Gå til innhold

Tyranniet overtar makten neste måned


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uten at jeg helt kan si det for sikkert så vil jeg anta at om man er veldig entusiastiske ovenfor østlige rollespille så kan det hende at vestlige rollespill blir litt tamme i forhold. Så om jeg var deg Spartapus, så ville jeg ha ventet å sett hva folk sa etter at spillet ble sluppet.

 

For min egen del likte jeg Baldurs Gate veldig godt, Pillars of Eternity ganske godt og likeledels med Divinity. Så jeg mistenker at dette kan bli et kjøp for meg. Jeg liker også at de gir muligheten for å kjøpe en "no-frills" utgave til en mer beskjeden pris (300 NOK) enn mange andre nye spill...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, jeg likte The Witcher 3 veldig godt, og i sin tid spilte jeg også Might and Magic-spillene mye, for ikke å glemme Morrowind. Det er mer disse isometriske rollespillene fra Bioware og Obsidian jeg ikke helt har blitt overbevist av ennå. Det jeg spilte lengst var Icewind Dale, som jeg synes hadde veldig god stemning og det var et stort pluss at jeg kunne lage hele laget mitt selv, men det ble til slutt for repetivt.

 

Nå sies det at Tyranny er mer inspirert av Planescape: Torment, som visstnok skal være veldig bra men som jeg ikke har spilt ennå.

 

 

Skal jeg ta sjansen på å brenne meg på nok et isometrisk vestlig rollespill? Konseptet høres unektelig veldig interessant ut, men jeg likte verken Baldur's Gate, Neverwinter Nights eller Divnity: Original Sin spesielt godt.

 

WTF?

 

 

Skrev jeg det feil?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, jeg likte The Witcher 3 veldig godt, og i sin tid spilte jeg også Might and Magic-spillene mye, for ikke å glemme Morrowind. Det er mer disse isometriske rollespillene fra Bioware og Obsidian jeg ikke helt har blitt overbevist av ennå. Det jeg spilte lengst var Icewind Dale, som jeg synes hadde veldig god stemning og det var et stort pluss at jeg kunne lage hele laget mitt selv, men det ble til slutt for repetivt.

 

Nå sies det at Tyranny er mer inspirert av Planescape: Torment, som visstnok skal være veldig bra men som jeg ikke har spilt ennå.

 

 

Skal jeg ta sjansen på å brenne meg på nok et isometrisk vestlig rollespill? Konseptet høres unektelig veldig interessant ut, men jeg likte verken Baldur's Gate, Neverwinter Nights eller Divnity: Original Sin spesielt godt.

 

WTF?

 

 

Skrev jeg det feil?

Nei. Kanskje han hang seg opp i at NWN ikke er isometrisk.

Lenke til kommentar

Pillars of eternity var bra på mange måter men savnet av full samplet tale var stort hos meg

Håper det har mye bedre combat encounter system enn Pillars of Eternity. Jeg mislikte sterkt begrenset antall fiender på hvert map, ikke noe respawn eller ambush av fiender som var helt motsatt av det Baldurs Gate og Icewind Dale hadde. Hatet også sleep systemet med 3 sleep og så 10-15min for å springe tilbake til byen for å kjøpe mer. Men mer enn det hater jeg alle fanboysa som mener Pillars of eternity er hardcore pga av denne elendige designet prinsippet eller folk som hyler "MODS" hver gang en kritiserer dette.... uansett vil definitivt kjøpte Tyranny :) Har alltid lyst til å spille Dungeon keeper Baldurs Gate.

Endret av Gunman1986
Lenke til kommentar

 

Tja, jeg likte The Witcher 3 veldig godt, og i sin tid spilte jeg også Might and Magic-spillene mye, for ikke å glemme Morrowind. Det er mer disse isometriske rollespillene fra Bioware og Obsidian jeg ikke helt har blitt overbevist av ennå. Det jeg spilte lengst var Icewind Dale, som jeg synes hadde veldig god stemning og det var et stort pluss at jeg kunne lage hele laget mitt selv, men det ble til slutt for repetivt.

 

Nå sies det at Tyranny er mer inspirert av Planescape: Torment, som visstnok skal være veldig bra men som jeg ikke har spilt ennå.

 

 

Skal jeg ta sjansen på å brenne meg på nok et isometrisk vestlig rollespill? Konseptet høres unektelig veldig interessant ut, men jeg likte verken Baldur's Gate, Neverwinter Nights eller Divnity: Original Sin spesielt godt.

 

WTF?

 

 

Skrev jeg det feil?

Nei. Kanskje han hang seg opp i at NWN ikke er isometrisk.

 

 

Nei, men intet menneske kan mislike NWN. Ikke normalt :O 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Angående Neverwinter Nights så er det absolutt ett av de svakeste spillene til Bioware, reddet av noen herlige ekspansjoner, heldigvis.

 

Ser litt frem til Tyranny, men kom litt brått på. Personlig syntes jeg at Pillars of Eternity var bra, men ikke eksepsjonelt, så vet ikke helt hvordan forventninger jeg skal ha til Tyranny.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Tja, jeg likte The Witcher 3 veldig

 

Nå sies det at Tyranny er mer inspirert av Planescape: Torment, som visstnok skal være veldig bra men som jeg ikke har spilt ennå.

 

 

Skal jeg ta sjansen på å brenne meg på Baldur's Gate, Neverwinter Nights eller Divnity: Original Sin spesielt godt.

 

WTF?

 

 

Skrev jeg det feil?

Nei. Kanskje han hang seg opp i at NWN ikke er isometrisk.

 

 

Nei, men intet menneske kan mislike NWN. Ikke normalt :O 

hvorfor ?

Lenke til kommentar

Jeg synes spillet så veldig pent ut på mange måter, med unntak av magieffektene. Skjønner ikke hvorfor en så voldsom fargeglorie må til. Trenger ting å lyse så jævlig sterkt i knallblå, knallgul, knall.. eller hva det måtte være. Jeg synes den sterke lysbruken ser stygg ut. Hva med å legge litt sjel i å finpusse slikt så det bare ser awesome ut? En av eksplosjonene i traileren så faktisk ganske awesome ut da.

 

Trenger vi nok et farge-lysglorie spill?

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...