Gå til innhold

Hvem drepte Olof Palme og hvorfor ?


Ove38

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

facepalm.jpg

 

Føler for å komme med en "facepalm". Forresten er det helt tilfeldig at uttrykket ligner på Olof Palme. *facepalm* nr 2.

Nei, men for å komme over til temaet, kan det ha vært en ensom høyreekstremist som drepte ham.

På en måte en tidlig utgave av Breivik, som ikke fortalte om planene sine til noen. Og derfor ble han ikke tatt.

Olof Palme var vel ganske venstreorientert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
  • 2 måneder senere...
  • 2 år senere...

Akkurat som i tilfellet Anna Lindh, Ronald Reagan, John Lennon, Utøya og Las Vegas så var det en ensom galing som drepte Olof Palme. Men det var ikke Christer Pettersson, han hadde aldri greid å løpe opp den trappen morder løp og videre nedover gaten. Et vitne som kjente Christer Pettersson så morderen i trappa og sa at det ikke var Christer Pettersson han så. Den ensom galingen har gått fri i 30 år fordi svenskene den dag i dag ikke kan få seg til å tro at det bare var en ensom galing som helt tilfeldig møtte på Palme og drepte ham.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Faren min bor i Sverige og han kjenner til en etterforsker som hadde mye å gjøre med Palme-mordet. Denne etterforskeren er 100% sikker på at det var Christer Petterson. Men vi må også huske at mange er "sikre" og at "ingen" vet. Selv om veldig mye tyder på at det var Pettersson.

 

At Christer Petterson ikke kunne ha drept Palme fordi han ikke skulle ha vært i stand til å løpe opp en trapp er bare tull, vil jeg påstå. Det har blitt laget flere dokumentarfilmer om Christer Pettersson, og i en av disse kan du se ham løpe opp den samme trappa uten problemer.

Endret av Diskusjonist
Lenke til kommentar

Jeg har selv tenkt på om Olof Palme kan ha blitt tatt av dage fordi han sympatiserte med det kommunistiske Sovjetunionen. Palme ville kanskje stått på feil side om Svergie hadde blitt invadert, og mange oppfattet ham som en trussel mot Svergie og mot den frie verden under den kalde krigen. Det kan også ha vært CIA som drepte ham.

Men det er og blir spekulasjoner. Kanskje det var Petterson som drepte ham. Hvis de svenske etterforskerne mener det, så er det vel det som er mest sannsynlig.

Det er forøvrig helt utrolig hvor mange fra politikken, akademia og fra intellektuelle kretser i Norge og Svergie som støttet Sovjetunionen under den kalde krigen. Jeg tror dette er en av grunnene til at Olof Palme saken ble så stor. Denne gruppen støttet en fiende som truet med invasjon, som fengslet, torturerte og henrettet millioner av uskyldige mennesker, som brukte konsentrasjons-og arbeidsleirer og som ønsket å fjerne vårt demokrati og våre menneskerettigheter. Olof Palme var bare en av mange. I ettertid har disse forræderne (de er det slik som jeg ser det) sluppet altfor enkelt unna. Mange av disse, som har utvist en så katastrofalt dårlig dømmekraft, sitter i dag i ansvarsfulle og innflytelsesrike stillinger. Bare se på slike folk som terroristen Gule og spionen Galtung, som NRK bruker som ekspertkommentatorer.

Lenke til kommentar

Det er forøvrig helt utrolig hvor mange fra politikken, akademia og fra intellektuelle kretser i Norge og Svergie som støttet Sovjetunionen under den kalde krigen.

Og den andre siden støttet et land som allerede er en okkupasjonsmakt og har komplett balletak på samfunnet vårt?

 

Personlig ser jeg ikke den store forskjellen.

 

Alle er landsforrædere så lenge de jobber på vegne av en fremmed makt og ikke sin egen nasjon. Norge er idag fullt av landsforrædere, samme med de fleste Europeise land.

 

Det er på tide å arbeide for sitt eget lands interesser og ikke USA sine (som i stor grad nå til dags ikke bare er inkompatibelt med egne lands interesser men direkte motstrider eget lands interesser og sikkerhet).

Endret av zeebra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...