Gå til innhold

Mediesenter og spillemulator i XBOX-kabinett(1. gen) - Kommentartråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stilig prosjekt, må følge med på det videre. Kanskje et dumt spørsmål, men hvordan OS har du tenkt å kjøre på maskinen?

Takk for det! Planlegger å kjøre Windows 7. Det er kjedelig, men trygt, enkelt og effektivt :-)

 

 

Såvidt meg bekjent følger lavprofilkjøleren med alle T-prosessorer. (Også 630T og 530T!)

 

Ikke verst. Forhåpentligvis gjør det også det på Ivy!

Sannsynligvis ;-)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

I PowerMacen lå det på 50-60 grader ved load. Der er det dårlig luftgjennomstrømming. Prosessoren, derimot, ligger på 25-30 grader pga overkill vannkjøling ^^

 

Har ikke turt å teste hva kortet trekker ved spilling i XBOX-kabinettet :/

 

Måtte ta av PCI-braketten, men ingen modifisering utenom det :-)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei hopp!

Veldig stilig prosjekt. Har en stund tenkt på å bygge noe selv, har en eldgammel forsterker liggende, forsterkeren begynner å bli heller dårlig, men selve huset/kabinettet er skikkelig stilig. Å lese om andres prosjekter er derfor veldig inspirerende.

Er du fornøyd med en T-versjon av prosessoren? Det er en ting jeg selv vil måtte komme til å vurdere.. og lavere tdp er jo fristende må jeg si. Og hvordan påvirka det støynivået at du kutta ut X-en og brukte netting/gitter for å dekke over?

Lenke til kommentar

Hei, takk for kommentar! :-)

 

PC i forsterkerkabinett kan bli kult. Det ligger en arbeidslogg her på forumet med en som gjør noe liknende. Der kan du sikkert hente en del inspirasjon :-)

 

Prosessoren fungerer veldig bra. Hovedkort, SSD, 2.5" harddisk og minne trekker 50W full load(Prime95). Har spilt litt Battlefield 3 på den, og det fungerer helt greit. Det er dog helt klart at prosessor er flaskehals(i forhold til HD6870). Hovedmaskinen min døde, så jeg bruker XBOX-en som spillmaskin til den er oppe og går. Den fungerer mer enn bra nok til dagens spill. Husk forøvrig at 2120T har HD2000 grafikkbrikke, og den er veldig svak.

 

Har ikke kuttet ut X-en enda, men lydnivået uten topplokk er upåklagelig. Prosessoren er så og si lydløs, men skjermkortet suser litt.

 

Bare å spørre hvis du lurer på noe mer :-)

Lenke til kommentar

Alltid hatt sansen for litt roff look jeg :p aldri forstaatt meg paa det der moderne higet etter aa gjemme bort alt som saa mye som kan minne om elektronikk, eller gud forby, kabler :blink: Naar elektronikken er saa pen i seg selv, hvorfor gjemme den bort :)

 

Akkurat finpussen er naa en ting, tenket helst paa overall looken av boksen jeg :wee: den ser mean ut

 

ikke vurdert aa putte ett par (svake/hvite) lysdioder inni der bare for aa uteheve det hele?

Lenke til kommentar

Enig i at det ser fett ut med litt "grov" finish. Vurderte å lakkere boksen for å få det helt plettfritt, men slo raskt fra meg tanken. Hvordan går det forresten med prosjektet ditt? Er clusteret helt ferdig?

 

Lysdioder har jeg ikke en gang vurdert å sette inn. Hadde en Dell XPS 720 og en 630i tidligere, begge med "fjortisslys", og jeg har blitt skadet for livet. Nå vil jeg helst at ting skal være helt plain og minimalistisk uten støy og lys. Blinkende harddisklamper gjør meg gal! ;-)

 

PowerMac-en min(signatur) har én LED. Det er en svak, hvit LED som lyser på forsiden når maskinen er på. Den lyser ut av et 0.5mm hull og er bare synlig rett foran maskinen. Det er mer enn nok for meg :-)

Lenke til kommentar

aapen er haapet aa naa beta i lopet av juni, og det tror jeg at jeg skal klare, men hele greia er ikke estimert til aa bli ferdig for desember, er iverfall da jeg skal holde presentasjonen :p saa er fortsatt litt arbeidstid som gjenstaar. men bare gudene vet naar selve arkitekturen er ferdig :wee:

 

Er kritisk selv til lys og glor, naar jeg begynte aa modde var det neontubes som var tingen *gross*, saa forstaar godt at man kan bli litt 'mettet' paa "fjortislys", det er sikkert..

 

Men om man gjor det "riktig", saa man bare uthever effekten fremfor aa skape discoshow kan det bli fint med litt lys ogsaa, jeg pleier aa enten dekke diodene med lim eller borste de med grovt sandpapir for aa faa en softglow effekt, fremfor en "lys kjegle" eller spotlight effekt :)

 

Feks, her er en digital hodetelefon-forsterker/DAC jeg bygget for ett par aar siden, de rode diodene brukes til aa balansere transistorene, den blaa er USB, og satt inn noen off-white for aa utheve transformerene og elektronikken :)

IMGA0242-1.jpg

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...