bli brukt til streaming. Har 3D på min nåværende TV som vi bruker nå og da (faktisk!), så det er en fordel med 3D, men ikke et absolutt krav:).

 

På forhånd takk for hjelp!

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3D-TV lages nesten ikke lengre, det eneste alternativet jeg vet om er TX65EX780 (er ikke verdt 22 000 kr).

 

Sony har et par gode modeller som sluttselges for tiden til 15 000 kr:

KD65XE9305

KD65XE9005

Dette er gode LED-LCD-TV-er, som vil si at de har ganske bra kontrast, men sliter litt med innsynsvinkler og blooming om du sitter i et mørkt rom.

 

Ellers kan du få OLED-TV til 22 000 kr:

OLED65C7

OLED har vesentlig bedre kontrast enn en vanlig LED-LCD, og svært gode innsynsvinkler, men de kan få innbrenning om du viser statiske elementer over lengre tid.

Lenke til kommentar

Kjøp en Sony Oled en A1 eller den nye som kommer AF8 beste all round Oled tvne med tanke på bilde behandling , støy og bevegelser på bildet. Fantastisk på Netflix i 4k eller Apple 4k tv streaming.

Som alle Oled tv er.. Spesielt design på A1 kan glemme lyd planke foran tvn hvis det er aktuelt. Hadde heller vurdert Phillips sin 65 rå tv. Nettopp vært på tilbud 27000,- kommer garantert igjen så vent på det evt..

 

https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/65OLED873/philips-65-oled-tv-65oled873-12

Lenke til kommentar

 

Kjøp en Sony Oled en A1 eller den nye som kommer AF8 beste all round Oled tvne med tanke på bilde behandling , støy og bevegelser på bildet. Fantastisk på Netflix i 4k eller Apple 4k tv streaming.

 

Som alle Oled tv er.. Spesielt design på A1 kan glemme lyd planke foran tvn hvis det er aktuelt. Hadde heller vurdert Phillips sin 65 rå tv. Nettopp vært på tilbud 27000,- kommer garantert igjen så vent på det evt..

 

https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/65OLED873/philips-65-oled-tv-65oled873-12

A1 sikker Af8 oxo kan man koble til en hjemme kino sub då en lydplanke trengs ikke på disse bra lyd på sonyn selv uten en ekstern sub.

Lenke til kommentar

Bra lyd på innebygde høyttalere i en Oled skjerm nå er du ikke seriøs vel?

 

Faktisk ja A1 har bra lyd med å bruke glasset sitt som en Høytaler pluss den lille sub høytaleren bak tvn .Pluss muligheten for en hjemme kino sub av valgfritt merke om man trenger litt mere dyp bass.

Lenke til kommentar

Samsung Q9FN 
 

https://www.forbes.com/sites/johnarcher/2018/04/04/samsung-qn65q9fn-qe65q9fn-q9fn-review-lcd-bounces-back-with-a-vengeance/#5c03e2ce22ad

 

https://www.techradar.com/reviews/samsung-q9fn-qled-tv-qn65q9fn

 

https://www.whathifi.com/samsung/qe65q9fn/review

 

http://www.trustedreviews.com/reviews/samsung-qe65q9fn

Den venter jeg lett på nå, ellers kommer nok Sony ZD9 på salg igjen hos komplett når de skal selge ut de resterende, den var nettopp på salg til 19.990. Bakbelyst med 3D og komplett har faktisk 20+ inne på lager, noe som betyr at de skal nok få de og ut på et sluttsalg, så kan du bla opp 5k mer enn en 9305 så er den og et godt alternativ.

Og som tidligere nevnt innbrenning, ikke noe særlig spennende å få det på en tv i 20k+ klassen hvis man er uheldig.. 
Leste dette innlegget bl.a : 

 

I had a really great 30 minute conversation with a Best Buy employee the other day and he was also really impressed with the QLEDs. When I told him that they are warrantied for burn-in, he said that the OLEDs are CONSTANTLY getting returned. He said that he probably had to replace at least 50 OLEDs last year alone because he sold them the Best Buy warranty plan and burn-in is covered under the plan. I even told him that I had a plasma and always had to be cognizant of the fact that burn-in can occur. He said that the OLEDs are way worse. Glad I went with the QLED. The blacks may not be as good, but I don't have to constantly worry about burn in

Endret av P-okken
Lenke til kommentar

Innbrenning på Oled er veldig hypet opp... Har god erfaring med mange andre med Oled at dette ikke er et problem lenger. Er også lov å bruke hodet og ikke sette tv på samme kanal i 14 dager feks som blir gjort i mange tester med skjermer uten innkjøring i tillegg.. Q led til 40 lapper huffamei..

Lenke til kommentar

Det er faktisk ikke så hypet opp, det er vel typisk de fleste som er oled fanboi og si akkurat det, men det er faktisk en hel del tilfeller. Og at folk skal babysitte tven i 2018 er helt latterlig. 

Dog hvis man kun skal se i sin egen boble hvor man ser kun det man vil så er  det kanskje som du sier "hypet" opp,  men Hvis du bruker litt tid til å faktisk lese om hvor mange tilfeller det er så finner man fort ut at det faktisk ikke er så hypet opp som alle skal ha det til.

 

Det andre er at det er etter en tids bruk dette kommer frem også, først var det 2016 modellene. Nå har 2017 modellene vært lenge nok ute til at det faktisk kommer problemer med disse også.

Rtings.com har sine tester, 2 forskjellige. 

Avsforum.com har en LANG master thread hvor det er mangfoldige tilfeller og mange flere separate poster hvor folk har postet bilder og video av dette.

Youtube har også mange tilfeller.

 

Dette er vel bare toppen av isfjellet.

 

Og en qled du faktisk ikke har sett med egne øyne, men alle omtalene til nå gir den toppscore, og da velger jeg heller å ikke ta det du kommer med særlig seriøst når huffameg er det du kan komme med..

 

Hadde du faktisk fulgt med på tven siden release, fått med deg hva som har kommet om den, og hatt noe innsikt så kanskje jeg kunne tatt deg seriøst, men jeg antar heller dette:
at det heller er  du som gnir på spåkula, antar og synser om noe du ikke har noe innsikt innen enda.. 

Har du faktisk hatt den nye QLED til samsung og hatt en omfattende personlig test av denne :) ?

Nei det lukter litt for mye bedreviteri når man har den slags holdning rett og slett. 

Men, du vet kanskje bedre enn alle de proffene som allerede har hatt relativt omfattende tester av denne nye Qled?

 

Prøv å se på de 4 omtalene så kanskje du kan lære noe istedet for å bare svare "huffameg" fordi du tror du vet bedre uten å vite noe?

 

Endret av P-okken
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vil si jeg har eget meget godt innsyn i lyd og bilde. Du angriper og kaller meg fanboy? Vel jeg er verken boy eller spesielt fan av et merke.. Som du ser i denne tråden anbefaler jeg Phillips jeg har selv LG Oled.

 

Hadde jeg vært boy og fan ville jeg neppe anbefalt et annet merke en hva jeg har selv eller?

Jeg er strålende fornøyd med mitt valg men skriver ærlig om hva jeg anbefaler da og når og hva som er tilgjengelig.

 

Jeg har dessverre heller ikke en spå kule som fungerer mine tips gir jeg ut fra egen erfaring med nøye oppfølging av seriøse tester.

 

Du slenger inn tester av en tv som ikke verken er testet her i landet eller er på vårt marked enda men den ser bra ut selv om 40,000,- blir vanskelig å forsvare mot andre led tv ikke minst mot Oled.

 

Siden du reagerer så kraftig og samtidig ikke klarer å ha en seriøs tilbakemelding velger jeg å tro at boy/fan faktisk er deg selv.

 

Ditt andre tips er en to år gammel Qled som koster 20,000,- på tilbud i beste fall "håpløst" hvem i huleste vil ha den?

Nei jeg er ikke noe imponert over Qled  er ikke mange som er det heller kontra Oled taper de med et smell samt ingen vil ha de hvis du bestemmer deg for å selge senere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Q9 i Nord-Amerika er FALD

Q9 i Europa er kantbelyst

 

Det er ingen grunn til å vurdere Q9 over Sony XE93 i EU

 

Ellers er jeg stort sett enig, det burde ikke være nødvendig å passe på at TV-en brukes "korrekt" i 2018, det er Apple-logikk

Endret av N o r e n g
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Q8 i europa er edge lit. Q9 i Europa er FALD.

 

Og da er q9fn overlegen i sortnivå over 9305, Mark på avs forum og flere av de erfarne cal folka har bekreftet dette.

 

Jeg skal ikke ha kantbelyst igjen da det irritererte vettet av meg på sist kjøp, og også hos venner når jeg henger meg opp i det :-)

 

Det som er drit er at man må gå for topp modellen for at det skal være vits.

 

Forstår ikke tankegangen til samsung med å gi en kantbelyst versjon til europa dog.

Endret av P-okken
Lenke til kommentar

jada hva med å heller forklare den huffameg holdningen til noe du ikke har erfaring med? Snakk heller når du faktisk vet noe om det det gjelder takk.

 

og igjen så har jeg aldri anbefalt forrige års qled :-) Jeg snakker kun om en eneste q9fn som er fald.

 

så antagelsene dine må du bare fortsette med :-) En qled til 20k ? leser du før du svarer eller ? Sony sin ZD9 er det en qled ? :-) Hallo ? Tror det begynnwr å bli sent for deg hvis virkelig tror jeg anbefaler fjorårets fiasko qled.. Så du kan tydeligvis ikke ha lest hva jeg skrev oppe :-)

Endret av P-okken
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ta nå og vis meg hvor jeg anbefalte en qled til 20K :-) Sony sin ZD9 anbefalte jeg ja.

 

Og ellers så vet du bedre enn proffer som allerede har testet Q9FN og denne vet du altså allerede mye om forstår jeg :-)

Tja der beviste du det selv.. I beste fall 20,000,- på tilbud skrev jeg. Idag koster den 50,000,-  :rofl: Må kutte je Pjokken dette blir for dumt.

Lenke til kommentar

Der beviste du akkurat hvor dårlig innsikt og kunnskap du har innen dette faktisk :-) Og ja det blir faktisk for dumt.

Hvis du ikke vet hvor bra den faktisk er så er du ganske grønn/amatør innen tv kunnskaø ihvertfall.. mer enn jeg trodde for litt siden.

 

:-) Så det blir faktisk for dumt å diskutere videre når du viser hvor lite peiling du har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...