Gå til innhold

ryanair til london


girfaen

Anbefalte innlegg

Må man gjennom passkontrollen når man reiser til london? siden brexit eller hva faen har hendt..

 

reiser med ryanair, dem sier printe ut boardingpass,eller kan man downloade appen og ha boardingpass på mobilen?

 

Er det noe vits å kjøpe priority boarding?siden jeg har med en håndbagasje (dyr veske) og det er guaranteed caBIN BAG Med priority boarding.. ellers kan den havne i checked inn bagasje...

eller hva sier dere som har reist med dette drittselskapet?  står dem og måler alle håndbagasje ved ombordstigning eller?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Storbritannia har aldri vært med i Schengen så du må gjennom passkontroll uansett.

 

Hvor rigide de er med å ta med håndbagasje er avhengig av hvor fult flyet er. Sånn er det med alle flyselskaper og jeg synes det er bra noen holder litt igjen mtp all rælet som folk prøver å få med inn i kabinen.

Endret av ilpostino
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Heldigvis helt frivillig å fly med dette drittselskapet :D

 

Bruker dem ofte selv, er verdt mas om skrapelodd og pinlig nøyaktighet på bagasje når billetten koster mindre enn baguetten og ølen på flyplassen.

 

Har ikke orka å ta sjansen på å få trøbbel med appen, så pleier å printe boarding cardet.

Lenke til kommentar

Ryanair har en app hvor man kan ha elektronisk boardingkort. Boardingkortet blir lest før sikerhetskontrollen og jeg har aldri hatt noen problemer med å scanne elektronisk QR-kode fra mobilskjermen med noen av de selskapene jeg har brukt. <

 

Passkontroll er passkontroll og de sjekker ikke boardingkortet der. Boardingkortet scannes vanligvis ved sikkerhetskontrollen og gaten før du går ombord på flyet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heldigvis helt frivillig å fly med dette drittselskapet :D

 

Bruker dem ofte selv, er verdt mas om skrapelodd og pinlig nøyaktighet på bagasje når billetten koster mindre enn baguetten og ølen på flyplassen.

 

Har ikke orka å ta sjansen på å få trøbbel med appen, så pleier å printe boarding cardet.

 

Folk elsker å hate Ryanair men så lenge en setter seg inn i reglene deres er de tikke noen grunn til at det skal bli problemer. Med de billettprisene de har må de ha annet å tjene penger på. De gangene jeg har fløyet med de har jeg reist i det jeg har gått i eller med håndbagasje.

Lenke til kommentar

 

har ryanair automatisk maskin der man printer ut boardingpass selv, på gardemoen?

 

Tror man må betale 500 kroner for det hvis jeg ikke husker helt feil. De er skikkelig rigide på at du sjekker inn før du møter opp på flyplassen og kommer med boardingpasset til flyplassen. Jeg har bare fløyet med de fra torp så kan hende det er annerledes fra Gardermoen (men tviler på det).

 

 

passkontroll sjekker pass og billetter såklart.. dem sjekker ikke bare pass ,,så man må ha en fysisk billet sammen med passet ..

 

jeg resier hver 3 mnd så dette vet jeg

 

Det går fint så lenge en har billetten på appen til flyselskapene også så her tar du feil mtp at en må skrive ut boardingkortet.

Endret av ilpostino
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil takke alle som ikkke klarer lese informasjonen flyselskapet gir gjentatte ganger og går i alle gebyrfellene slik at de sponser mine billige billetter.  :tease: 

 

Satt engang på Ryanair ved siden av et par som hadde møtt opp på flyplassen uten boardingkort og med hver sine lille koffert for innsjekking. De bukke flydd Business med noen andre for en lavre pris. De skjønte poenget med at jeg takket dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

passkontroll sjekker pass og billetter såklart.. dem sjekker ikke bare pass ,,så man må ha en fysisk billet sammen med passet ..

 

jeg resier hver 3 mnd så dette vet jeg

Jeg tror du blander konseptene sammen. Ved avreise sjekker de billetten, men ikke ved ankomst.

Jeg tror nok heller det er du som ikke har reist noe særlig. Når man fra Norge skal reise til en flyplass utenfor Schengen-området, slik som London er, så må du gjennom passkontoll i Norge før du går på flyet. Og i England er det ny passkontroll.

 

På Gardermoen bruker man F-gatene til flighter til USA, England, Thailand og slikt som ligger utenfor Schengen. Det kan være lang kø i passkontrollen for å komme til de gatene og mange som ikke er vant med å reise har ikke beregnet at dette kan ta tid og noe har rett og slett ikke skjønt at de må vise passet her før de forlater Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...