Gå til innhold

Første intrykk av Logitech diNovo Mini


Anbefalte innlegg

Var innom Datakjeden i Stavanger idag.

Der hadde de Logitech diNovo Mini inne. Det måtte jeg bare ha. :yes:

Kjøpte den svenske utgaven da det var den de hadde.

Betalte 1328,- Kunne fått det litt billigere i diverse nettbutikker, men jeg er impulsiv.

Minit.jpg

Her er det svenske oppsettet på tastene. Det er bare Ø og Æ som har anderledes tegn på tasten. Jeg må trykke "FN" for og skrive Å og Æ.

Krever litt tilvending, men jeg kommer ikke til å skrive lange tekster med dette tastaturet.

Touch-paden er litt liten for tommelen min, så det tar litt tid å flytte markøren riktig.

Mini1t.jpg

Her er backlighten på. Når den lille bryteren over "BACK" knappen står til høyre som på bildet, virker touch-paden som touch-pad. (Døh!)

Settes bryteren til venstre blir det piltaster istedefor touch-pad.

Mini2t.jpg

Her er baksiden av tastaturet. Batteriet nede litt til venstre av midten. Bryter for å velge om det skal brukes sammen med PC eller PS3.

Knapp for å parre til høyre. Mottakeren kan lagres i rommet mellom batteriet og parre-knappen.

Mini3t.jpg

Her er mottakeren i lagringsrommet sitt. Veldig praktisk hvis du har lett for å rote bort småting.

Mini4t.jpg

Slik er baksiden med lokket montert. Dette har en overflate som er litt ru, slik som på mange av musene til logitech.

Mini5t.jpg

Mottakeren. Skulle gjerne hatt en som var mindre, men den står jo ikke i veien bak PC-en.

Det er jo og mulig å parre tastaturet med PC-er som har Bluetooth standard, eller andre mottakere.

Manualen sier jo at du får best resultat med å bruke medfølgende da. Hvor mye sannhet det er i det kan jeg ikke svare på.

Mini6t.jpg

Her ligger det i hånden min. Funker ganske greit. Vil jo bli bedre når jeg blir mer vandt med å bruke det.

 

Innstallasjonen gikk veldig lett. Plugget inn mottakeren, lot Windows gjøre sitt (WinXP home), så virket det bare.

Virker bra på PS3 og. Da må knappen på baksiden stå på PS3.

Hvis du bruker tastaturet på både PS3 og PC blir det litt tungvint, da du må parre på nytt hver gang du skifter mellom PS3 og PC.

Responsen er veldig god. Rekkevidden er oppgitt til 10 meter. Dette får jeg ikke testet da leiligheten min ikke er så lang i noen retning fra PC-en.

Jeg har kontakt hvor som helst i leiligheten. Selv på toalettet med døren lukket. (ikke at jeg sitter på do og taster. Måtte jo teste.:p)

Det blir fort fettmerker på lokket. Det er ikke noen lett måte og ta lokket av. (for de som måtte ønske det.)

Det fulgte med klut til å tørke av tastaturet med. ;)

Laderen er ganske liten med ca. 1.5m lang lednig.

 

Alle bilder er klikkbare.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 5 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
problemer med å koble til pc? Noen flere feil funnet så langt?

 

Bra test :thumbup:

 

Måtte restarte maskinen, så gikk det gulle godt. Men har hatt noe startvansker med tilkoblingen, ja.

 

Noen som har gode tips til parring med maskinen? Og funker det best om en bruker den som var med?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har også kjøpt det og har vært fornøyd sålangt. Noenganger er det vanskelig å bruke muse-platen fordi pekeren plutselig hopper hot og dit, men så går det over.

 

Nå har jeg derimot problemer med å koble opp tastaturet etter at pcen kræsjet og måtte starte opp med tidligere recoveryoppsett.

 

Foreløbig har jeg ikke lyktes i å koble den opp. Når jeg trykker på connect knappene på bluetooth usb dongelen og på tastaturet blinker bluetooth lyset rødt på tastaturet... og ingenting skjer. har lagt inn nyeste versjon av driverne også...

 

tips?

 

andreas

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nei nå er jeg lei. Skal ringe enten logitech eller der jeg kjøpte dinovo minien i morgen. Helt umulig å koble opp og har prøvd på mange maskiner nå. (med og uten setpoint). Fortsatt blinker bluetooth symbolet på tastaturet bare og ingenting skjer...

 

Tror det er selve bluetooth dongelen som er ødelagt for det kommer ingen beskjed noe sted at den er stukket inn i maskinen. (på maskiner den aldri har vært på før mener jeg det skal komme en "new hardware er installert" eller no, men det kommer altså ikke..)

 

Irriterende å ikke få brukt tastaturet ettersom jeg har hatt det så kort...

 

A

Lenke til kommentar
Finnes det en funksjon som gjør at en kan zoome med en slik sak? Programvare eller noe? Ser for meg at det kan være noe trøbbel å lese teksten på 40" LCD-tv om jeg ligger på sofaen....

 

De fleste nettlesere har egen zoom funksjon (ctrl + og ctrl - i firefox, sikkert tilsvarende i IE). Windows har også en eller annen zoom funksjon innebygget (under "ease of access" i Vista, tror den heter "Accessibility options" i xp). Med store ikoner og fonter burde det gå greit.

 

SP+

Lenke til kommentar

Anngående tidligere problem med Dinovo mini og tilkoblingsproblemer:

Fikk endelig gått i butikken jeg kjøpte den i og klaget litt på at jeg ikke fikk koblet opp tastaturet. Det viste seg å være bluetooh dongelen som ikke virket (som jeg mistenkte) så selve tastatturet var det ikke noe i veien med.

 

Det endte likevel med at jeg gikk ut av butikken med et nytt eksemplar i hånda. :) Fornøyd.

 

Andreas

Endret av jaswane
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Her er bilde av den norske dinovo minien som er den samme som den danske. På pakken er det både dansk og norsk flagg. Man må trykke FN tasten samtidig som L eller _ for å få Å og Ø. Æ har egen tast.

 

Håper det hjelper. Jeg har ikke funnet noe bilde av den norske varianten før på nett så dette er kanskje det første? hvem vet ;)

post-61195-1220383109_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...