Gå til innhold

Tilbakeblikk: Metroid Prime (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange gode minner herfra. Var enda ikke kjent med Samus med unntak av en litt rar karakter i Super Smash Bros, og dette var etter en del år som nintendogutt med Zelda og Mario hele veien.

 

Fikk nys om et interessant skytespill som faktisk hadde co-op på Gamecube, og Metroid Prime 2 ble innkjøpt.

 

Opplevelsen var ikke i nærheten av det jeg hadde forventet meg, og jeg er ikke annet en glad for det. Stemningen, musikken, historien, gameplay osv osv. alt bare klaffet. Det gikk med andre ord ikke lang tid før spill nummer en også kom i hus, og selv om noe av spillmekanikken var noe utdatert i forhold til toern (primært Scan, knøttliten hitbox var litt vanskelig å bli vant med.) så klaffet spillet like bra.

 

 

Når spill nummer tre kom på Wiien var jeg jo i ekstase, dette hadde jeg jo ventet lenge på. Bare synd at spillet manglet litt av sjelen de foregående spillene hadde. Nå var det ikke lenger Samsus strandet alene på en planet, men flere planeter og reise til, samt mange andre karakterer å forholde seg til.

 

Stort sett var jo også treern et veldig godt spill men det vekker ikke i nærheten av samme godfølelsen og nysgjerrigheten som de to første.

 

Håper det kommer ytterligere spill fra Retro i Metroid-universet, og helst noe som er mer likt Prime 1 og 2 enn 3!

Lenke til kommentar

Jeg tipper nok at Retro jobber med - om ikke et Metroid-spill - så ihvertfall et lignende "first-person adventure"-spill. Kanskje vi er så heldige at vi får vite hva de driver med på E3?

 

Miyamoto: ?You know, the kind of ideas I have on Metroid are already reflected in the mini-game that is devoted to the series in Nintendo Land, Metroid Blast.?

 

På demoene ser hovedpersonen rett bakfra midt på skjermen mesteparten av tiden, slik at det spilles omtrent som en fps, (selv om det teknisk sett er 3-person skyter.)

 

Hvis kameravinkelen endres vil man få en sømløs overgang til mer "ekte" 3-person, hvor man f.eks ser karakteren fra siden på Mario-vis. Ganske snedig løsning som kan kombinere innlevelsen fra Prime med tradisjonelle 2D-Metroid sekvenser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...