Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

ABS sensor for Toyota Hiace 2.5 D-4D


cuberen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, foran, venstre side.

Prøvde å få ut sensoren i kveld, satt nesten 2 timer å lirka osv, prøve å ikke ødelegge den. Sitter som et skudd nedi hullet og nå er gummihode på grensa til noe det ikke bør være. Hørt og lest at det kan være vanskelig, men fytti katta dette var hardt! På denne bilen sitter den nokså ubeleilig etter min mening (uten at jeg har noe vidre erfaring med dette), vanskelig å få noe makt eller se noe på den ene sida. Hjelper kanskje å demontere deler, men vil helst slippe det.

Skulle gjerne rengjort.

ABS lampa lyser ikke konstant hver gang jeg starter og kjører bilen, men veldig veldig ofte.

Endret av cuberen
Lenke til kommentar

Ja, foran, venstre side.

Prøvde å få ut sensoren i kveld, satt nesten 2 timer å lirka osv, prøve å ikke ødelegge den. Sitter som et skudd nedi hullet og nå er gummihode på grensa til noe det ikke bør være. Hørt og lest at det kan være vanskelig, men fytti katta dette var hardt! På denne bilen sitter den nokså ubeleilig etter min mening (uten at jeg har noe vidre erfaring med dette), vanskelig å få noe makt eller se noe på den ene sida. Hjelper kanskje å demontere deler, men vil helst slippe det.

Skulle gjerne rengjort.

ABS lampa lyser ikke konstant hver gang jeg starter og kjører bilen, men veldig veldig ofte.

Prøvde? Fikk du byttet? Har byttet ABS-føler selv og måtte rive ut den gamle med makt og deretter erstatte den gamle med en ny pga rust osv. 

Lenke til kommentar

Klarte den å si hvilken sensor som var problemet (foran/bak, høyre/venstre)?

 

Uansett vil jeg anbefale å inspisere og evt. rengjøre sensor og sensor-ring.

 

Støttes. Har vært borte i verksted som har kølet i dagesvis med ABS-feil som de ikke fant ut av mens jeg så sprekken i ABS-ringen så fort jeg tok av hjulet...

Systemet kan også vise feil på ABS hvis det er nok skit i den ringen. Ville vasket og sjekket før jeg begynte med sensor-bytte, er nok mange sensorer som er byttet unødvendig.

Endret av toffo
Lenke til kommentar

Vet du hvor feilen er blir feilsøkingen mye lettere. Har hatt abs- feil fordi klemmingen (som klemte fast abs- sensoren) hadde en mikroskopisk sprekk. Da var det ny klemming til en 100 lapp fremfor en hel sensor.

 

Slike sensorer kan sitte som støpt hvis de har sittet der noen år, skyldes all dritt som kommer opp. Du må bruke makt for å løsne den, eventuelt dor og hammer eller borre opp. Hullet etter delen må du i noen tilfeller file opp med rundfil for at ny sensor skal få plass pga. skiten.

 

Ny sensor kjøpes på nett, også eBay.

 

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=Toyota+Hiace+2.5+D-4D+abs+sensor&_sacat=0

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Selv handler jeg orginale Toyota deler fra Amayama trading. Det er mye billigere der enn det jeg fikk med ansatt rabatt hos Toyota.

 

Jeg har også handlet mye fra Japsedeler.no. Reimhjul, klaver, bremseskjold, drivaksler m.m. Aldri hatt noe problemer med delene eller servicen. Kan ikke gjøre annet enn å anbefale dem.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...