Gå til innhold

Kombinert gaming PC og "server"


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har i dag et system hjemme bestående av 2 PCer som jeg vurderer å oppgradere til 1 maskin.

 

1 vanlig stasjonær PC, med i7 2600k cpu,GTX 970 GPU, 32GB ram, et par SSDer og vanlige disker. Denne brukes i hovedsak til kontoroppgaver osv, men også noe gaming.

 

1 HP ML350 Gen8 server, med Dual Xeon CPU, 32gb RAM, SSD til OS og 20stk 300gb 10k disker til lagring.
Denne brukes i hovedsak som Plex mediaserver, men også noe datalagring og andre server oppgaver. Denne står i dag på 24/7.

 

Da begge disse maskinene begynner å dra på årene, og server både støyer mye og bruker mye strøm, så har jeg lyst til å bygge 1 maskin som gjør begge jobbene. Siden denne ikke kan gjemmes bort i en bod(som serveren har blitt), så er det aller viktigste for meg at den er stillegående. Den må ha  kraftig CPU med støtte for 4k transcoding, og her ønsker jeg å ta i skikkelig sånn at CPU vil være god nok lengst mulig. Ellers ønsker jeg god gaming ytelse(min tidligere strategi har alltid vært å kjøpe det nest kraftigste kortet tilgjengelig, da jeg føler man betaler for mye for liten økning med toppkort), rask SSD til OS/spill og stor "snurredisk" til lagring. Det er ikke sånn at jeg krever full 24/7 oppetid(doble PSU osv, som jeg har på server i dag er unødvendig), men den vil normalt sett stå på hele døgnet.

 

Jeg har tatt utgangspunkt i Komplett sin "Silent Gamer Premium", og kommet frem til oppsettet under selv. Er det noen komponenter her jeg burde bytte/endre, enten for å øke ytelse(uten å øke prisen for mye), senke støyen eller er det eventuelt noe her som er unødvendig dyrt i forhold til ønsket bruk? Evt, er det noe jeg har glemt(det begynner å bli lenge siden sist jeg bygde PC selv, ref i7 2600k :p )

 

Kabinett: Fractal Design Define R6 USB-C Sort

PSU: Corsair HX750, 750W PSU

HK: ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, S-1151

CPU: Intel Core i9-9900K Prosessor

CPU kjøler: Noctua NH-U9S CPU Kjøler
RAM: HyperX Predator DDR4 3200MHz 32GB

GPU: MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Tri

SSD(OS): Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD

HDD(lagring): WD Desktop Black 6TB 3.5" HDD (mulig jeg kjører 2stk med en gang, eller legger til 1 til etterhvert)

OS: Windows 10 Pro

 

På forhånd takk for hjelp! :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Større CPU kjøler er det jeg ser. Ville ha sett på noctua nh-d15 eller Nh-d15s hvis det er luft du vil ha. Resten av oppsettet har jeg ikke så mye å si om og antar at andre mer kyndige kimer inn.

 

Jeg skulle selvfølgelig gjerne hatt vann på alt, men det blir for mye vedlikehold dessverre.

 

Er det virkelig nødvendig med en SÅ stor kjøler for å holde temperaturen nede og samtidig unngå støy?

Trodde ikke NH-U9S hadde problemer med å kjøle 9900k uten overklokking.

Lenke til kommentar

Jeg ville i det minste ha satset på en kjøler som har minimum 120mm vifte, spesielt med tanke på støy. Hvis jeg har skjønt det riktig så er også 9900k en CPU som produsere en god del varme, uansett om den blir over klokket eller ikke (tar jeg feil her så blir så kommer vel noen å retter på det)

Lenke til kommentar

Ingen andre som har noen kommentarer til dette oppsettet? :-)

 

Vel, det kommer jo litt an på hvordan man bruker maskinen(e). Har du tenkt på at om PC krasjer mens du spiller, for eksempel fordi den siste patchen til spillet, eller driveren til skjermkortet, eller OS oppdatering ikke er stabil, så betyr det at serveren også er nede? Hvor viktig er det i så fall? Man kan få mye rot og dill i det daglige OS'et etter hvert, avhengig av bruk. Og for enkelte så betyr det rett og slett å installere OS på nytt med jevne mellomrom. I ditt tilfelle blir det jo da "2" maskiner som er nede på likt. Er det greit?

 

Det finnes PC kabinett alternativer der man bygger 2 maskiner i samme kabinett, for eksempel en "vanlig" + en ITX brakett til en liten ekstra maskin.

 

Om du har tenkt nøye gjennom dette, og bare er interessert i tilbakemeldinger på komponent valg. Så vil jeg si at du burde kikke på Gigabyte's Aorus hovedkort. Det er "High End" hovedkort "kamuflert" som, og priset som "Mid range" hovedkort. Mens Asus har falt voldsomt de siste årene. Du må faktisk gjøre research for å finne de "gode" kortene demmes. Og denne generasjonen er det bare 3 av dem, det billigste er et m-ATX til litt over 3000 Kr...

 

Ellers er 9900K glad i strøm om du gir den arbeid, så en god kjøler er en nødvendighet. Noctua har sine vanlige, men en bekjent av meg satte meg på sporet av Thermal Takes "Macho Grande" serie. Og der snakker vi om noen skikkelige "beist", kanskje ikke for alle. Og ihvertfall ikke med så teit navn. :p Men det er altså opp til 240mm AIO ytelse, så og si lydløst.

 

Jeg synes nok ellers, når vi er så nærme lanseringen av AMD's Ryzen 3000 serie, at det aller smarteste vil være å vente og se hva den bringer. Jeg tipper vi får 16 kjerner til samme pris som 9900K, men muligens marginalt dårligere gaming ytelse om man er på lav oppløsnings skjerm og har det raskeste skjermkortet tilgjengelig. Andre tror AMD vil "begrense" seg til "bare" 12 kjerner. Det som uansett er sikkert er at det blir første forbruker platform med støtte for PCIe 4.0, så mer fremtidssikkert enn det får man det jo vanskelig ellers. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du skal spille samtidig som du bruker den som mediaserver, vil du få redusert ytelse. Hvis du er den eneste som bor i boligen, er det ikke noe problem. Men ellers tror jeg du hadde blitt mer fornøyd med to forskjellige maskiner.

Det var tanken min for mange år siden også, men da jeg spiller relativt lite og jeg er største forbruker av 4k media osv også så vil det veldig sjeldent være et problem i praksis.

Lenke til kommentar

Vel, det kommer jo litt an på hvordan man bruker maskinen(e). Har du tenkt på at om PC krasjer mens du spiller, for eksempel fordi den siste patchen til spillet, eller driveren til skjermkortet, eller OS oppdatering ikke er stabil, så betyr det at serveren også er nede? Hvor viktig er det i så fall? Man kan få mye rot og dill i det daglige OS'et etter hvert, avhengig av bruk. Og for enkelte så betyr det rett og slett å installere OS på nytt med jevne mellomrom. I ditt tilfelle blir det jo da "2" maskiner som er nede på likt. Er det greit?

 

Det finnes PC kabinett alternativer der man bygger 2 maskiner i samme kabinett, for eksempel en "vanlig" + en ITX brakett til en liten ekstra maskin.

 

Om du har tenkt nøye gjennom dette, og bare er interessert i tilbakemeldinger på komponent valg. Så vil jeg si at du burde kikke på Gigabyte's Aorus hovedkort. Det er "High End" hovedkort "kamuflert" som, og priset som "Mid range" hovedkort. Mens Asus har falt voldsomt de siste årene. Du må faktisk gjøre research for å finne de "gode" kortene demmes. Og denne generasjonen er det bare 3 av dem, det billigste er et m-ATX til litt over 3000 Kr...

 

Ellers er 9900K glad i strøm om du gir den arbeid, så en god kjøler er en nødvendighet. Noctua har sine vanlige, men en bekjent av meg satte meg på sporet av Thermal Takes "Macho Grande" serie. Og der snakker vi om noen skikkelige "beist", kanskje ikke for alle. Og ihvertfall ikke med så teit navn. :p Men det er altså opp til 240mm AIO ytelse, så og si lydløst.

 

Jeg synes nok ellers, når vi er så nærme lanseringen av AMD's Ryzen 3000 serie, at det aller smarteste vil være å vente og se hva den bringer. Jeg tipper vi får 16 kjerner til samme pris som 9900K, men muligens marginalt dårligere gaming ytelse om man er på lav oppløsnings skjerm og har det raskeste skjermkortet tilgjengelig. Andre tror AMD vil "begrense" seg til "bare" 12 kjerner. Det som uansett er sikkert er at det blir første forbruker platform med støtte for PCIe 4.0, så mer fremtidssikkert enn det får man det jo vanskelig ellers. ;)

 

Da jeg antar at sånne krasj er relativt sjeldne(har ikke hatt noen sånne krasj siden jeg oppgraderte til Windows 10 på eksisterende maskin i hvert fall) og serveren ikke brukes til noe som er "kritisk" så ser jeg ikke på det som noe stort problem. Går jo ut i fra at dette vil være en relativt stabil maskin når jeg ikke skal overklokke eller gjøre andre spesielle modifiseringer på den.

 

Jeg har alltid vært veldig fornøyd med Asus sine bios'er, og også service når noe går galt. Hva mener du er "galt" med kortet jeg har valgt? Skal uansett definitivt lese meg opp på Gigabyte kortet. Takk for tips! :-)

 

Det er alltid noe bedre som kommer "rett rundt hjørnet", men jeg har faktisk ikke lyst til å vente lenger nå. ;-) Jeg var tidligere svoren AMD mann, men etter å ha prøvd et par av de nye CPUene og skjermkortene til AMD de neste årene så har jeg mistet helt troen på dem... Håper virkelig de kommer sterkt tilbake snart, da både Nvidia og Intel trenger en skikkelig utfordrer!

Lenke til kommentar

Da jeg antar at sånne krasj er relativt sjeldne(har ikke hatt noen sånne krasj siden jeg oppgraderte til Windows 10 på eksisterende maskin i hvert fall) og serveren ikke brukes til noe som er "kritisk" så ser jeg ikke på det som noe stort problem. Går jo ut i fra at dette vil være en relativt stabil maskin når jeg ikke skal overklokke eller gjøre andre spesielle modifiseringer på den.

 

Jeg har alltid vært veldig fornøyd med Asus sine bios'er, og også service når noe går galt. Hva mener du er "galt" med kortet jeg har valgt? Skal uansett definitivt lese meg opp på Gigabyte kortet. Takk for tips! :-)

 

Det er alltid noe bedre som kommer "rett rundt hjørnet", men jeg har faktisk ikke lyst til å vente lenger nå. ;-) Jeg var tidligere svoren AMD mann, men etter å ha prøvd et par av de nye CPUene og skjermkortene til AMD de neste årene så har jeg mistet helt troen på dem... Håper virkelig de kommer sterkt tilbake snart, da både Nvidia og Intel trenger en skikkelig utfordrer!

 

Jeg opplever også relativt sjeldent krasj. Jeg har inntrykk av at det er folk som er på siste skjermkort driver hele tiden, og som spiller spill samme dag de kom ut som er verst utsatt for slikt. Men om det skjer av andre grunner også, kanskje du får et sett med en ustabil RAM brikke f.eks. Så er det litt kjedelig med "hard resets" som kan inntreffe midt i skrive operasjoner og dermed korrumpere filer. Personlig ville jeg ikke kjørt samme PC som både gamer og til og med Plex server på likt. Men det er nå ditt valg. :) Bare et lite tips om du planlegger å la andre se på 4K film mens du spiller: Last ned Process Lasso først som sist. ;) Windows/Intel er ikke verdensmester på å allokere resurser. Selv ikke streaming samtidig som man spiller fikser en 9900K uten at man manuelt går inn og gir streaming software'en høyere prioritet.

 

Når det gjelder Asus hovedkort, så var det en "liten" sak om dette rundt lanseringen av 9900K: Asus sine såkalte "Premium" hovedkort i Maximus serien hadde bare 4 fasers VRM til CPU, men Asus bestykket hver fase med komponenter så det så ut som 8 faser, og kalte det også for 8 faser i promo materiale. Nå hadde det ikke så mye å si for OC potensialet en gang, siden 9'ende generasjon overklokker som en Fury. Men det går litt på å presentere ting som bedre enn det egentlig er. Hvordan hadde du likt å kjøpt en BMW 7 serie bil, og funnet ut at alt på bilen var en 5 serie utenom brukermanualen? ;)

 

Grunnen til at jeg nevner Gigabyte's Aorus serie spesifikt er fordi de har tatt tak denne generasjonen. Z370 serien var søppel, utenom et par kort, og Gigabyte ble "arrestert" på det. Så de skjerpet seg rett og slett. Ta en titt på web siden deres, og se på hva de har gjort. Der linket jeg vel til et av de rimeligere kortene i serien. Forskjellen mellom dette og de litt dyrere er ikke bygge kvalitet, men bestykning av M.2, S-ATA porter, og kvalitet på audio DAC, den slags. Alle kortene opp til "Master" har samme 12! fasers (ekte) VRM, og du vil se de har utvidet power plane'et til strømleveranse til CPU, ikke bare i areal, men også doblet tykkelsen.

 

Skal du ha noe som komme ri nærheten fra Asus må du opp i ~4000 Kr, 3000 Kr om du klarer deg med 2 minne slot'er og m-ATX formfaktor.

 

Å peke på Asus sin BIOS i denne sammenheng, blir som å peke på kjørecomputeren til din BMW som kun er 7 serie i manualen! :p

 

Når det gjelder AMD/Intel CPU... Jah... Snart?... Greia er at AMD er allerede bedre enn Intel... Når man tar prisen i betraktning. Det ironiske er at Intel var bedre med sin 8700K. Men de kunne ikke leve med å være bedre kun i gaming, de måtte ta til bake ytelses kronen i både gaming og "produktivitet". Det har de fått til med 9900K, men med et godt nok hovedkort til å faktisk gjøre jobben, altså blender i et par timer, og en kjøler som klarer å holde den kjølig nok. Så er vi på nesten det dobbelte i pris. Med et dårlig hovedkort, som det du har valgt for eksempel, ;) og en midt på treet kjøler, så vil 9900K klokke så kraftig ned, at den ligger omtrent likt med AMD's 2700X i slike tunge "produktivitets" oppgaver likevel. 2000Kr ekstra altså, for bare CPU, men om du ikke følger opp med dyrere HK og kjøler... Samme ytelse...

 

På CES i januar viste AMD frem sin første 7nm Ryzen CPU, en 8 kjerners engineering sample som trakk ~65W, bestykket med en 2133MHz RAM brikke, som kjørte på ~4,1-4,3GHz (ikke RAM brikken altså ;))... Matchet ytelsen til 9900K i blender!

 

Som sagt; AMD er allerede bedre. Og til sommeren kommer de til å regelrett begrave Intel. Intel har ingenting å svare med, da 10nm noden deres fremdeles kun klarer å lage micro die'er til notebooks og slikt... Så de planlegger å "svare" med en 10 kjerners "9900K", fremdeles på 14nm+++... :p

 

Og vel, som sagt; Ryzen 3000 serien med X570 hovedkort kommer med PCIe 4.0...

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Jeg opplever også relativt sjeldent krasj. Jeg har inntrykk av at det er folk som er på siste skjermkort driver hele tiden, og som spiller spill samme dag de kom ut som er verst utsatt for slikt. Men om det skjer av andre grunner også, kanskje du får et sett med en ustabil RAM brikke f.eks. Så er det litt kjedelig med "hard resets" som kan inntreffe midt i skrive operasjoner og dermed korrumpere filer. Personlig ville jeg ikke kjørt samme PC som både gamer og til og med Plex server på likt. Men det er nå ditt valg. :) Bare et lite tips om du planlegger å la andre se på 4K film mens du spiller: Last ned Process Lasso først som sist. ;) Windows/Intel er ikke verdensmester på å allokere resurser. Selv ikke streaming samtidig som man spiller fikser en 9900K uten at man manuelt går inn og gir streaming software'en høyere prioritet.

 

Når det gjelder Asus hovedkort, så var det en "liten" sak om dette rundt lanseringen av 9900K: Asus sine såkalte "Premium" hovedkort i Maximus serien hadde bare 4 fasers VRM til CPU, men Asus bestykket hver fase med komponenter så det så ut som 8 faser, og kalte det også for 8 faser i promo materiale. Nå hadde det ikke så mye å si for OC potensialet en gang, siden 9'ende generasjon overklokker som en Fury. Men det går litt på å presentere ting som bedre enn det egentlig er. Hvordan hadde du likt å kjøpt en BMW 7 serie bil, og funnet ut at alt på bilen var en 5 serie utenom brukermanualen? ;)

 

Grunnen til at jeg nevner Gigabyte's Aorus serie spesifikt er fordi de har tatt tak denne generasjonen. Z370 serien var søppel, utenom et par kort, og Gigabyte ble "arrestert" på det. Så de skjerpet seg rett og slett. Ta en titt på web siden deres, og se på hva de har gjort. Der linket jeg vel til et av de rimeligere kortene i serien. Forskjellen mellom dette og de litt dyrere er ikke bygge kvalitet, men bestykning av M.2, S-ATA porter, og kvalitet på audio DAC, den slags. Alle kortene opp til "Master" har samme 12! fasers (ekte) VRM, og du vil se de har utvidet power plane'et til strømleveranse til CPU, ikke bare i areal, men også doblet tykkelsen.

 

Skal du ha noe som komme ri nærheten fra Asus må du opp i ~4000 Kr, 3000 Kr om du klarer deg med 2 minne slot'er og m-ATX formfaktor.

 

Å peke på Asus sin BIOS i denne sammenheng, blir som å peke på kjørecomputeren til din BMW som kun er 7 serie i manualen! :p

 

Når det gjelder AMD/Intel CPU... Jah... Snart?... Greia er at AMD er allerede bedre enn Intel... Når man tar prisen i betraktning. Det ironiske er at Intel var bedre med sin 8700K. Men de kunne ikke leve med å være bedre kun i gaming, de måtte ta til bake ytelses kronen i både gaming og "produktivitet". Det har de fått til med 9900K, men med et godt nok hovedkort til å faktisk gjøre jobben, altså blender i et par timer, og en kjøler som klarer å holde den kjølig nok. Så er vi på nesten det dobbelte i pris. Med et dårlig hovedkort, som det du har valgt for eksempel, ;) og en midt på treet kjøler, så vil 9900K klokke så kraftig ned, at den ligger omtrent likt med AMD's 2700X i slike tunge "produktivitets" oppgaver likevel. 2000Kr ekstra altså, for bare CPU, men om du ikke følger opp med dyrere HK og kjøler... Samme ytelse...

 

På CES i januar viste AMD frem sin første 7nm Ryzen CPU, en 8 kjerners engineering sample som trakk ~65W, bestykket med en 2133MHz RAM brikke, som kjørte på ~4,1-4,3GHz (ikke RAM brikken altså ;))... Matchet ytelsen til 9900K i blender!

 

Som sagt; AMD er allerede bedre. Og til sommeren kommer de til å regelrett begrave Intel. Intel har ingenting å svare med, da 10nm noden deres fremdeles kun klarer å lage micro die'er til notebooks og slikt... Så de planlegger å "svare" med en 10 kjerners "9900K", fremdeles på 14nm+++... :p

 

Og vel, som sagt; Ryzen 3000 serien med X570 hovedkort kommer med PCIe 4.0...

Først og fremst takk for godt og grundig svar.

 

Problemstillingen rund krasj osv har jeg som sagt tenkt en del på selv, og siden det ikke finnes noe som helst "kritisk" på serveren i dag(om en film blir korrupt så går ikke det akkurat ut over så veldig mye) så er jeg villig til å ta den risikoen for å spare så mye både penger og plass. :-)

 

Siden streaming av 4k i dag kun krever 7-8% av en Xeon e5620(ingen transcoding som skjer når det streames 4K), så ser jeg ikke at det skal by på store problemer. Jeg kan også helt fint leve med å måtte justere ned innstillinger i spill, trenger ikke alt på ULTRA i 4K med 144FPS for å være fornøyd. Altså blir jeg ekstremt overrasket om en moderne High End CPU ikke vil holde i massevis til mitt bruk i dag, og i så fall finner jeg ut av det i løpet av 3 dager og returnerer alt igjen og holder meg til mine 2 eksisterende maskiner enda et par år :p

 

For 10 år siden hadde jeg nok også vært opptatt av OC potensiale osv, men nå er jeg mest opptatt av å ha noe som fungerer godt og spesielt har god service når noe går galt. Jeg har kun erfaring meg Gigabyte fra 1 skjermkort, der ingenting gikk galt, så kjenner ikke til det. Med Asus derimot hadde jeg uflaks og fikk et HK som oppførte seg veldig merkelig. Måten de løste det på, når hverken de eller jeg kunne være sikre på at det faktisk var HK som var problemet var meget god og langt over min forventning. Siden jeg liker å belønne god service, og har vært fornøyd med brukervennlighet osv på ASUS tidligere så må det en del til for å bytte.

 

AMD/Intel diskusjonen trenger vi nok ikke å ta, men omtrent alle tester tilsier at Intel 9900K er kraftigst akkurat nå og derfor velger jeg å gå for den. Akkurat på CPU er jeg ikke ut etter mest "bang for the buck", bare mest "bang, punktum" :p Hva som kommer om 6 måneder er heldigvis uvesentlig for meg, siden jeg skal handle nå ;-)

 

Men om noen har konkrete forslag til bedre minnebrikker, så tar jeg gjerne imot forslag. Bare husk at potensiale for overklokking er uvesentlig for meg, maskinen vil aldri bli overklokket. 

Lenke til kommentar

På forhånd takk for hjelp! :-)

Sånn ut av nysgjerrighet: Hvilken Xeon er det du har åer i dag og hvor mange brukere har du på Plex?

 

Jeg har en i5 2500K som jeg har brukt til vanlig maskin (med litt spilling), Distributed Computing via F@h og som Plex server. Det å kjøre disse bakgrunnstjenestene gjør sitt for at maskinen har blitt treg så jeg gleder meg til helgen hvor jeg får deler til ny maskin med Ryzen 7 2700X som CPU. F@h og Plex blir da kjørende separat fra maskinen jeg bruker til vanlig og det skal bli deilig. Jeg har skaffet noen Xeon 5520 som jeg vurderer å bruke til server for Plex og som filserver.

 

edit: jeg synes maskinen din ser greit ut. 

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Siden jeg liker å belønne god service, og har vært fornøyd med brukervennlighet osv på ASUS tidligere så må det en del til for å bytte.

Synes du det er "god service" når de selger deg en BMW 5 serie forkledd som en BMW 7 serie? I min verden er det nærmere svindel enn "god service". ;)

 

Edit: Uansett, jeg sa Asus har 3 gode Z390 hovedkort, og det er de eneste jeg vil "anbefale" til tyngre arbeid med 9900K. Apex er ikke dyrest, men har den beste VRM'en, og du kan som sagt slippe litt billigere med m-ATX kortet "Gene" (Husk, kun 2 minnespor, så man må ha 2x16GB brikker for 32GB), jeg innbilte meg altså at det var nede i ~3000 Kr før, kanskje det har steget i pris siden jeg sjekket sist...

 

Krone for krone er alle disse søppel i forhold til Aorus kortene...

 

Men om noen har konkrete forslag til bedre minnebrikker, så tar jeg gjerne imot forslag. Bare husk at potensiale for overklokking er uvesentlig for meg, maskinen vil aldri bli overklokket.

 

Her er jeg redd du ikke har mye valg, alle RAM brikker som kjøres over 2666MT/s vil overklokke 9900K's minnekontroller. ;)

 

RAM brikkene er verifisert å kunne kjøre på oppgitt hastighet, så de er ikke overklokket som sådan. Men 9900K's minnekontroller er designet for å kjøre på 1333MHz, altså benytte 2666MT/s RAM...

 

Ellers er det jo ikke så mye å hente på å overklokke frekvensen på 9900K, annet enn varme. ;) Og den er jo mer enn rask nok for de fleste uansett. Jeg overklokker ikke min 9900K heller (utenom minnekontrolleren), eller 2700X'en for den saks skyld. ;)

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Sånn ut av nysgjerrighet: Hvilken Xeon er det du har åer i dag og hvor mange brukere har du på Plex?

Jeg har en i5 2500K som jeg har brukt til vanlig maskin (med litt spilling), Distributed Computing via F@h og som Plex server. Det å kjøre disse bakgrunnstjenestene gjør sitt for at maskinen har blitt treg så jeg gleder meg til helgen hvor jeg får deler til ny maskin med Ryzen 7 2700X som CPU. F@h og Plex blir da kjørende separat fra maskinen jeg bruker til vanlig og det skal bli deilig. Jeg har skaffet noen Xeon 5520 som jeg vurderer å bruke til server for Plex og som filserver.

edit: jeg synes maskinen din ser greit ut.

 

Jeg har 2xe5620 Xeon CPUer i serveren i dag. Det fungerer strålende på Direct stream av 4k,og Transcoding opp til 1080p. Jeg har kun gitt tilgang til 4K biblioteket lokalt.

 

Det er sjeldent mer enn 3 samtidige brukere. :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...