Gå til innhold

– Ingen Blu-ray til 360 (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Ang den spesifikke tjenesten til MS for 1080p streaming av filmer "On demand" så kreves det en accesshastighet på 5 Mbps for 1080p med 5,1 surround. Neppe et problem i Norge, selv modern har mer enn 5 Mbps inn i heimen.

 

Fra en kar hos BusinessOfVideo.com som har testet tjenesten (han er med i XBox Live Preview-gruppen):

 

"Of course, the new 1080p streaming functionality is really the one I have been waiting to get hands on with and after watching a bunch of movies this morning, all I can say is that the quality it truly incredible. ... they have stated that it only takes about 4MB of bandwidth to be able to get 1080p streaming. You really have to see it to believe it as it really is that good."

 

 

Man kan si hva man vil, men 5 mbit per sekund vil føre til en kvalitetsforringelse kontra blu-ray.

 

AtW

Lenke til kommentar

6 innlegg tidligere:

 

"Rent teknisk så er det pr idag bedre kvalitet på en BluRay enn MS streaming-tjeneste. MS har høyere komprimering på bildet og leverer ikke eksempelvis lydsporet i TrueHD. Men med raskere linjer og bedre teknologi er det bare snakk om tid før Digital Distribusjon tar igjen og går langt forbi BluRay."

Lenke til kommentar

Joda det er koselig å ha et fysisk produkt i hylla for de som liker denslags, og det markedet blir nok neppe å dø ut med det første. Folk kjøper jo for eksempel enda LP-plater... BluRay blir nok neppe en klassiker, men neppe noen LaserDisc heller, antagelig noe imellom.

 

Ang. streaming og games on demand så er det helt klart framtiden. For folk (inkludert meg) som er litt eldre og har god økonomi så er det helt klart mer aktuelt å trykke på noen få knapper på Xboxen, betale en slant og få se filmen i 1080p med 5,1 surround øyeblikkelig framfor å få en plastskive i posten eller å kjøre et sted for å kjøpe eller leie produktet. Samme er tilfelle for spill. Nytt kult spill ute? Noen kjappe trykk og det er på harddisken en halvtime senere. Mye kjappere enn å forlate huset eller bestille online. Faktisk er streaming og movies on demand så mye enklere at om de priser seg rett vil det kunne erstatte en stor del av det behovet torrents og annen p2p ulovlig deling utgjør. Jeg har ofte tenkt at jeg gledelig hadde betalt HBO noen slanter for å se siste Entourage-episode online i HD istedet for å sitte i timesvis etter at episoden har gått på lufta og vente på at den skal bli tilgjengelig. Instant entertainment er verd noen kroner og jeg betaler gledelig.

 

Ang den spesifikke tjenesten til MS for 1080p streaming av filmer "On demand" så kreves det en accesshastighet på 5 Mbps for 1080p med 5,1 surround. Neppe et problem i Norge, selv modern har mer enn 5 Mbps inn i heimen.

 

Fra en kar hos BusinessOfVideo.com som har testet tjenesten (han er med i XBox Live Preview-gruppen):

 

"Of course, the new 1080p streaming functionality is really the one I have been waiting to get hands on with and after watching a bunch of movies this morning, all I can say is that the quality it truly incredible. ... they have stated that it only takes about 4MB of bandwidth to be able to get 1080p streaming. You really have to see it to believe it as it really is that good."

 

 

Vil du prøve det selv? Sett igang, her: Microsoft Smooth 1080p streaming

 

 

Ser ut til at fysisk medie endelig har møtt sin overmann og glad er jeg for det. Digital distribusjon er framtiden, så BluRay eller ikke til 360en? Spiller liten rolle i praksis, selv om noen fra SDF sikkert kommer innom her snart og vil påstå det motsatte...

Hva om du, som de fleste, har en bil? og kjører til nærmeste elkjop,lefdal, expert, sikkert ikke mer en 15min unna. Bare spør, hvor lat går det ann å bli ?

Lenke til kommentar

Hehehe, det er nok ikke utbredelsen av transportmidler som bestemmer om video-on-demand blir populær ;)

 

Man KAN gå hvor som helst, gjerne på ski om vinteren, men likevel velger folk å bruke bil, buss, trikk eller andre transportmidler. Hvorfor? Fordi det er enklere å mer behagelig. Det er enklere og mer behagelig å sitte i sofaen, velge filmen du vil se, og se den istedet for å kjøre til nærmeste butikk. :)

Lenke til kommentar

La oss si at, som de fleste gjør når de har besøk av guttegjengen, han tar seg en pils? Da kan han ikke kjøre til nærmeste Elkjøp, Lefdal eller Expert som kanskje ikke er mer enn 15 min unna. Om det er den argumentasjonen du vil komme med fremover MadRos må jeg helt ærlig si at det er bedre om du holder deg utenfor diskusjonen.

Lenke til kommentar

6 innlegg tidligere:

 

"Rent teknisk så er det pr idag bedre kvalitet på en BluRay enn MS streaming-tjeneste. MS har høyere komprimering på bildet og leverer ikke eksempelvis lydsporet i TrueHD. Men med raskere linjer og bedre teknologi er det bare snakk om tid før Digital Distribusjon tar igjen og går langt forbi BluRay."

 

Poenget er at det ikke nødvendigvis gir så mye mening å vise til hvor lite båndbredde en streamingtjeneste krever, når kvaliteten også går ned, man kan streame 1080p på 1 mbit også, men det vil ikke se bra ut. At det er snakk om tid er jo greit nok, men "det er snakk om tid" kan også være snakk om et tiår.

 

AtW

Lenke til kommentar

Selvfølgelig kommer ikke bluray til 360. Er drittlei av alle de amatørmessige spill "journalistene" som slår stort opp de minste udokumenterte ryktene som om det skulle være bekreftet allerede.

 

MS slipper jo akkurat i disse tider film markedplass over hele verden, selv i bortgjemte lille Norge, selvsagt vil de ikke begynne med bluray tull nå.

 

Ser også den vanlige surmulingen fra mest sannsynlig PS3 eiere som tydeligvis enda ikke har skjønt at bekvemmelighet er mye viktigere for de aller fleste enn at filmen er superduperHD+ på en fysisk plate.

 

Leie 1080p film til 38kr på Live eller vanlig til 28kr som man kan begynne å se umiddelbart ved et trykk på knappen er et meget godt alternativ til å dra til nærmeste butikk og enten kjøpe film for 100-200kr eller leie på den nærmeste lugubre Muhammad sjappa til ikke noe lavere priser.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig kommer ikke bluray til 360. Er drittlei av alle de amatørmessige spill "journalistene" som slår stort opp de minste udokumenterte ryktene som om det skulle være bekreftet allerede.

 

MS slipper jo akkurat i disse tider film markedplass over hele verden, selv i bortgjemte lille Norge, selvsagt vil de ikke begynne med bluray tull nå.

 

Ser også den vanlige surmulingen fra mest sannsynlig PS3 eiere som tydeligvis enda ikke har skjønt at bekvemmelighet er mye viktigere for de aller fleste enn at filmen er superduperHD+ på en fysisk plate.

 

Leie 1080p film til 38kr på Live eller vanlig til 28kr som man kan begynne å se umiddelbart ved et trykk på knappen er et meget godt alternativ til å dra til nærmeste butikk og enten kjøpe film for 100-200kr eller leie på den nærmeste lugubre Muhammad sjappa til ikke noe lavere priser.

 

Ja, alt er en konspirasjon fra PS3-eiere som vil ta over verden....

 

At det er et bedre alternativ enn å leie film sier seg nesten selv, det markedet er i ferd med å dø. Jeg tror de må konkurrere relativt hardt for å slå ut salg av film (som har blitt billig), og nedlasting dog.

 

AtW

Lenke til kommentar

Joda det er koselig å ha et fysisk produkt i hylla for de som liker denslags, og det markedet blir nok neppe å dø ut med det første. Folk kjøper jo for eksempel enda LP-plater... BluRay blir nok neppe en klassiker, men neppe noen LaserDisc heller, antagelig noe imellom.

 

Ang. streaming og games on demand så er det helt klart framtiden. For folk (inkludert meg) som er litt eldre og har god økonomi så er det helt klart mer aktuelt å trykke på noen få knapper på Xboxen, betale en slant og få se filmen i 1080p med 5,1 surround øyeblikkelig framfor å få en plastskive i posten eller å kjøre et sted for å kjøpe eller leie produktet. Samme er tilfelle for spill. Nytt kult spill ute? Noen kjappe trykk og det er på harddisken en halvtime senere. Mye kjappere enn å forlate huset eller bestille online. Faktisk er streaming og movies on demand så mye enklere at om de priser seg rett vil det kunne erstatte en stor del av det behovet torrents og annen p2p ulovlig deling utgjør. Jeg har ofte tenkt at jeg gledelig hadde betalt HBO noen slanter for å se siste Entourage-episode online i HD istedet for å sitte i timesvis etter at episoden har gått på lufta og vente på at den skal bli tilgjengelig. Instant entertainment er verd noen kroner og jeg betaler gledelig.

 

Ang den spesifikke tjenesten til MS for 1080p streaming av filmer "On demand" så kreves det en accesshastighet på 5 Mbps for 1080p med 5,1 surround. Neppe et problem i Norge, selv modern har mer enn 5 Mbps inn i heimen.

 

Fra en kar hos BusinessOfVideo.com som har testet tjenesten (han er med i XBox Live Preview-gruppen):

 

"Of course, the new 1080p streaming functionality is really the one I have been waiting to get hands on with and after watching a bunch of movies this morning, all I can say is that the quality it truly incredible. ... they have stated that it only takes about 4MB of bandwidth to be able to get 1080p streaming. You really have to see it to believe it as it really is that good."

 

 

Vil du prøve det selv? Sett igang, her: Microsoft Smooth 1080p streaming

 

 

Ser ut til at fysisk medie endelig har møtt sin overmann og glad er jeg for det. Digital distribusjon er framtiden, så BluRay eller ikke til 360en? Spiller liten rolle i praksis, selv om noen fra SDF sikkert kommer innom her snart og vil påstå det motsatte...

Hva om du, som de fleste, har en bil? og kjører til nærmeste elkjop,lefdal, expert, sikkert ikke mer en 15min unna. Bare spør, hvor lat går det ann å bli ?

 

Men hvorfor kjøre til nærmeste elkjip,lefdal eller expert om en kan bla igjennom alt av filmer og serier hjemme når du selv har lyst til? Og leie dette til en rimelig penge?

 

Jeg tror aldri digital distrubusjon kommer til å ta over for det å eie et fysiskt produkt, mennesker er for glad i å sammle og eie ting til at det kommer til å skje. For å ikke snakke om at verden slik vi kjenner den hadde blitt forandret også...tenk på alle menneskene rundt i hele verden som hadde vært uten jobber, så det kommer aldri til å skje...ikke i vår leve tid hvertfall.

 

Men denne updaten som Microsoft har nå gitt noen av oss tilgang til er bare helt genial, den har gjort om X360 fra en grei mediasenter til et genialt mediasenter. MS har regelrett tatt kvelertakk på konkurenten PS3 og jeg er ikke anet en imponert...mektig imponert.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

"Ja, alt er en konspirasjon fra PS3-eiere som vil ta over verden...."

 

Er jo ganske tydelig at PS3 fanboys som har pushet bluray some det helt store i flere år nå vil finne en filmtjeneste som dette litt truende.

 

Hvorfor gå ut å kjøpe en bluray film til 150-200kr når man kan leie filmen med et tastetrykk for under 40 kroner? Eller kjøpe den hvis man vil det.

 

Jeg kan love deg at du ikke vil finne en eneste 360 eier som er negativ til dette men du vil finne flust av PS3 eiere som vil kommed med dårligere og dårligere argumenter for hvorfor det er mye bedre å kjøpe bluray filmer.

Lenke til kommentar

"Et av de viktigste grunnene til at blu-ray uansett er kjekt er det at man har all dataen der umiddelbart. Ikke alle har kjappe nettlinjer, som feks meg, foreløpig ihvertfall."

 

Du er klar over at dette dreier som streaming? Du trykker start og filmen starter på sekunder. Så lenge du har minimum 1mbit linje, og ikke mange i Norge har under det vil jeg tro, så kan du fint se filmer.

Lenke til kommentar

Du sit litt i glashus når du snakkar om "fanboys" her, Ververv. Den einaste her som viser klare teikn til å passe i denne kategorien, er faktisk du.

 

For det første, var det du som drog inn denne leir-tankegangen i diskusjonen. Vi andre hadde faktisk ein relativt sakleg diskusjon omkring tekniske merittar og praktiske hensyn før du kom og byrja å snakke om "PS3 eiere <sic> som tydeligvis enda ikke har skjønt <klipp>". Denne typen "oss mot dei"-tankegang er veldig typisk fanboy-oppførsel.

 

For det andre, går du aggresivt i forsvar for det du oppfattar som den gode sida i denne saka, som tydelegvis er Microsoft. T.d. er journalistar som vågar å slå opp denne saka "amatørmessige", og du prøvar å latterleggjere dei som bryr seg om kvalitetsskilnadar ved å snakke om "superduperHD+". Igjen, typisk fanboy-oppførsel.

 

For det tredje, er måten du snakkar om "fienden" på so latterleg partisk, at det skal ei skikkeleg fanboy-innstilling til for å ikkje sjå det sjølv. Visstnok so står det mellom Microsoft sitt heilt fantastiske tilbod, og det å reise eins ærend til ein butikk eller "den nærmeste lugubre Muhammad sjappa <sic>", og betale ei lita formue for å få "superduperHD+" (som sjølvsagt ingen normale menneske bryr seg om uansett). Det er forresten artig å sjå korleis prisen på BD går opp frå innlegg til innlegg. Om du ikkje sluttar å skrive, risikerar eg snart å ikkje lenger ha råd til å kjøpe filmar.

 

 

Forresten, i den verkeleg verda, får du no BD-filmar frå Play.com til rundt 60 kroner. Desse blir leverte på døra, og når eg får besøk, kan vi sjå filmane ved ganske enkelt å ta dei ned frå hylla og plassere dei i spelaren. Vi treng ikkje gå nokon stad. Eg får dei då òg i "superduperHD+"-kvalitet. ;)

 

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar

Strengt teke opererar Play.com frå Jersey, og er ganske so retta mot den internasjonale marknaden. Eg trur faktisk ikkje det er so uvanleg å bruke denne typen nettbutikkar i dag, eg kjenner i alle fall ein del som brukar nettopp Play.com. 18 GBP er forresten litt i overkant av 160 kroner, og det er då omtrent so dyrt som BD blir i den butikken.

 

Eg ser verkeleg ikkje kvifor Play.com ikkje skulle vere relevant i denne samanhengen. Er det å bestille ein film frå ein slik nettbutikk so veldig mykje meir eksotisk enn å direkteoverføre han gjennom ein XBox 360? Problemet ditt er vel heller at prisane på Play.com ikkje passa med det biletet du prøvar å male, der BD er noko frykteleg dyrt og upraktisk.

 

CDON er forøvrig ikkje ein spesielt billig butikk, men du får faktisk nokre BD-ar frå rundt 100 kroner der òg. Dersom du ser andre stader, som t.d. Elkjøp sin nettbutikk (eller blir det òg altfor eksotisk?), ser ein at dei har 35 titlar til under 100 kroner, og 62 mellom 100 og 150. Både hos dei og andre stader, kan ein faktisk finne heilt nye filmar til ein god del mindre enn 200 kroner.

 

EDIT: Prisnivået på BD ser forresten ut til å vere synkande. :)

 

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar

Du er akkurat en av de jeg prater om ser jeg. Dårligere og dårligere argumenter for hvorfor bluray er tingen.

 

Bare fortsett å bestill filmer fra Jersey du og fyll upp huset ditt. Bare ikke forvent at det store flertallet vil velge å kjøpe bluray når de har muligheten til å se hva de vil umiddelbart uten å løfte en finger.

 

Du minner meg litt om de som fremdeles cier CD er bedre for musikk fordi det er litt bedre kvalitet enn mp3. Ikke særlig mange som bryr seg om det.

Lenke til kommentar

Forøvrig kan man jo også nevne at PS3 nå får Netflix også (i amerika), så selv Sony innser tydeligvis at de må hoppe på dette nå.

 

Og det vil jo ta vekk en del bluray film salg fra dem.

 

Så du behøver ikke beskytte bluray i alt, selv dine overlords har jo innsett at streaming er fremtiden ser det ut til.

Lenke til kommentar

Du er akkurat en av de jeg prater om ser jeg. Dårligere og dårligere argumenter for hvorfor bluray er tingen.

 

Bare fortsett å bestill filmer fra Jersey du og fyll upp huset ditt. Bare ikke forvent at det store flertallet vil velge å kjøpe bluray når de har muligheten til å se hva de vil umiddelbart uten å løfte en finger.

 

Du minner meg litt om de som fremdeles cier CD er bedre for musikk fordi det er litt bedre kvalitet enn mp3. Ikke særlig mange som bryr seg om det.

 

CDer selger fortsatt bedre enn mp3, og på download-fronten stiger kvaliteten stadig. Greit nok folk er ikke så opptatt av kvalitet som man skulle ønske, men det burde ikke være alt for vanskelig for deg å skjønne at man kan være opptatt av kvalitet uten å være noen PS3-fanboy. Det er ikke sånn at alle valg og meninger man har er ledd i en stor krig mellom 360 og PS3, for enkelte av oss, så består faktisk livet av mer enn hvilken av disse konsollene som er best.

 

AtW

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...