Gå til innhold

PC oppsett 2014


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig bra post, kanskje lurt å sette som sticky vis trådstarter tar ansvaret med å oppdatere den 1gang i mnd kanskje? Forumet blir jo fylt med poster ang pc bygging. Kanskje Marius også er åpen for at folk sender forslag ang deler til de forskjellige klassene.

 

Bra å se at noen tar ansvar eneste jeg gjerne skulle hatt er prisklassen 9-10k Er jo mulig å bare mikse mellom 7-12 klassen.

Lenke til kommentar

Hehe! Oppgradert post frå den mindre populære byggeguiden forrige uke:-P

Godt ein med SKIKKELIG peiling og kontroll lagde noe folk kan stole på!

Folk må da for svarte forstå at det er rom for forandringer og bytting av komponenter!! Korleis hadde markedet sett ut hadde alle kjøpt akkurat d samme...

Ka med anbefaling/oversikt over forskjellige komponenter da? for eks:

Hovudkort: anbefaler gigabyte i billigklassen, msi i mellomklassen, og asus rog eller gigabyte sniper vist du vil sløse peng på:-P to siste for m-atx brukere også:-)

Lenke til kommentar

Ser greit ut disse, men jeg blir litt usikker av den 26k pc'n... Noen av delene var litt rare synes jeg.

 

Corsair AX 860i

Koster unødvendig mye og gir ikke noe nevneverdig ekstra over for eks Corsair AX 850W som jeg ser.

 

Asus Maximus V Formula

Er et greit hovedkort, men kanskje litt overpriset?

Kan eventuelt gått for disse uten ytelses tap:

-MSI Z77 MPOWER

-Gigabyte GA-Z77X-UD5H

-Asus P8Z77-V Deluxe

 

Cosmos II kabinettet ville jeg kalt unødvendig da det blir veldig stort for folk flest og vil ikke passe under for eks en god del bord etc så det blir fort upraktisk ved mindre det skal stilles ut på bordet.

 

Samsung 840 500GB er en god harddisk, men for en hardcore PC ville jeg kanskje sett på 840 Pro 256GB da den yter en god del bedre. Den mangler dog en del av plassen.

 

7970 Matrix kort i CF må jeg si blir litt vel unødvendig prismessig.

To GHZ kort vil jo yte ganske så likt til lavere pris, du kan og til nesten samme pris få for eks to 680 i crossfire og.

 

i5 3570K er en meget god prosessor til Gaming og alt det, men kanskje en bedre prosessor burde blit sett på når Pc'n koster 26000kr?

 

Her har du et annet syn på ei slik liste.

Den jeg satte opp er god og skal fungere bra. Noe kan også spares på ved og gå for billigere 680 kort da de i den akkurat nå koster 4 281kr per stk.

Ved kjøp av disse i stedet vil man spare totalt 1164kr der.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hmm, skal vurdere det, men jeg har gått for det som er "forsvarelig" å bruke, og de som allerede har spesielle valg (dvs. AMD over Nvidia/Intel) trenger nok ikke disse forslagene :p

Du mener det er uforsvarelig å kjøpe Nvidia? 7xxx gir kanskje et par ekstra FPS over 6xx, men du har noen fordeler som Physx til spilling. Til annet bruk, er ofte NVidia å foretrekke da det ofte har bedre støtte i proffesjonelle aplikasjoner pga CUDA og bedre støtte i Linux, selv om det kanskje er irrelevant for mange. I tillegg bruker NVidia generellt mindre strøm enn AMD og derfor kan du klare deg med mindre strømforsyning og av løpet av et år eller to kan en som bruker maskina mye spare et par hundrelapper i strøm :p

 

Sammenligne NVidia/AMD med AMD/Intel blir bare feil, da AMD/Intel vil i nesten alle tilfeller gi dårligere ytelse i tillegg til høyere strømforbruk.

Lenke til kommentar

Du mener det er uforsvarelig å kjøpe Nvidia? 7xxx gir kanskje et par ekstra FPS over 6xx, men du har noen fordeler som Physx til spilling. Til annet bruk, er ofte NVidia å foretrekke da det ofte har bedre støtte i proffesjonelle aplikasjoner pga CUDA og bedre støtte i Linux, selv om det kanskje er irrelevant for mange. I tillegg bruker NVidia generellt mindre strøm enn AMD og derfor kan du klare deg med mindre strømforsyning og av løpet av et år eller to kan en som bruker maskina mye spare et par hundrelapper i strøm :p

 

Sammenligne NVidia/AMD med AMD/Intel blir bare feil, da AMD/Intel vil i nesten alle tilfeller gi dårligere ytelse i tillegg til høyere strømforbruk.

Joda, men se på den beste PCen jeg satte opp... 2x Titan, og på Redigerings PCen... 660Ti ;) Det jeg mente er at noen "må" ha et spesiellt merke, og ikke vil kjøpe et annet ;)
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...