Gå til innhold

Det beste fra GNU/Linux


Anbefalte innlegg

Da er avstemmingen over, og vi får ny samletråd for det beste fra forumet. Dette er altså (midlertidig) den nye tråden. Her trengs det hjelp. Kom med forslag til hva som skal tas med i tråden her. Etterhvert som tråden blir mer ferdigstillt vil den bli byttet ut med en ny, låst tråd, og denne tråden vil ta over som diskusjonstråd.

 

I forbindelse med den nye tråden har jeg et par spm. Vil folket ha en avstemming om tråder skal tas med, eller skal vi ta med alt som blir foreslått (selvsagt med mulighet for visse unntak - om dere forstår)?

 

Er det noen som har lyst å skrive "Les dette før du poster" tråden?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Informasjonstråder, guider og howtos

[wiki] (K)ubuntu server howto

[wiki] Den store Ubuntu-guiden (Ubuntu Hardy)

[artikkel] Dualboot Vi viser hvordan du installerer to operativsystemer på samme maskin.

[artikkel] Skrivebordsmiljø i Linux Hvilket passer best for deg?

Dugnad: 101 grunner for å velge GNU/Linux

Den store effektivitetstråden

[artikkel] Linux Guide: Hva er det?

 

Emnetråder

[wiki] Neo Freerunner

OpenMoko

Nettbank / BankID-erfaringer i GNU/Linux-systemer

Conky (sanntidsinformasjon direkte på desktopen)

Den liberale screenshot/dektopmod-tråden

Gratisspill til GNU/Linux og Windows

Gratis OS-uavhengig programvare

Nyhetstråden rundt GNU/Linux og åpen kildekode

 

Tips, triks, løsninger og ofte stilte spørsmål

Hvordan sørge for at nye filer i en bestemt mappe får en bestemt rettighet

x32 vs x64

katalog "renamet" med punktum, for så å bli borte?

 

Mer generelle diskusjoner

Burde jeg bytte til GNU/Linux?

Linux og brukervennlighet

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra.. Gleder meg til å se hvordan dette utvikler seg. Det første som inn i tråden er en link til wiki'en! Og evt. en IRC kanal, selv om noen var imot :tease:

En annen nyttig ting kan være link til noen godt hw.no artikler, f.eks. Dualboot guiden.

 

Mener du en avstemning for hvert forslag? Det blir vel litt i overkant. Det beste er vel hvis en, du cyclo?, har et slags ansvar for å plukke ut de tullete fra de gode forslagene. Ellers er det vel opp til oss å komme med saklige forslag. Og så lenge tråden er oversiktlig kan den godt være lang.

Endret av Smif
Lenke til kommentar
Bra.. Gleder meg til å se hvordan dette utvikler seg. Det første som inn i tråden er en link til wiki'en!

Vell. Vi burde vell egentlig hatt linker til de ulike artiklene i wikien, ikke bare wikien i seg selv?

Og evt. en IRC kanal, selv om noen var imot :tease:

Hehe. Ingenting i mot IRC jeg, bare man bruker et fornuftig* nettverk så ;)

Mener du en avstemning for hvert forslag? Det blir vel litt i overkant. Det beste er vel hvis en, du cyclo?, har et slags ansvar for å plukke ut de tullete fra de gode forslagene. Ellers er det vel opp til oss å komme med saklige forslag. Og så lenge tråden er oversiktlig kan den godt være lang.

Vell. Jeg tenkte egentlig ikke på hvert eneste forslag, men kanskje forslag som det er uenighet rundt..

 

* Les: et nettverk jeg allerede er på :D

Lenke til kommentar

Info om de forskjellige DE man kan velge mellom tror jeg er greit og ha med. Det ble laget en artikkel om dette på hardware.no. Evt også ha med litt oppdatert info om de forskjellige. Kanskje litt info om feks fluxbox og openbox også kan være interesant da de er veldig gode alternativer for maskiner som feks har litt utdatert hardware som er enkle og lære seg, om man gidder da selvsagt.

 

 

EDIT: Så ikke at info om dualboot var lagt til.

Endret av Ördög
Lenke til kommentar

Kanskje man burde inkludere informasjon om hvordan man brenner en .ISO fil slik at den fungerer. Ser alt for ofte at dette blir gjort feil.

Eventuelt linke til gratis programmer som en kan bruke.

Gjerne og gjøre det helt klart for nye brukere av GNU/Linux at det IKKE er Windows.

 

Ellers ser jeg frem til at denne tråden vokser og blir meget nyttig for alle.

 

atlef.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...