Gå til innhold

Kamptråd - Siste serierunde 18/19


Anbefalte innlegg

Premier League skal avsluttes for denne sesongen og siste serierunde sparkes i gang klokka 16. 

 

Siden alle kampene går likt, og har avgjørende innvirkning på hverandre, lager jeg en felles kamptråd for alle kampene. Vil tro de fleste vil følge City-kampen og Liverpool-kampene samtidig, og det kan bli et episk, brutalt drama som ender med grining.

Programmet i dag er som følger:

Brighton - Manchester City / TV2 Sport Premium 2 / Sumo

Liverpool - Wolverhampton / TV2 Sport Premium / Sumo

Manchester United - Cardiff / TV2 Sport 1 / Sumo

Tottenham - Everton / Sumo

Leicester - Chelsea / Sumo

Burnley - Arsenal / Sumo

Fulham - Newcastle / Sumo

Southampton - Huddersfield / Sumo

Watford - West Ham / Sumo

Crystal Palace - Bournemouth / Sumo

 

Målshow med høydepunkter fra alle kampene: TV2 Sport 2

 

Det som er avgjort:

– Hvilke tre lag som rykker ned (Cardiff, Fulham, Huddersfield).

– Innenfor topp fire (City, Liverpool, Chelsea, Tottenham). Arsenal har en teoretisk mulighet til fjerdeplass med vill målforskjell, men det er helt usannsynlig.

– Innenfor topp seks 

– Sjuendeplassen som gir EL-kvalik (Wolves)

 

Det som ikke er avgjort:
– Ligagullet. Vinner City mot Brighton er de mestere. Taper de poeng, samtidig som Liverpool vinner mot Wolves er Liverpool mestere. Spiller begge uavgjort er City mestere osv.

– Femteplassen og sjetteplassen, som står mellom Manchester United og Arsenal. Et poeng skiller lagene, i favør Arsenal. Å unngå sjetteplass er utrolig viktig i forhold til sesongoppkjøringen, siden den betyr masse unødvendige kvalikkamper til Europa League midt på sommeren. 

– Toppscorertittelen

 

Annet:

– City kan bli det første laget som vinner to år på rad siden Manchester United i 08/09

– Sist City tapte på sesongens siste dag var i 12/13. Det var mot Norwich, og nåværende Brighton-manager Chris Hughton

– Liverpool kan bli det sjuende laget som vinner Premier League, etter Manchester United (13), Chelsea (5), City (3), Arsenal (3), Blackburn (1) og Leicester (1)

– Det siste laget som lå på toppen av tabellen før siste serierunde uten å vinne ligaen var Liverpool i 88/89

Endret av Snikpellik
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Premier League skal avsluttes for denne sesongen og siste serierunde sparkes i gang klokka 16. 

 

Siden alle kampene går likt, og har avgjørende innvirkning på hverandre, lager jeg en felles kamptråd for alle kampene. Vil tro de fleste vil følge City-kampen og Liverpool-kampene samtidig, og det kan bli et episk, brutalt drama som ender med grining.

Godt initiativ Snik. Tror dog ikke det ender med noe grining ifht. de to kampene. Mest fordi det ikke finnes City supportere på forumet og fordi de fleste Liverpool-supportere vet at sjansen for å ta PL gull er så og si lik null (fool me once etc) :p

Edit: Synes det var en fin oppsummering også på hva som er avgjort/ikke avgjort. Du har blitt rå på oppsummeringer! 

Edit2: +1 fra meg.

Endret av KANE2009
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror ikke Liverpool har flere mirakler i ermet. Veldig fornøyd med sesongen og gleder meg til neste campaign.

 

Årets spiller to sesonger på rad og stor mulighet for årets toppscorer to år på rad. Håper litt på mane hat-trick. Vært en av Liverpool beste i år.

 

 

Forøvrig er Allison og Ederson begge på 20 clean sheet, så golden Glove er også i spill, Snik =)

Lenke til kommentar

Får håpe det, og at unggutta kan vise seg frem på en positiv måte. Virker som United kommer til å stille med Greenwood og Chong fra start i dag. Garner og Gomes virker også å være i troppen. 

 

Og at Valencia får en verdig avskjed på slutten, det fortjener han.

 

Disse ser ut til å være ute for United: Herrera, Matic, Lukaku, Shaw, Lindelöf, Sanchez, Bailly, Rojo og Darmian. 

 

Noen av de har vi sett for siste gang i United-drakt!

Lenke til kommentar

Er ikkje så mye eg bryr meg om idag, men håper United har ein bra kamp, det trenger di. 

 

Ellers håper eg city taper 1-0 og at Liverpool leder 2-1 til det er spilt 93 minutt for så å slippe inn et mål etter ein forsvarstabbe av Van Dijk, der kampen ender 2-2

 

La det skje.

Endret av Noiz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...