Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dem kommer nok til å vise noe om PS4 iløpet av dette året.

Jeg ser ihvertfall ingen grunn for Sony skal lansere den i år når PS3 har et hav av titler på vei!

 

Se bare på gromspillene som skal komme ut i 2013:

The Last Of Us

God Of War Ascension

Sly Thieves In Time

Ni No Kuni: Wrath Of The White Witch

Beyond Two Souls

 

Dette er bare det som har blitt annonsert. Uten tvil den konsollen som har mest å tilby i 2013!

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Sony var høye på seg selv med PS3 lanseringen, den horrible prisen, dårlig spillutvalget og den totalt elendige online biten. Tviler på det ønsker å gå på den samme smellen atter en gang.

 

Iløpet av lanseringsåret til Sony fikk jeg servert masse. Motorstorm, Resistance Fall Of Man, Uncharted Drake's Fortune, Ratchet And Clank Tools Of Destruction og Heavenly Sword bare for å nevne noen. Vet ikke hva du syntes, men jeg syntes dette lanseringsåret var best mellom Wii, X360 og PS3. Synes prisen var i kjent Sony stil.

 

Fikk større HDD en mine andre konsoller, som er en bra ting

Men den feilen tror jeg ikke Sony gjør igjen med å prislegge seg i 5500kr klassen, tipper rundt 4500kr

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Jeg kjøper ikke PS4 før den er under 4k eller 3,5k kjøpte PS3 til 3,5k og nå koster den under 2k, og har bare hatt den i nesten 2 år.. så venter nok litt, Og ja synes ikke de hadde dorlige spill da de kom ut. At sony har dorlig økonomi er noe jeg ikke helt skjønner, men de får ihvertfall ikke bedre av å selge overprisa konsoller.

 

Hadde vært litt kult om man kan overføre noen stats fra PS3, siden å starte fra 0 igjen overallt er ganske deprimerende når jeg tenker meg om og det hindrer meg nesten i å kjøpe PS4 :oo

Lenke til kommentar

De har ikke så mye valg angående pris. PS3 ble solgt med tap i starten, og Sonys økonomi er betydelig dårligere nå enn da. Blir enten svak konsoll, dyr konsoll eller ingen konsoll. Spillutvalg og online-tjenester går det jo an å gjøre noe med.

PS3 var dyr på grunn av egenutviklet teknologi som Cell og Bluray. PS4 kan godt være et generasjonshopp på samme måte som PS3 var til $400/NOK 3000-4000(regn med grådighet fra norske retailere).

Lenke til kommentar

Hva slags stat's ville du hatt med over da?

 

Egentlig bare trophy. Om PS4 ikke har det eller noe lignende så kjøper jeg ikke PS4. Det var nemlig ganske gøy å se hva de gikk ut på å prøve å få dem som var litt krevende.

 

De kan jo gjøre sånn som med Vita. Vita trophya plusses bare til på profilen men selve spillstatsa restartes om du eks spiller AC lll på PS3 eller Vita. (er ikke helt sikker da). Hadde de fått til det med PS4 så hadde det vært ganske digg.

Lenke til kommentar

Jeg tror Sony vil selge PS4 til rundt $400 (3000-4000) og at det vil være et meget solid teknologisk hopp, selv om de velger å ikke tape penger på maskinen. Det jeg er redd for er hva MS vil gjøre. Alt tyder på at de fremdeles er i posisjon til å tape penger på konsollsalg, og hvis de følger strategien fra denne generasjonen, så kan de enten gi ut en noenlunde tilsvarende specet maskin til $350 eller kanskje til og med $300 - eller gi ut en maskin til samme prisklasse som Sony - men med betydelig bedre specs. Så lenge Sony ikke har råd til å tape penger på maskinen - og MS er villig til å gjøre dette - ser jeg rett og slett en tøff fremtid for Playstation-familien - og behandlingen av Vita gir oss ikke akkurat grunn til å være optimister. Jeg håper selvsagt jeg tar feil dog! Er viktig at vi opprettholder litt konkurranse.

Lenke til kommentar

Det kan du si, men for de aller fleste vil nok spørsmålet om Playstation eller Xbox ikke være så viktig, fordi til tross for noen få og meget gode eksklusiver, så deler disse 95% av sitt spillbibliotek - og du skal være rimelig diehard fan av den ene eller andre for å velge å betale feks 1000 kroner mer for en tilsvarende konsoll med disse eksklusivene. Kort sagt, for oss her inne vil nok hvilken maskin som kan vise det neste Halo eller Little Big Planet kunne ha en avgjørende betydning (men vi ender jo opp med alle konsollene uansett), men for massemarkedet er det meningsløst med både Xbox og Playstation. Og siden Sony er på randen av ruin, tror jeg de fleste kunder da vil se den bedre verdien i neste generasjons Xbox - gitt at de fortsetter å selge den med tap.

Lenke til kommentar

Jeg er sånn som må ha, bare MÅ ha. Om ikke annet så bare for å ha det.

Dette har resultert i at ved release har jeg alltid kjøpt det nye som har kommet, helt uavhengig av at jeg allerede har eid rivalen.

NES & Sega

SNES & Sega Megadrive

PS1 og 3do og hva det nå enn var

PS2 og Xbox

PS3 og Xbox 360

..

Blir det samme nå: kjøper både PS4 og Nextbox og selger det vel når jeg går lei og kjøper det igjen når jeg plutselig får lyst på det igjen osv osv.. Idag er jeg på min tredje PS3 og vurderer å kjøpe 360 for tredje gang også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...