Gå til innhold

Låne ekstra til møbler/hvitevarer


Anbefalte innlegg

Hei, skal snart til banken for å søke om boliglån. Er i en ganske ok situasjon til student å være og skal kjøpe en leilighet verdt i overkant av to mill for halv pris. Jeg bor her nå og møblene er etter min avdøde onkel. Siden jeg sitter såpass greit i det vurderer jeg å låne litt ekstra for møbler osv. Tenker rundt 30-40k. Er dette veldig idiotisk? Forstår selvsagt at det å betale renter på møbler og hvitevarer er dumt, men kommer jo ikke til å slite uansett.

 

Noen innspill? Regner med at det ikke er noe smartere å ta på avbetaling...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å bruke pengene du allerede har til dette?

Penger er penger, om han bruker den ene kronen eller den andre på møbler er ikke relevant. Har du 100 kroner i kontanter og skal kjøpe en leilighet til 200 kroner og møbler til 10 kroner trenger du 110 kroner i lån, uansett om du først kjøper møbler for kontantene dine og går til banken og låner (200-90=)110 kroner, eller om du har 100 kroner men trenger å låne (210-100=)110 kroner.

 

TS: I din finansielle situasjon kan du fint tillate deg å låne 20 000 ekstra for å kjøpe møbler, men jeg ville sterkt vurdert å kjøpe brukt billigere. Det kommer an på om du vet med deg selv om du kommer til å erstatte de brukte møblene om kort tid (men da har spart opp penger) eller om du kommer til å beholde også de billige møblene du kan kjøpe nå lenge. Det er såpass lav rente på boliglånet at dette ikke er noen krise uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...