Gå til innhold

Noen overvåker mobilen min


Anbefalte innlegg

Jeg er helt sikker på at noen overvåker mobilen min, jeg kan nesten bevise det. Jeg kan ikke se det på telefonen min, men jeg vet det ut i fra at noen stjeler innholdet fra den (bilder fra kamerarullen) og legger det ut på nettet. Jeg er helt i sjokk og forstår det ikke, men det har skjedd 3 ganger nå på 3 dager, og jeg skjønte det ved det siste tilfellet nå nettopp.

 

Min umiddelbare reaksjon var å sette på flymodus og ta ut sim-kortet. Men nå sitter jeg her og har ikke peiling på hva jeg skal gjøre. Jeg har en iPhone 7 med Telenor abonnement. Jeg har heller ingen anelse hvordan de overvåker den. De har ikke hatt tilgang til mobilen min fysisk.

 

Hvordan skal jeg gå frem nå? Hvem kan jeg kontakte? Eller hva kan jeg gjøre for å finne ut hvordan de overvåker den? Hvilken måte kan de overvåke meg på? Tror dere jeg er trygg med flymodus og uten sim-kortet? All info om dette ville jeg satt pris på om noen har peiling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe har vel tilgang til din icloud. Hvis du synkroniserer bilder med icloud, så vil den personen ha tilgang til alt.

 

Bare bytt icloud/apple id passord.

Jeg har aktivert slik at hver gang noen logger på min Apple-ID må det verifiseres. Altså det kommer opp en pop-up på tlf min hvor det står "Noen prøve rå logge inn i nærheten av Oslo" så må jeg trykke godkjenn og skrive inn verifiseringskoden for å logge inn. Det er da mulig at de overvåker meg gjennom iCloud, men jeg kan ikke bare bytte passord og tro det var grunnen uten å være helt sikker. 

Lenke til kommentar

Har du installert apper som ikke er fra apple, altså fra en nettside?

Er mobilen din satt opp slik at man ikke trenger å skrive et passord/pin for å åpne den og har du i tillegg latt den ligge slik at uvedkommende kan ha hatt tilgang til den.

 

Hvis du med sikkerhet kan svare ja på minst en av disse så er det en mulighet for at mobilen din kan bli fjernovervåket.

 

Å sette telefonen tilbake til fabrikk innstilling vil nok løse dette. 

Lenke til kommentar

Har du installert apper som ikke er fra apple, altså fra en nettside?

Er mobilen din satt opp slik at man ikke trenger å skrive et passord/pin for å åpne den og har du i tillegg latt den ligge slik at uvedkommende kan ha hatt tilgang til den.

 

Hvis du med sikkerhet kan svare ja på minst en av disse så er det en mulighet for at mobilen din kan bli fjernovervåket.

 

Å sette telefonen tilbake til fabrikk innstilling vil nok løse dette. 

Nei og Nei. Kan legge til at vedkomne som overvåker meg har en klar intensjon, og det er ikke tilfeldig. Han ikke vært i kontakt med vedkomne fysisk.

Lenke til kommentar

Og hvordan, tror du, at noen du liksom "bare" har chattet med kan overvåke mobilen din?

Dette har skjedd 4 ganger nå på tre dager: Jeg har gjort klart et innlegg til min Instagramside, altså et bilde som nå ligger på min kamerarull uten at jeg har delt det med noen eller lagt ut på nettet. Så hendholdsvis 6 timer, 1 time, 4 timer og 2,5 timer etterpå har vedkomne jeg snakker ut lagt det ut sin på Instagram.

 

Jeg vet det må høres helt sprøtt ut for dere, men det er det også for meg. Jeg forstår ingenting hvordan det skjer, men det er helt umulig tilfeldig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...