Gå til innhold

Diskusjonsforumet oppgradert


Anbefalte innlegg

Jeg ser at jeg også har problemer med "Mine innlegg". Det er flere som fortsatt er markerte som uleste, selv om jeg har lest dem og prøvd flere ganger (bildet).

 

Kjører Win XP og Opera 8.50.

 

Forresten så vil ikke Opera automatisk logge meg inn på det nye forumet, jeg må alltid klikke på "Logg inn". Funket fint på det gamle forumet. Noe spesielt jeg må stille på i Opera?

post-10564-1129381943_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forstår ikke dette her. Når jeg trykker på Reply knappen så Quoter den selv om jeg ikke trykker på Quote knappen.

5006636[/snapback]

Hvis du trykker på +Quote knappen på flere poster så quoter du flere på en gang, når du trykker på addreply nederst. Trykker du på reply knappen i en post så quoter du den posten.

5007089[/snapback]

 

Da ble det endelig forståelig :thumbup:

Lenke til kommentar

Informasjonen nederst på siden består av følgende:

1. antall sekunder serveren bruker på å generere siden

2. hvor mye last det er på serveren. En server bør ha last i området 0,5-2. Jø høyere tallet er, jo mer har serveren å jobbe med. Etter omleggingen ser vi at serveren har fått en del høyere last enn tidligere.

3. antall spørringer som er utført for å vise siden. Det sier noe om hvor tung siden er, hvor mye informasjon som må utveksles mellom Apache-server og databaseserver.

4. til slutt står det et GZIP er deaktivert. Med GZIP aktivert vil alle data komprimeres før de sendes til leseren. Det betyr at det brukes mindre båndbredde. I vårt tilfelle er ikke båndbredde et problem, men derimot CPU-belastning på serverne. Derfor har vi skrudd av GZIP slik at serverne slipper å tenke på at den skal komprimere innholdet (svært CPU-krevende) før det sendes til leseren. Det betyr også at leserens maskin slipper å pakke ut igjen dataene. GZIP er veldig bra for de som sitter på internettilkoblinger med lav bitrate.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Når man klikker "marker kattegorien som lest" blir man flyttet helt opp til topnivå. Dette er litt dumt da det egentlig er ganske stor sannsynelighet for at man ønsker å lese videre på en annen forumkategori under samme hovedgruppe.

 

Enten det, eller så er det bare jeg som er utrolig sær og da er det bare å overse :p

Lenke til kommentar
Mulig jeg er idiot, men må man aktivere "Mine innlegg" nå. Får blank side både i Firefox og IE.

 

Hjelp?

5031737[/snapback]

Samma problemet HELE tida her også. Varierer fra gang til gang om det fungerer eller ikke.

 

Har helt slutta å gå inn på forumet fra Amobil.no, går isteden direkte til www.diskusjon.no og velger "Mine innlegg" derifra. Da funker det hver gang.

 

Kan jeg få uttrykt hvor sterkt jeg hater det nye forumet? :p

Lenke til kommentar

sukk....

 

da jeg endelig hadde begynt å venne meg til det heller smale diskusjons skinnet, så måtte de jo komme å mekke på det igjen til det værre. hvorfor fjerna dere postcount fra den eneste bra skinnet som dere har?

 

kjører nå akam skinnet og jeg håper at jeg blir vandt til den gule kolonna til venstre, for det ser ut som det er det eneste andre brukbare skinnet for meg nå.

 

jeg lurer fremdeles på hvorfor "min maskinvare" ikke er tilgjengelig for andre igjennom profilen min, men istede så står det en rubrikk med "ytterliggere informasjon" som jeg ikke finner ut hvordan jeg kan fylle ut...

 

en ting til, hvorfor i huleste svarer dere ikke på mine kommentarer? det begynner å bli ganske frustrerende å gi masse tilbakemeldinger uten noen form for bevis på at jeg blir hørt, eller enda værre, ikke et eneste svar på om noen av de tinga jeg nevner vil bli endra/forbedra.

 

og ja, jeg vet det er mange andre på formuet som sikkert ikke liker det sånn som jeg liker det, men det er ikke mitt problem. de får poste sine meninger.

 

alt jeg ber om er et svar på spørsmåla/kommentarene mine.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...