Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung


Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei. Det har jeg ikke, men jeg har veldig lyst. Nexus Prime frister noe sinnsykt hardware messig. Men jeg irriterte meg grønn over Huaweien og Xperia Pro Mini telefonene mine. De var raske av og til og lagget av og til uten forklaring inne i enkle menyer.

Jeg vurderer å hoppe over på WP7 fordi jeg ønsker noe fresht som ikke lugger i menyene. Men hvis Ice Cream Sandwich overbeviser så kan det hende jeg holder meg til android. Jeg har jo blitt forelsket i alle appsene jeg har kjøpt til android også :-)

 

Akkurat nå sitter jeg med en nokia 1616 som har kun det aller mest grunnleggende av funksjonalitet. Det er grusomt.

 

Nå må det innrømmes at ved nærmere undersøkelse har jeg overdrevet en smule. Med en live wallpaper går ikke scrolling av hjemmeskjermene helt smørsmidig. Bør vel sies at jeg kjører et lass med widgets.

 

Tror nok Prime kommer til å overkompensere med usaklig kraftig hardware, men det vil tiden vise. Er en stund til jeg skal bytte telefon, men WP7 er høyt på lista over de 2 OS-kandidatene til neste telefon. Meget spent på ICS selv, og krysser fingrene for at Nexus S blir en av de første som får det.

Lenke til kommentar

Problemet mitt med mitt med android er at det av og til lagger uten at det er noe som skulle tillsi at det burde lagge. Huaweien hadde en ganske kraftig prosessor og kjørte nesten stock android 2.2 Selv om jeg ikke gjorde noe annet så hendte det at den lugget inne i menyene, noe som jeg synes er svært pussig. Jeg kan på den annen side spille krevende 3d spill uten antydning til lagg. I tillegg synes jeg at android (stock og skinnet) er mindre pent. Men igjen, det erjo store endringer for hver oppdatering noe som lover bra.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rykteoppdatering:

According to our source, the device codenamed Nexus Prime is going to ship with Samsung's own chipset, probably the Exynos, with a blazingly fast dual-core processor clocked at 1.5GHz. But wait, there's more.

 

On that chipset will also reside a powerful dual-core GPU from Imagination. We suspect it's going to be the PowerVR SGX543MP2, or in other words, the same GPU found in the iPad 2 (and quite probably on the iPhone 4S as well).

 

On the back, instead of the 5-megapixel snapper, our source claims, there's an 8-megapixel, full 1080p HD video-shooting camera with some sort of an improved sensor. As for the battery, expect a 2050mAh one (do we hear a whoa?), which should be good for a couple of days use without charging.

 

The Nexus Prime will also be LTE-enabled, but the most interesting part is that it would probably boast a dual-mode GSM/CDMA radio, just like the Apple iPhone 4S.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Update: A new batch of rumored specs have surfaced over on GSM Arena, and these seem to be more in line with what we'd expect of a new Nexus. According to an anonymous Google employee, that 4.65-inch Super AMOLED HD display mentioned above is just about the only spec to make the final cut. The processor, however, is more likely to be a dual-core 1.5GHz Exynos (that's right) with an accompanying dual-core PowerVR SGX543MP2 graphics chip. That rear facing camera? Try 8 megapixels with a newly beefed up sensor. The handset should also ship with a girthy 2,050mAh battery fully capable of juicing this apparent LTE / CDMA / GSM Android monster.

 

Hvis alt dette stemmer, så er det jo en svært bra smartmobil som overgår iPhone 4s som det holder fra første sekund. Samme GPU, og en litt bedre CPU. Skjermen er i en helt totalt annen klasse.

Lenke til kommentar

Spent på de fysiske målene. Om den blir som på bildet over, så er det griselekkert etter min smak!

 

Ja den er griselekker! Jeg tror ikke den blir mye større enn SGS II.. Minimal forskjell. Jeg ser antydning til bedre utnytting av frontarealet, og denne har bare 0,3" større skjerm, men nå er menyknappene tatt bort, og det er bare skjerm..

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...