Gå til innhold

LES: Den store sikkerhetsguiden v.2


Gjest medlem-105082

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082

Det tilbudet er jeg klar over. :) Men mulig mange andre ikke er det. Så et godt tips. Negative siden med tilbudet er at programmet bare oppdateres 1 gang i uken.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest medlem-105082

Det er en veldig god sammensetting. De programmene er noe av det beste man får tak i, så du skal ikke være redd for å få virus eller spyware på din maskin.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Grunnen til at Ad-Aware ikke er nevnt er fordi de alternativene jeg har listet opp er en del bedre enn Ad-Aware.

 

Hvis du liker Ad-Aware godt, og synes det gjør jobben sin, så kan du beholde det. Men de programmene som står i guiden er en del bedre og vil beskytte deg mer. Men det er opp til deg. :)

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Nei, det er de ikke. Som jeg nevner i guiden, så finnes det utallige sikkerhetsprogrammer - noe som betyr at jeg ikke kan liste opp alle og en hver. Jeg kunne godt listet opp de + titalls flere programmer. Men da ville listen blitt altfor lang. :)

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Ikke alle. Hvis du tar for deg gratis antivirusprogrammer, så er ikke de på høyde med de betalte. Eneste gratis antivirusprogrammet som faktisk slår betalte topp programmer er Avira Antivir. Den finnes også i en betalt versjon.

 

AVG Free og Avast f.eks er ganske dårlige programmer. Både gratis og betalt.

 

Når det gjelder antispyware programmer, så er de gratis programmene på høyde med de betalte. For de fleste gratis antispyware programmer har ikke real-time protection eller sanntidssøking. Det vil si at det beskytter maskinen sin i sanntid. Ved å scanne filer som kommer inn på din maskin for spyware. Det har ikke de gratis versjonene, men bare de betalte. Alt det andre er det samme bortsett fra det.

 

Så gratisversjonene av antispyware er gode, men beskytter deg ikke hele tiden. Det du kan gjøre med de som er gratis er å bruke de som on-demand. Det vil si kjøre scan f.eks 1 gang i uken, ved å skjekke om du er infisiert. Det holder som oftest veldig bra.

 

Hvis det ble litt uklart, så si ifra, så kan jeg forklare det på en enklere måte.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Korleis oppdatere COMODO Firewall? Har versjon 2.4.18. Når eg klikker >Oppdater Manuelt so får eg beskjed om at eg har siste versjon. På ei anna maskin har eg nettopp lasta ned og installert Comodo, og merka meg at mykje er endra i forhold til 2.4.18 - i alle fall visuelt. Er av- og reinsallering einaste vegen å gå? Eller er det kanskje også den sikraste fordi brannmuren då må byrja på nytt att og "lære frå scratch"?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Eneste gratis antivirusprogrammet som faktisk slår betalte topp programmer er Avira Antivir. Den finnes også i en betalt versjon.

 

AVG Free og Avast f.eks er ganske dårlige programmer. Både gratis og betalt.

Nå ble jeg veldig usikker på hva du mener. For i trådens første post har du nevnt både AVG Free og Avast! som anbefalte, gode programmer. Hvor vil du henn?

Og baserer du disse anbefalingene på egne erfaringer, eller er dette noe du har lest/konkludert med etter å ha studert temaet der andre har testet programmene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...