Gå til innhold

– Dere vil bli begeistret (PC)


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-77do0b

Hehe.. Tenkte også akkurat på Lost Vikings :p

 

Tror det er Diablo 3, men håper mest på et helt nytt spillkonsept, for å bevise at de ikke sørfer videre på gamle shlagers ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg håper på StarCraft: Ghost. :)

 

Signed. Har ikke hørt noe om det på lang tid, så jo veldig bra ut de bildene som ble lagt ut den gang.

 

Diablo er vel også RTS eller ?

 

:|

 

Hva i alle dager er det de lærer folk på skolen i dag?

 

Ikke noe om Diablo i hvert fall. Som jeg sa, så har jeg ikke peiling på hva Diablo serien går ut på en gang. Hvilken spillsjanger ligger Diablo i da ?

Lenke til kommentar
Blir spannande å se. Imellomtiden kan jo en omtale og demoen av det originale Diablo 1 nytes, som finnes blant annet her

 

hihi, jeg er nå så gammel jeg da, at jeg jobbet hos Blizzard når dette spillet ble laget :p Hadde den gledelige jobb med in-house testing... navnet mitt står vel bakerst i credit lista et sted he he. Men jeg er helt enig i at det er et av de absolutt beste spillene som noensinne er laget, og som jeg har varme minner ifra, og da mener jeg gloheite. Stemningen stod virkelig i taket hver jævla dag jeg gikk på jobb. Jeg har aldri sett en gjeng testere ha så mye entusiasme for jobben sin, noengang :)

 

Så Diablo 3 er et nytt spill, mens Starcraft/Warcraft er det ikke, skjønte jeg ikke helt

 

Implikasjonen ifra Blizz' sin side var et det var et nytt spill, altså et som vi ikke kjenner til eksisterer ennå. Med andre ord umuliggjør det Wrath of the Lich King og Starcraft 2. Det hadde jo ikke være noe "announcement" - for det vet vi allerede.

 

Diablo 3 er nok en av de heteste kandidatene. Ellers så har jeg også en finger på at det kan være en ny franchise.

Lenke til kommentar

Diablo og Diablo 2 er såkalte hack&slash-rollespill. Hack, slash, hack, slash, hack, slash er et gjennomgangstema i lydbildet i disse spillene, om du er en karakter med typisk våpenbruk såklart. Derav sjanger-navnet. Men spillene peiler seg også inn i RPG-sjangeren på grunn av karakteroppbygningen og historien. I Diablo-spillene er også synsvinkelen rettet skrått ovenfra med isometrisk 2D. Isometrisk 2D blir da et substitutt for 3D ved å etterape 3D-effekter. Tenk Red Alert, Warcraft 2 etc.

Lenke til kommentar

Om de mener "et nytt spill" har jeg to kandiater. Diablo 3 er ikke et av dem, logisk nok.

 

StarCraft: Ghost -> Det har vært i utvikling svært lenge, men ble lagt på is "på ubestemt tid". Med andre ord jobber de har de ikke jobbet med det (offisielt) på svært lenge, men det har aldri vært helt kansellert. StarCraft II er bekreftet, og det er allerede mange bøker som foregår i StarCraft universet - inkludert StarCraft: Ghost: Nova. Den handler om en ung jente kalt November Annabella Terra (kalles bare Nova) og foregår fire år etter handlingen i StarCraft: Brood War. Kort sagt får hun litt mentale problemer, sprenger en skyskraper med tankene og ender opp som en Ghost. Grunnen til hvorfor hun ikke kalles Sarah Kerrigan er fordi de ville vi allerede kjenner hele historien hennes (den viktigste biten, i hvertfall), og Nova skulle derfor bli hovedpersonen i spillet StarCraft: Ghost. Dette støtter i aller høyeste grad tanken om at spillet StarCraft: Ghost ikke er kansellert, og med tanke på StarCraft II er det kanskje nettopp SC: Ghost vi endelig får høre om igjen? For øvrig er jo Duke Nukem Forever også fremdeles i utvikling, så merkeligere ting har skjedd. :)

 

I tillegg har vi jo allerede Command & Conquer: Renegade og Command & Conquer: Tiberium. Begge to er FPS-spill satt i C&C-universet, og selv om Renegade stinket og Tiberium ikke er kommet ennå er det vel på tide vi får se StarCraft-universet fra en annen vinkel? ;)

 

Det nye MMORPG'et fra Blizzard: De sier "et nytt spill", og vi vet de jobber med et nytt MMMRPG. Greit det er lenge til det kommer, men det skader ikke å gi oss litt hint om det og begynne hypen.

 

Så hvorfor ikke Diablo 3 eller Lost Vikings 3? Enkelt. De er oppfølgere, ikke nye spill. Selvsagt håper jeg på begge to, men strengt tatt er de ikke "nye" spill. Med mindre vi får Diablo RTS, SimVikingCity eller noe sånt, selvsagt. :p

 

(edit: for øvrig kommer Sacred 2 om en liten stund, så hvorfor bry seg om Diablo 3 nå? Bedre å vente til skuffelsen etter Sacretd 2 har gitt seg og folk vil ha et "ekte" Diablo 3 igjen.) ;)

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Hvis det nye spille demmes er "ment" for å konkurere mot AoC.. Så har dem gjort noe dumt.

Ja okei, de kan klare å kapre kanskje de 800.000+/- spillerene(sist jeg sjekket, rett meg hvis jeg tar feil) oG sikkert noen fra Red alert og alle de slags spill. Men de vil jo OGSÅ kapre sine egene kunder (spesielt WoW-delen/wc3) hm?

 

Men men... Vi får vente til imorra;) Kommer det en annen rune som er plasert der det kan lages et pentagram så stiger håpet mitt litt. Men atm så er jeg redd for at det ikke er noe diablo3, men bare småsnakk om det. Og at de introduserer et nytt mmo spill ; )

 

 

Edit: Diablo3 hadde vært det beste egentlig.. hvis det er snakk om å "konkuranse". Dystert og like "bloding" det også hvis man skulle sett det ifra 3D vinkel.

Endret av laffe
Lenke til kommentar

Det er neppe SC:G.

 

Eg har aldri spelt Diablo, så eg håpar på Warcraft 4 eller The Lost Vikings 3. MMO spelar eg ikkje, så skulle det ikkje bli ein av dei hadde Diablo 3, SP-style vore greit.

 

Då får me vel neppe sjå noko meir i denne isen? Kjem kanskje litt hinting i form av teikn/runer, men om dei absolutt skal annonsere det på WWI framfor 8000 fans hadde det vel vore litt dumt å avslørt heile greia på nettsidene først? I så fall blir denne splashsaken ein oppbygging mot ein annonsering på WWI.

 

Eventuelt ein ny franchise hadde vore kult, kanskje FPS, Blizzard har ikkje bevegd seg så mykje på det området endå.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

HÅPER at det er Diablo III eller Warcraft IV (mest det). Mulig at det også er et helt nytt spill, MMO eller vanlig. Det har jo vært spekulert i om Diablo III skal bli MMO...

 

Uansett, jeg TROR at det blir Diablo III. Men ettersom det er IS på forsiden, og Diablo-seriene ikke har så mye med is å gjøre, heller ild, så har jeg en liten stemme inni meg som sier "Wrath of the Lich King"... Det er jo omtrent bare is.

Lenke til kommentar
HÅPER at det er Diablo III eller Warcraft IV (mest det). Mulig at det også er et helt nytt spill, MMO eller vanlig. Det har jo vært spekulert i om Diablo III skal bli MMO...

 

Uansett, jeg TROR at det blir Diablo III. Men ettersom det er IS på forsiden, og Diablo-seriene ikke har så mye med is å gjøre, heller ild, så har jeg en liten stemme inni meg som sier "Wrath of the Lich King"... Det er jo omtrent bare is.

WOTLK har jo vore annonsert lenge.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...