Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skaffe billetter - Bad getaway 502


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Noen korte spm, usikker på om rett tråd:

 

Jeg skulle i dag melde meg på et kurs på nettet hvor påmelding åpnet kl 09:00. Det var begrenset antall plasser på kurset og jeg visste at mange ville prøve å skaffe seg plass. Klokken på siden telte ned, og jeg trykket umiddelbart på påmeldingsknappen så fort den ble tilgjengelig (09:00:00).

 

Da kom det opp en hvit side med bad getaway 502 (tror det var 502) og at det var problemer med server. Siden stod og jobbet og 20 sek seinere kom jeg tilbake til påmeldingssiden hvor det nå stod at kurset allerede var fullt og ingen plasser igjen.

 

Det kommer flere kurs jeg skal melde meg på utover høsten og lurer på om det er noen tips for å komme seg gjennom en slik påmelding når det sitter mange og skal ha samme billett. Finnes det en "usynlig kø" på nettsiden for hvem som slipper inn først? Vil det f.eks lønne seg å gå inn på påmeldingssiden lenge før påmelding har åpnet? Eller har det faktisk noe å si at man treffer den påmeldingsknappen en hundredel før andre?

 

Takker for svar om noen veit noe om dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter hva jeg vet, så handler det om å treffe påmeldingsknappen før alle andre. Det mest effektive ville vært å kjøre et skript som ikke trenger å forholde seg til brukergrensesnittet. Årsaken er rett og slett at lasting av grafiske elementer krever mer båndbredde enn kun tekst. Men det spørs helt om nettsiden har API tilgjengelig for å lage et slikt skript da. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...