Gå til innhold

Omtale av Assassin's Creed (X360)


Anbefalte innlegg

Synes dere er litt strenge her. Greit nok det er litt ensformig.

 

Men kampene er jo utrolig bra gjennomført synes jeg, har fått spilt det noen timer nå.

Og har ennå ikke blitt lei av å storme folk bakfrå med den lille kniven. Hehe.

 

Så ser det jo så utrolig flott ut!

7/10 ville jeg gitt det. Litt repeterende. Men også utrolig nyskapende, grafisk UTROLIG bra, det er VELDIG gjennomført, combat er ensformig men samtidig ganske gøy. Litt for lett dog.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er uenig med dem som sier slåssesystemet er kjedelig. Slåssesystemet er en filmatisk opplevelse. Dersom man bruker en kombinasjon av countermoves og combo kills, som er noe vanskeligere å få til enn countermoves, så synes jeg slåssesystemet er et av de beste noensinne. Animasjonene til Altair er noe av det beste jeg har sett, og måten kameraet endrer seg for å få med seg "kill" animasjonen er også noe av det tøffeste til nå. I tillegg er animasjonene forskjellige om du bruker sverdet eller kniven. Noen av draps-animasjonene er også interaktive, slik at du kan velge om du f.eks. vil brekke beinet på motstanderen eller ta ham ut med våpenet.

 

Dersom du er fan av rene slåssespill som tekken eller DOA, så lever nok ikke dette opp til forventningene. Som filmatiske slåssescener er det ingenting som måler seg foreløpig. Jeg blir ihvertfall ikke lei på en stund.

 

Her er jeg helt enig. Kampsystemet er veldig godt gjennomført til å være et spill av en type som dette. Selvom det må sies at man rett og slett blir tvunget til å bruke kontra-angrep når 10+ fiender dukker opp, og da blir det ikke like morsomt - det blir mer jobb. Er mer morsomt med 2 - 3 karer som man kan slenge rundt og leke litt med.

 

Ellers syntes jeg omtalen er veldig godt skrevet (som alltid), men er ikke enig i karakteren. Dette fortjener en 8 av 10, som det jevne Ubisoft-spillet får, jeg syntes ærlig talt ikke repetisjonen er noe å trekke ned etter, siden det er mye annet å finne på hvis man er litt fantasifull.

 

For eksempel vil jeg anbefale alle å slå av all slags HUD som spillet har. Det er en egen meny som lar deg gjøre dette, og jeg tror Ubisoft har lagt en del tankegang i å la det være mulig. Når man slår det av blir det litt mer krevende å finne frem (navigere etter solen, og ikke kompasset for eksempel), og det blir mer viktig å komme seg til utkikkspunktene for å fylle ut kartet som blir mye mer sentralt. Det blir på sett og vis et lite orientarings-minispill uten HUD, og det er ganske morsomt. Dessuten er det verdt å nevne at den horrible pipingen som kan selv gjøre en munk gal blir borte når man slår av Syncbaren (helsebaren), om ikke det er en forbedring, så vet ikke jeg! Slå av HUD, folkens! Spillet er utrolig nok mye morsommere uten! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Akkurat her motarbeidar Assassin's Creed meg ganske brutalt. Spesielt om du skal ri på hest. Om du ruslar rolig (sakte, sakte, sakte) forbi vaktene skjer ingenting, men dristar du deg til litt galopp (noko som er ubeskriveleg tøft, takka vere den råaste hesten du har sett i eit spel) er vaktene etter deg som mygg. Det var tydelegvis ikkje lov å ri før i tida. Du kan lett ri frå dei, men du vil konstant bli plaga av ein pipelyd som kan drive ein tibetansk munk til vanvidd.

 

så enig, så enig..!

 

den pipelyden er ufattelig irriterande..eg hopper av hesten og dreper alle sammen berre pga den pipelyden..

Dessuten er det verdt å nevne at den horrible pipingen som kan selv gjøre en munk gal blir borte når man slår av Syncbaren

 

EDIT: tusen, tusen takk for den informasjonen..:)

Endret av _KroSjefen_
Lenke til kommentar
Motangrepene til Altair burde vært fjernet fra spillet, eventuelt gjort timingen vanskeligere.

 

Dette er sant. Spillet burde så absolutt hatt vanskelighetsgrader.

 

Håper dette kommer i en patch, da rundes det sikkert flere ganger.

 

@Momyboy: SOm TST sier her, vil de nok ikke anmelde PS3-versjonen. Hvis det er det du tenker på da.

Endret av Bertelsen
Lenke til kommentar
Nok engang unngår vi å nevne noe sted at spillet finnes på ps3.

 

Kanskje gamer.no snart kan bli enige med ps3 importøren også, nå som elkjøp har gjort det ;)

 

Det kommer fram på første side at de har bedt om alle utgavene av Assassins Creed, men kun fikk 360 versjonen. Ser heller ut som det er PS3 importøren som skal få ut fingeren.

Lenke til kommentar

vel spillet duger til underholdning i 10 timer ++=) men etter hoved questet ser jeg ikke helt pointet i og samle flagg osv, utenom hvis du spiller xbox og syns gamescore er barskt=) noe jeg ikke kan siden jeg bare har ps3:)

 

men alt i alt syns jeg at det var nydelig grafikk, utrolig spennende gameplay i starten, men merket etter de 2 første oppdraga at det ble en rutine om hvordan man skulle gjøre det. syns å kampene er litt kjedelige egentlig, spesielt hvor tards vaktene er, de står å venter å venter , så roper han ene, så går en på så trykker man firkant, bang død.. så enkelt.. men hvis man går litt offansivt med daggeren blir det stas. men det var 11 gode timer for meg, jeg brukte på main quest + en del flagg og sånt, alle view points i gamet kan nevnes.. 8 eller 9 av 10:)

 

Ps : likte heller ikke plottet :/ skuffa meg veldig

Lenke til kommentar

Assasasin's Creed er for meg et av de beste spillene gjennom tidene i denne sjangeren. Om du savner action, man mener at det ikke går raskt nok, så mener jeg du ikke helt tar spillet for det det er. Det blir som å si at jeg synes at Star Wars er elendig fordi jeg ikke liker sci-fi. Har respekt for at du er detaljert og forklarer spillets feil, men som sagt, føler ikke helt at du tar spillet for det det er, nettopp et snike action spill. Er selv en gamer som spiller de fleste typer spill. Elsker sport, FPS, RPG, Strategy og Adventure og dette spillet ga meg et kick av de sjeldne. Ja, man kan si at det er repetetivt, men da glemmer du fort å nevne at i begynnelsen kan man kun counter attackere med noen få bevegelser. Ettersom spillet skrider frem får man flere og flere måter å angripe og forsvare seg på, noe som er med på å gi variasjon uten å komplisere det. Har diskutert dette med flere gamere og alle er enige om at det utrolig deilig med et spill hvor man ikke behøver å pugge kombinasjoner etc for å fullføre spillet.

Spillet gir en enorm filmatisk spillopplevelse som alene er verdt å prøve seg på. Lydsporet er rett og slett herlig..... Om man er redd for å prøve dette spillet, så sammenlign alle karakterene som er gitt på spillet og man får et snitt på 8,5 +, noe som tilsier at spillet absolutt ikke er dårlig. Det at også gamer gir det 7 burde fortelle de fleste at spillet er godt nok og verdt pengene.

 

En siste kommentar om at alle de andre hauser opp spillet og gir det ufortjent bra karakter. Om man ser på alle de bra karakterene som spillet har fått, så kan vel ikke samtlige ta feil.

Lenke til kommentar

Gir beng i at Gamer.no, eller andre, syntes at det ikke er så bra... For meg har dette spillet vært mer underholdning enn de aller fleste andre spill jeg har spilt, og selv om det er nokså gjentagende, så koser jeg meg fortsatt, og det er jo strengt tatt det viktigste :)

 

Det er mer enn jeg kan si om de aller fleste 9'ere og 10'ere jeg ser spill får. Dette spillet underholder meg.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...