Gå til innhold

Reise til varmere strøk i påsken, forslag?


Nians

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg og samboeren skal på vårres første syden reise ilag og prøver å få dette til i Påsken 2018.

 

Tidligere så har ho vært på flere storby ferier men ikke det man såkalt kalle Syden. Jeg selv har vært på Kreta.

 

Vi ser etter en varmplass for å ha en avslappende ferie. Noen som har et forslag på hvor vi kan reise uten at det blir alt for mange tusen lapper før fly og hotell? Vi tenkte 4000-5500kr per pers.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere er absolutt sent ute for gode funn til påske.

 

Sørøst-asia og Karibien er de beste destinasjoner for påsken, men de ligger nok nå på over det dobbelte av hva dere ønsker betale.

 

Om dere har lyst på bading er påsken for tidlig til hele middelhavsområdet selv om dere sikkert kan få en fin tur. På Kanariøyene eller i Agadir kan dere muligens finne noe som passer, men pass på at både sjøvann og kveldsluft fortsatt er kjølig. Skal dere bade er oppvarmet basseng et must, og det er noe som de billigste hotellene ikke har.

Lenke til kommentar

Dere er ikke for sent ute. Sørøst-asia og _Karibia_ er fine steder, men jeg ville ikke reist så langt for bare en ukes ferie. Reis til Kanariøyene eller Egypt. Oppvarmet basseng er _ikke_ et must slik jeg ser det, vannet holder jo uansett godt og vel norsk sommerbadetemperatur.

Lenke til kommentar

Det er ingen større charterselskaper som sender folk til Egypt nå så det er vel ikke å anbefale for tiden.

 

Havvann ligger i påsken på 16-17 i Agadir og opp mot 18 grader på Kanariøyene. Ikke oppvarmede basseng ligger under dette. Ja, de som kommer fra Tromsø og bruker bade i havet der hver sommer synes sikkert dette er helt greie temperaturer.

Lenke til kommentar

 

Det er ingen større charterselskaper som sender folk til Egypt nå så det er vel ikke å anbefale for tiden.

 

Å jo da. Jeg og dama var nylig i Egypt for å dykke.

Reiste med Amisol direkte fra Bergen til Sharm el sheik.

Amisol regnes ikke som en av de større i Norge.

 

Ja, det er utrolige folhold under vann der, men over vann er lokalbefolkningen så slitsom at jeg uansett ikke ville anbefalt noen å reise dit. De siste jeg kjenner som reiste dit ble forsøkt dopet ned på en restaurant. De klarte heldigvis komme seg til hotellet før de sluknet. Dama var blond...

Lenke til kommentar

 

 

Det er ingen større charterselskaper som sender folk til Egypt nå så det er vel ikke å anbefale for tiden.

 

Å jo da. Jeg og dama var nylig i Egypt for å dykke.

Reiste med Amisol direkte fra Bergen til Sharm el sheik.

Amisol regnes ikke som en av de større i Norge.

 

Ja, det er utrolige folhold under vann der, men over vann er lokalbefolkningen så slitsom at jeg uansett ikke ville anbefalt noen å reise dit. De siste jeg kjenner som reiste dit ble forsøkt dopet ned på en restaurant. De klarte heldigvis komme seg til hotellet før de sluknet. Dama var blond...

 

 

Var dette i Sharm?

Lenke til kommentar

 

 

 

Det er ingen større charterselskaper som sender folk til Egypt nå så det er vel ikke å anbefale for tiden.

 

Å jo da. Jeg og dama var nylig i Egypt for å dykke.

Reiste med Amisol direkte fra Bergen til Sharm el sheik.

Amisol regnes ikke som en av de større i Norge.

 

Ja, det er utrolige folhold under vann der, men over vann er lokalbefolkningen så slitsom at jeg uansett ikke ville anbefalt noen å reise dit. De siste jeg kjenner som reiste dit ble forsøkt dopet ned på en restaurant. De klarte heldigvis komme seg til hotellet før de sluknet. Dama var blond...

Var dette i Sharm?

De som ble dopet var i Sharm. Har selv vært både i Sharm og Hurghada og anbefaler ikke folk å reise til Egypt pga. utrolig plagsom lokalbefolkning. Selvsagt finnes det folk som både er hyggelige og har folkeskikk i Egypt, men de som står utenfor hotellområdet og venter på noen de kan plage seg på tilhører ikke denne gruppen. Det var helt vanlig å se folk på vei ut av de godt avgrensede hotellområdene gi opp og gå inn igjen for å slippe unna halen med plageånder som de raskt fikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...